Houston, we've got an EZEL - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Houston, we've got an EZEL - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Houston, we've got an EZEL

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

28 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Wat een veelbelovende titel..!!
Ik zal hem zo uitleggen maar het liefste stel ik het zo lang mogelijk uit want IK ben de ezel...

Het is vandaag woensdag 28 februari en ik zou eigenlijk zaterdag 3 maart vertrekken dacht ik. (voel je hem al aankomen??) Nu is het zo dat wij vantevoren de vlucht moeten herbevestigen en we moeten de shuttle die ons naar het airport brengt optijd regelen (via het hostel) dus omdat we vanochtend tijd hadden belde ik naar het airport. Ik gaf het vluchtnummer en de naam en de datum (die ik toen ik bij het reisbureau geboekt had gekregen had) en ineens zei ik,... "Ow, Wait".. En toen zei ze.... "Hello??? Miss????" Want ik viel stil..
"Yes, well, uhh...".. En toen zei ze oh, er is niemand op die datum met die naam,.
"I don't understand well, wait.."..
En ineens zag ik op mijn ticket staan 1 maart.. Dus toen ik zat zei, zei ze, je vlucht vertrekt morgen om 20.45 van christchurg naar auckland en op 2 maart 01.00 van auckland naar samoa.. TJOENG het bloed vloog naar mijn kop en toen naar nergens en ik begon lichtelijk te beven op mijn beentjes...
Okee, dus morgen om kwart voor 9?? Yes en de 12e vertrek je van Samoa naar amerika.. Okee thank you, bye!!

RO WAT NU!! Okee, we gaan even de al geboekte nachten in dit hostel cancelen en hopen dat we de shuttle nog kunnen boeken (anders zou het een taxi worden en dat is duurder). "Hello", "Hi".. "Can I help You?" Well... (houston) I've got a problem.... dus uitgelegd en wonderbaarlijk genoeg kregen we het geld voor de twee nachten die we al geboekt hadden terug! En nog wonderbaarlijker kon ook de shuttle naar het airport geboekt worden.

In plaats van 3 dagen in christchurg zitten we er nu dus een. Eigenlijk is dat wel goed want anders zouden we ons heel misschien gaan vervelen (wat in heel nieuw zeeland nog niet voorgekomen is). En nu kunnen we gewoon ook gaan nu het einde van onze vakantie hier in zicht is gekomen. Helaas is het nogal abrubt en hebben we WEEEEEEER geluk met alles.. Wat een geluk dat we net vandaag belde.. Wat een geluk dat we al ons geld nog terug kregen.. Wat een geluk dat we alles nog konden regelen.. Ga zo maar door.. Ik vond al dat mijn hele vakantie overliep van geluk (met het weer met de natuur met de dieren etc) maar dit slaat alles! Hartstikke bedankt dat het goed is gekomen! Ik snap bijna niet dat het weer goed gekomen is aangezien het volledig onze eigen schuld is (we hadden data en tijden gekregen toen we vorig jar de trip geboekt hadden) maar de data en tijden hadden we niet meer gecheckt op het ticket en het dus onze eigen domem fout is!!!!!

Uiteindelijk vind ik het allemaal wel raar want we hadden gezegd tegen het reisbureau 10 dagen samoa en 3,5 weken amerika. Nu zijn we 12 dagen op samoa en maar 3 weken en 1 dag in amerika! Maargoed, hoe dan ook mijn vlucht vertrekt morgen.

Nog even grappig om te weten. Het tijdsverschil is nu 12 uur en vanuit Samoa ook. Maar dames en heren, let op let op:
Morgen als het bij jullie 1 maart is 9 uur 'sochtends is het bij mij 1 maart 9 uur 's avonds.... let op let op: Is het bij jullie 1 maart 9 uur 's avonds dan is het bij mij op samoa 1 maart 9 uur 'sochtends... Ja, je leest het goed, ik ga terug in de tijd! Omdat we over de datumgrens heen vliegen gaan we ineens 24 uur terug in de tijd, grappig he!

