Final destination, goodbye& personal Thank You - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Final destination, goodbye& personal Thank You - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Final destination, goodbye& personal Thank You

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

05 April 2007 | Nederland, Tilburg

Hallo lieve mensen,

VERRASSING!!! Denken jullie van me af te zijn, maar nee hoor ik schrijf vrolijk nog even een laatste blogje nu ik thuis achter mijn eigen computer zit om 1 uur 's nachts om nog een aantal dingen te vertellen.

Ten eerste ging de terugreis niet zonder slag of stoot.. Op tijd opgestaan, om 11.00 de shuttle te pakken naar San Francisco airport om er vervolgens achter te komen dat de vlucht 1 uur en 35 minuten vertraagd was... "Reizen is wachten".

Terwijl ik vrolijk met Ro in de rij stond om met onze tas en onszelf door de scanner te gaan om daarna onze laatste dollars op te maken in de duty free area werden wij twee onschuldige kleine meisjes ineens uit de rij gehaald omdat we blijkbaar hoogverdacht waren op het bezit van bommen. Zodoende moesten we onze schoenen uit doen (standaard procedure, moet iedereen) tas op de lopende band en moesten we in een doorzichtig hokje gaan staan. Dit hokje kon door middel van spuitjes lucht blijkbaar achterhalen of wij in het bezit waren van bommen en andere schadelijke dingen. De beveiligingsman had me ervoor gewaarschuwd en ook moest ik mijn shirt vasthouden zodat ik niet half het vliegveld een gratis show voor boven de 18 (of 21 in Amerika haha?!) zou geven maar toch slaakte ik een hoog maar zeker aanwezig gilletje bij het voelen van die plotsklapse luchtstootjes. Natuurlijk ging dit de rij niet onopgemerkt en kreeg ik bijna een applaus toen ik uit het hokje stapte. Ik juichte dat ik bom vrij was, altijd fijn om te weten natuurlijk! Maar, je raad het al, ik juichte te vroeg want mijn tas en schoenen waren nog niet door de scanner geweest. Mijn schoenen waren ook bomvrij maar mijn tas zorgde voor twee paar scheve wenkbrauwen mijn kant op. Heel zorgvuldig werd mijn tas uit de scanner gehaald en alle ritsjes voor mijn ogen open gemaakt met plastic handschoentjes, ik mocht ook niet helpen en vooral mijn tas niet aanraken zelfs niet toen ik zei dat het waarschijnlijk mijn camera was en dat ik wel kon laten zien waar die zat. Nadat ze eigenwijs eindelijk in haar eigen tempo mijn camera gevonden had ging mijn tas nogmaals door de scanner en ik mocht mijn tas EN mijn camera meenemen maar die scannermeneer kon het niet laten om nog een keer ietwat scheve wenkbrauwen mijn kant op te werpen, ook al was het inderdaad mijn camera, bedankt he...

Het is EIGENLIJK allemaal niet zo'n probleem maar het feit dat ik wanneer ik het land in kwam en nu ik het land uit ga in totaal 3 extra controles kreeg maakte me eigenlijk een beetje boos. En dat komt vooral door de manier waarop je behandeld wordt. En dan kijk ik toch om me heen en vraag ik me stiekem wel af waarom juist (Ro en) ik er uitgekozen worden en niet anderen die in mijn ogen vele malen meer verdacht zijn.

Maargoed eenmaal in het vliegtuig was ik nog maar 9,5 uur van Nederland verwijderd en duurde die laatste vlieguren (van de in totaal 56 deze reis) me toch wel erg lang omdat het me dit keer helaas weer echt niet lukte om in slaap te vallen. Enkele liedjes geluisterd, filmpje (happy feet) gekeken, heen en weer gewiebeld en 2 maaltijden later was ik dan toch in Nederland geland (het uizicht uit het vliegtuig raampje is toch echt minder spectaculair dan wanneer je uit kijkt op een (tropisch) zonnig eiland of een vierkante gestructureerde stad. Eenmaal uit het vliegtuig en door de paspoort controle hoefde we alleen nog de tas te pakken, door die laatste controle en dan was ik officieel terug in Nederland. Even dreigde onze weg naar buiten verstoord te worden door een (blijkbaar) geamerikaniseerde beveiligingsman die wilde weten of we iets aan te geven hadden, of we iets gekocht hadden, of we iets gekregen hadden, wat we gekocht hadden, of we echt niets aan te geven hadden en voor welke waarde we spullen gekocht hadden. Gelukkig hoefde ik mijn inmiddels 19 kilo wegende backpack niet open te ritsen en mochten we door de schuifdeuren naar buiten waar ik opgewacht werd door Mamma, Pappa, Margit, Renskje en Mike.. Een zeer aangename verrassing dit welkomscomitee en ik heb ook zeker de nodige welkom thuis knuffels verzameld! Bedankt dat jullie er waren, alle vijf!