Verder heb ik trouwens niet echt meer iets speciaals meegemaakt sinds mijn laatste blog, we zijn naar christchurg gegaan met de bus en we gaan vandaag nog wat laatste inkopen doen voor samoa, zonnebrand, aftersun je kent dat wel, bounty eiland met zon enzo.. Verder moet ik ineens heel snel afscheid gaan nemen van dit land waar mijn hartje voor een stukje achter zal blijven (zodat ik er ooit nog naar toe moet om het weer op te halen haha).
Even serieus. Ik heb hier echt een geweldige tijd gehad, zoveel meegemaakt, zoveel gezien, zoveel gedaan, zelfs veel grenzen verlegd. Wie had vantevoren kunnen weten dat ik over mijn smetvrees heen zou komen... Wie had vantevoren gedacht dat ik met 2 zweedse jongens in een auto mee zou rijden en slapen met ro samen op een krappe achterbank.. Wie had vantevoren gedacht dat ik al die beesten zou zien in het wild EN ER MEE ZOU ZWEMMEN? Morgen als ik op het vliegveld zit ga ik voor mezelf eens een lijstje maken waar ik allemaal geweest ben en wat ik allemaal gedaan heb want het is allemaal zo moeilijk te bevatten!

Ik kom hier zeker ooit terug!

Dikke kusjes voor jullie en vanaf 1 maart werkt mijn telefoon niet meer dus kunnen jullie niet meer bellen en smsen. Zowel mijn nederlandse als mijn nieuw zeelandse simkaart heeft dan geen bereik meer!!!!!

wel blijven mailen en krabbelen en berichtjes schrijven want dat is leuk! Bedankt ook weer voor de geweldige reacties op mijn vorige blog

  • 28 Februari 2007 - 01:50

    Mike En Stef:

    mooi verhaal kusss we blijven mailen!

  • 28 Februari 2007 - 04:42

    Margit:

    Oww.. ik schrik me rot met je verhaal. Ik ben heeeeel blij met je geluk. Jeetje zeg.. mijn zusje zou toch stranden in Nieuw-Zeeland.. Ja ik heb liever dat je reis allemaal verloopt zoals gepland en dat je straks gewoon weer op tijd terug komt. Ik was echt geschrokken.. ben blij dat je alles nog kon regelen. Schat, pas op jezelf en neem afscheid, maar laat maar niet te veel van je hart achter op dat mooie land daar.
    Dikke kus xxx

  • 28 Februari 2007 - 06:28

    Jettie:

    Als je nog een keertje terug gaat om je 'hartje' op te halen dan ga ik mee hoor !!!
    Succes met de voorbereidingen voor jullie vertrek!

    Kus

  • 28 Februari 2007 - 09:00

    Rianne:

    Hoii Kris!
    Wat zijn jullie toch ook weer een stelletje geluksvogels! Damnnn..
    Wel jammer dat er nu écht een einde komt aan het mooie NZ-avontuur!
    Maar ik weet zeker dat die daagjes Samoa geweldig gaan worden.. (Misschien wat saai voor jullie na al die avonturen?)

    Hou ons op de hoogte hè? Jullie verhalen blijven heeerlijk om te lezen!

    Dikke kus, Rianne

  • 28 Februari 2007 - 10:12

    Marion:

    Hé muppy, youre so hilarious...!!!???
    Ik zal je smsjes missen. Nog even volhouden hier en je, jullie nog een fijne tijd toewensen.
    Dag schat(jes)

  • 28 Februari 2007 - 10:37

    Hetty Pilmeyer:

    Hi Ro en Kris, hartstikke goed geregeld! die dingen gebeuren het is schrikken, maar vaak weer op te lossen, en het geeft een leuk verhaal, Toch? Daarnaast zijn jullie echt 2 zondagskinderen, die fantastische avonturen beleven. Blijf genieten, knuffel Hetty

  • 28 Februari 2007 - 13:09

    Jouke:

    Hello ladies,
    wat geniet ik toch van jullie verhalen! ze zijn echt super om te lezen. Geniet nog maar heel veel en ik wacht op je volgende fantastische verhaal!
    Dikke kus en knuffel vanuit hier!
    Xxxx