Voor mij was het 3 uur 's nachts maar toch ben ik de rest van de dag ook maar wakker gebleven want er was een surprise party voor mij georganiseerd met mijn vrienden en omdat het feest om half 8 begon kwam iedereen of veel eerder of wat later maar iedereen was er en dat was geweldig gezellig. Heel erg bedankt dat jullie mij zo'n feestelijke thuiskomst gegeven hebben, ik heb het echt gezellig gehad. Bedankt voor de knuffels en de lieve woorden en de whisky, fristi en het Nederland pakket!

Na een zeeeeer lange, vermoeiende maar oh zo geslaagde dag ga ik bijna mijn TWEE PERSOONS BED uitproberen op mijn 1 BEDDED SINGLE ROOM zonder roggelsnurkende kamergenoten en zonder weet ik veel welke vervelende onhygienische lawaaiachtige dingen je maar kunt verzinnen die ik deze reis wel minimaal 1 keer meegemaakt heb... Okee, helaas ook zonder Ro maar natuurlijk heb ik haar net nog even welterusten gesmst en zal het vast wel even wennen zijn om te leven zonder jut... Is toch een beetje anders een jul zonder jut maar ach, Utrecht here I come dus we wonen strakjes weer best dicht bij elkaar haha..

Ik wil iedereen bedanken die via enige vorm van communicatie contact heeft proberen te zoeken met mij! Ook wil ik iedereen bedanken voor het lezen van mijn (soms erg lange) reisverhalen en ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, ik van het reizen zelf en het opschrijven van de belevenissen in ieder geval wel!
Ook wil ik even iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om af en toe een kijkje te nemen op mijn website maar niet direct een berichtje achter heeft/wilde laten! Heel leuk om te merken dat ik dit met anderen heb kunnen delen! Hieronder volgen nog een aantal persoonlijke reacties op de reacties die ik op mijn site gekregen heb, sorry als ik je vergeten ben, lees dan het bovenstaande verhaaltje nog een keertje!

Nu ga ik echt lekker slapen (hoop ik) en beginnen met mijn leventje hier weer op te pakken en te genieten van alles wat ik hier ook gewoon meemaak! Hele dikke kusjes en knuffels en natuurlijk heel veel liefs vanuit TILBURG Nederland!!!


Bij deze, Mamma, bedankt voor de berichtjes en mailtjes en smsjes en ik ben weer thuis, bedankt voor alle knuffels en kusjes en dat je mijn kamer gepoetst hebt en mijn bed opgedekt!!

Pappa, bedankt voor de berichtjes en mailtjes en smsjes en knuffels en dat ook jij mee mijn kamer gepoetst hebt!!

Margit, bedankt voor de berichtjes, mailtjes, smsjes, grote verhalen, leuke reacties, knuffels, kusjes en natuurlijk het welkom thuis surprise feest!!

Alexander, bedankt voor je mailtjes, berichtjes, knuffels, kusjes en lieve welkom thuis woorden!!

Romina, bedankt voor het reizen en de GEWELDIGE (beste) tijd van mijn leven en alles wat we samen meegemaakt hebben, lief en leed!

Anja, bedankt voor de mailtjes, berichtjes, het af en toe zeggen van goede zinnen op de juiste momenten (ook in mijn dagboek als citaten) en het reisdagboek wat een zeer grote en belangrijke rol heeft gespeeld en voor de leuke reacties!

Janita, bedankt voor je krabbels, de fotoruimte (waardoor ik iets duidelijker weer kon geven wat ik meemaakte op mijn reis) en helemaal de enthousiaste reacties op mijn blog (Het schrijven van verhalen voelde daardoor extra gewaardeerd)!

Mike mopke, bedankt voor je mailtjes, smsjes, knuffels en natuurlijk het welkom thuis ontvangst op schiphol, ik vond het super lief en leuk dat je er was en dat ik mijn beste vriendje eens lekker kon knuffelen na een rare 3 maanden voor zowel jou en mij!

Oma Toos, bedankt voor de berichtjes op mijn website, ik was elke keer weer blij verrast als ik een berichtje van u kon vinden!

Judith, bedankt voor je mailtjes en berichtjes en de knuffels!!!

Renskje, voor de berichtjes, mailtjes, smsjes, krabbels knuffels neusjes, het welkom thuis nederlandpakket en in het bijzonder het ontvangst op schiphol!!!

Renée, bedankt voor je berichtjes, roddels, mailtjes, knuffels en het heerlijke intermezzo ijs en natuurlijk het welkom thuis pakket!

Julia, bedankt voor je berichtjes, mailtjes, smsjes, knuffels en in het bijzonder het uitlenen van je Backpack en reishoes... Zonder dat had ik nooit zoveel (mee) kunnen sjouwen en had ik nooit zoveel leuke nieuwe dingen vooral voor mezelf mee kunnen nemen!!

Ruudje, bedankt voor je berichtjes, mailtjes, smsjes, krabbels, knuffels en het welkom thuis boek ik ben echt zeer benieuwd!!

Max en Tim, bedankt voor jullie berichtjes, smsjes, msn gesprekjes, knuffels en natuurlijk het welkom thuis in Nederland pakket!

Dieke, bedankt dat je bij mij wilde slapen op mijn laatste avond voor vertrek hihi, voor je mailtjes met interessante verhalen, je berichtjes en je knuffels!!

Margot, bedankt voor je berichtjes, krabbels, natuurlijk de extra fotoruimte (die ik toch best goed benut heb he?) en natuurlijk je enthousiaste reacties steeds!

Roos, Bedankt voor je leuke reacties!

Jettie, bedankt voor je krabbels en berichtjes en msn berichtjes en dat je zo duidelijk kon laten zien dat reizen toch leuker is dan studeren!!

Mara, bedankt voor je leuke msn gesprekjes, krabbels en berichtjes en voor de hernieuwde hoop in de Nederlandse mannen die we samen binnenkort gezellig gaan opzoeken!

Niek, bedankt voor je hele gezellige en lieve krabbels, je smsje, berichtjes en enthousiaste reacties, ik zie je snel in de stad of bij jullie thuis!

Jeanette en Tinie, bedankt voor jullie berichtjes, altijd leuk om de reacties te lezen!

Peter en Gerrie, bedankt voor het (mislukte) telefoontje en daarna de smsjes, voor de msn gesprekken en de berichtjes!!

Maarten en Ann, bedankt voor de leuke reacties op mijn site!!

Rob en Marielle, bedankt voor de leuke berichtjes op mijn site en de msn gesprekken die ik soms voerde of later kon lezen!!

Jonne, bedankt voor de leuke berichtjes en krabbels!!

Hetty, bedankt voor de leuke berichtjes, ook leuk om een kenner over Hong kong te horen, is toch weer iets wat je "samen kunt delen".

Jeanne, bedankt voor de leuke reacties op mijn site en voor het inleven in onze verdwaalacties vooral!!

Meike, bedankt voor je leuke berichtjes op mijn site!!

Suwa, bedankt voor je berichtjes en je lieve krabbels en ik zie je snel in de stad om te knuffelen!!

Roos, bedankt voor je reacties op mijn site!!

Jan bok, bedankt voor de reacties op mijn site en het regelen van mijn reisverzekering die ik gelukkig NIET nodig heb gehad, ik ben heel en al mijn spullen ook en het is allemaal gelukkig goed gegaan, ook bedankt voor het even langskomen!

Yasmin, bedankt voor je berichtjes en je msn gesprekjes, geniet SUPER SUPERVEEL van je reisje, bedankt dat je dubbel wil genieten voor mij!

Edwin, bedankt voor je berichtjes en msn gesprekken en de knuffels en dat je er was op mijn feestje!!

Mike L, bedankt voor je mailtjes, berichtjes, sterrenkaart die ik nu pas echt ga gebruiken maar dat maakt niet uit het gaat om het idee, de knuffel en dat je er was op het feestje!!

Wouter, bedankt voor je mailtjes, smsjes (vragen om goede raad moet je vooral blijven doen hihi!!), je knuffel, je reacties op mijn site en ik ga zometeen je kadootje open maken dus alvast bedankt daarvoor!

Jouke, Bedankt voor je berichtjes, msngesprekjes en natuurlijk je lieve telefoontje vandaag!!

Tom, bedankt voor je berichtje!

Steffen, Bedankt voor je berichtje en leuk dat je er was op mij welkom terug feestje om lekker te knuffelen!!

Stefan, Bedankt voor je leuke reacties en dat je aan me dacht met Valentijn met een berichtje op mn site haha!!

Marlin, bedankt voor je leuke berichtjes op mijn site en het af en toe snel hallo zeggen op msn!!

Len Moy& Richard, bedankt voor de leuke reacties en mailtjes en nogmaals bedankt voor het armbandje die nu over de hele wereld is geweest en nog nog steeds leeft!!

Akiem, bedankt voor de leuke berichtjes op mijn website, leuk om te weten dat mijn familie op Aruba ook af en toe op mijn site heeft gekeken!!

Fam Tjin-kam-Jet, bedankt voor het bericht, leuk om te weten dat mijn familie op Aruba ook af en toe op mijn site heeft gekeken!!

Vanessa, bedankt voor de berichtjes en de lieve smsjes!!

Rianne, bedankt voor de leuke reacties en de soms ietwat jaloerse reacties die mij ZOVEEL GOEDS gedaan hebben haha!!

Angelique, bedankt voor je reacties en heel erg bedankt dat je af en toe mijn ouders wakker wilde bellen!!

Karin, Bedankt voor je leuke berichtjes op mijn website, leuk om te lezen!!

Yvonne, bedankt voor je leuke berichtjes en dat je Ro en mij gevolgd hebt!!

Ilja, bedankt voor je berichtjes en msn!!

Jap NZ, bedankt voor de berichtjes, krabbels, filmpjes, (foto's?? hahhahaha!!), ENQUETE AARGH!!!, gezellige tijd in Queenstown en afscheidstijd in Christchurch!!

Bartje, bedankt voor je leuke berichtjes!!

Annemieke, bedankt voor je leuke berichtjes en Nieuw zeeland is SUPER leuk en je gaat het er zeker super naar je zin hebben, kei tof om daar te gaan studeren, succes!!

Louki, bedankt voor de enthousiaste reactie!!

Olivier, belofte maakt zeker schuld, leuk dat je het toch nog gelezen hebt en bedankt voor je reactie!!

Tommie, bedankt voor je berichtje, heerlijk he samoa!!

  • 05 April 2007 - 06:00

    Jettie:

    Maar vooral....Kristianne en Romina bedankt dat jullie je geweldige reis voor ons op zo'n ontzettend leuke manier beschreven hebben :D

    Kijk er naar uit jullie weer te zien!!

    Kuskus

  • 05 April 2007 - 06:06

    Hetty:

    Nou, ongelooflijk dat je iedereen op deze manier bedankt, echt heel leuk. Ik weet zeker dat heel veel mensen blij zijn dat je weer gezond thuis bent, we hebben je gemist. Het gewone leven zal zeker wennen zijn en in gedachten zal je regelmatig kilometers weg zijn.
    Dikke kus Hetty

  • 05 April 2007 - 07:32

    Jan Bok:

    o.k. nu je weer terug bent.................even nakijken of je wat van de belastingdienst kunt terug- krijgen over 2006; de reis heeft je tenslotte genoeg gekost; hoor wel als ik je daarbij moet helpen.
    Liefs,
    Jan

  • 05 April 2007 - 07:36

    Mara:

    JEEUHJ weer thuis! haha nou een paar persoonlijke bedankjes? Dat zijn er best veel. Jij HEEEL erg bedankt voor je leuke verhalen echt heerlijk hoe jij het kan vertellen :D we gaan idd naar mannen op zoek!
    Dikke kus! (L)

  • 05 April 2007 - 09:24

    Judith:

    Kristianne En Romina, BEDANKT.. Voor al jullie spannende verhalen!! XX

  • 05 April 2007 - 10:49

    Margit:

    Lieverd, ik ben heel blij dat je weer heel terug bent. Maar ik wilde jou ook heel hartelijk bedanken voor je uitgebreide verhalen. Zo had ik af en toe het idee dat ik je reis een beetje met je mee gemaakt heb. Ik ben nog steeds super trots op je dat je het hebt gedaan en ik hoop dat je deze ervaringen nooit van je leven meer zult vergeten!
    Dikke kus xxx

  • 05 April 2007 - 11:03

    Rent:

    HEEL HEEL HEEL GRAAG GEDAAN!! Zie je hopelijk morgen!
    Dikke kus en neusje

  • 05 April 2007 - 12:11

    Jut:

    Jul, ik kon niet slapen zonder jou!!! Hahaha nee hoor ik kon gewoon uberhaupt niet slapen en ben nu nog dooier dan gisteren... kan het ook nog steeds niet geloven en voel me zo raar. Ga als troost voor mezelf maar een nieuwe telefoon uitzoeken hihi... Maar het was gisteren nog wel heel gezellig thuis hoor alleen papa weigerde mee te werken aan mijn gezondetenbeleid dus ik heb minimaal 3 kilo chips op en ontelbaar veel asperges en liters rose (ok, ik moet oprecht in training, we hebben te weinig gezopen onderweg)...
    Lieverd ik hoop dat je weer een beetje kan wennen (niet te erg he, anders kom je natuurlijk nooooit naar Utrecht ;-)) en dat je snel de bestbetaalde baan per wereld vindt (waarbij je nauwelijks hoeft te werken voor bakken met geld). Ik ga je zeker missen de hele dag om me heen (zoals nu, WEEEEEEEEEHHHHHHH!!!!) met name onze roddelmomenten (naar he dat dat nu niet meer zo ongegeneerd kan in het Nederlands, Chinees leren dan maar??), shopmomenten en wat-maken-we-nu-toch-weer-mee-momenten.
    We bellen, hou je haaks en take it easy :-)
    Liefs dikke kus en virtuele knuffel, Ro

  • 05 April 2007 - 16:50

    A-Kiem:

    Jammer, de reis is voorbij, dus geen leuke leesstof meer!
    Succes verder!

  • 05 April 2007 - 18:17

    YASMIN:

    ahhhh querida!
    es no necesito por agradecer!
    TU; gracias por compartir tus vivencias y noticias! y naturalemente tambien..
    BLEEEEEH kheb geen zin meer om spaans te brabbelen doe ik al genoeg hier haha!

    maargoed, heb je iig een beetje huiswerk ;) hoewel dit niet echt de al te moeilijksten zinnen waren om te vertellen hihi.

    popskee, jij bedankt voor het online zijn op vreemde uren en tijdstippen samen met mij als 1 van de enige omdat het tijdverschil met NL zo anders was.
    bedankt voor het samen fantaseren voordat we op reis gingen (oeh lang lang geleden).
    bedankt voor het samen geld verdienen OM op reis te kunnen (hihi beursen!!!!! onze nieuwe hobby)
    bedankt voor het maken van de afspraak ' in ieder stadje, ander schatje' hoewel ik me niet echt heb gehouden aan de afspraak. om eerlijk te zijn, HELEMAAL NIET hihi. (jij wel...?!)
    bedankt voor MIJ te laten zien, welke andere mooie plekken er zijn om te bezoeken.
    bedankt voor MIJ nieuwsgierig te maken naar die andere plekken!

    ik kan nog wel zooooveel bedankjes voor jou bedenken, want je bent een TOPWIJF!

    te quiero y te extrano chica!
    xxxxxxxxxx hasta la julio!

  • 05 April 2007 - 18:40

    Anja:

    Hoi hoi
    Fijn dat je weer een beetje dichter in de buurt bent.
    Hartelijk bedankt voor het bedankje. Het was een feest om je te volgen.
    Liefs Anja

  • 05 April 2007 - 19:06

    Janita:

    Hoi kristianne,

    Je weet het zelfs geweldig af te sluiten!!!!!!!!!!!!
    Ik zal je leuke