  • 28 Februari 2007 - 14:14

    Anja:

    hoi liefje,
    Hoezo domme ezel Niets daarvan!!!! Jullie hebben toch alles goed opgelost en je bent op tijd heel inventief geweest! Hartelijk gefeliciteerd daarmee.
    Heel veel plezier tussen de bounties. Lekker een tijdje sudderlapje spelen.
    lekker hoor Liefs Anja

  • 28 Februari 2007 - 14:18

    Gow:

    Donkey!

    je bent op mijn verjaardag op je bountyeiland!

    ik wil ook!
    snertweer hierzo.

    enjoy meisjes!
    knuf

  • 28 Februari 2007 - 16:58

    Janita:

    Bedankt weer voor je leuke verhaal!! ik heb er wederom hart op om kunnen lachen!
    Veel plezier op je bounty-eilandje. Ben je nu straks ook een dag jonger?

  • 28 Februari 2007 - 17:22

    Juul:

    wat een mooi verhaal!! Maar uiteindelijk komt het altijd wel weer goed.

    kus van een nog steeds jaloerse Julia

  • 01 Maart 2007 - 01:00

    Ro:

    boehahahahaha Jut en Jul strike back!! Wat zijn we toch erg zeg... Maar lieverd het is allemaal nog goedgekomen en we gaan strax gewoon lekker met een duffe smoelie van de Chateau Migraine die Airplane in en 12 dagen chillen op Samoa ouwe!! Lekker bezig. Oja baai de wee je begrijpt dat ik je nu nooit meer vetrouw als ik je iets vraag (ik zeg maar wat data van vliegtuigen enzo..) Op naar deel 3 van onze reis, en dat we maar net zovel geluk mogen blijven houden...CHEERS!! xx van je travelchickie

  • 01 Maart 2007 - 11:10

    Roos:

    goed bezig kris! gelukkig is alles op z'n pootjes terrecht gekomen! leuk verhaal. xxxx

  • 01 Maart 2007 - 11:17

    Roos:

    goed bezig kris! gelukkig is alles op z'n pootjes terrecht gekomen! leuk verhaal. xxxx

  • 02 Maart 2007 - 13:17

    Tom:

    Hey Kristianne,
    Mooie foto's! Ik krijg er spontaan een soort reis-drang van. Vind dat je die stukken verslag ook erg leuk schrijft - nog veel plezier en succes xx Tom

  • 02 Maart 2007 - 19:20

    Ruudje:

    NERD!!!

  • 03 Maart 2007 - 11:19

    Yvonne:

    Hoi Chris en Ro,
    Wehebben een paarweken zonder computer gezeten.
    maar nu heb ik alles weer beken en ben onderde indruk.
    Wat een geluksvogels zijn jullie!!
    En ik word een beetje jaloers als ik aan het bounty-eiland denk.
    Het regent hier alweer!!!!
    Nog veel plezier!!

    Yvonne

  • 03 Maart 2007 - 12:45

    Rent:

    en... hoe is het paradijselijke eiland??

    kusje vanuit het regenachtige tilburg

  • 03 Maart 2007 - 18:22

    Renée:

    doos!
    maar wel een mooi verhaal.. veel plezier op samoa, xxxxx

  • 04 Maart 2007 - 14:20

    Jonne:

    heej lieve kris,

    echt zoo heerlijk om je verhalen te lezen, zoiezo leuke avondturen maar je schrijft het ook zoo leuk!
    en een foutje kan je altijd maken maar jullie hebben het gewoon goed opgelost,, ik had daar is moeten staan, in paniek daar was dus niks van terecht gekomen..

    geniet nog van je laatste weken,, een hele dikke knuffel & liefs

    owja,, de operatie is uitgesteld naar donderdag 8 maart,, komende donderdag dus.

  • 07 Maart 2007 - 11:10

    Rent:

    hee, schiet eens op met een verhaaltje vanuit samoa!!! ben zo benieuwd!
    kusje

  • 08 Maart 2007 - 11:27

    Judith:

    ;) Smetvrees.. Die Andere Ook?? :P (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 37338

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: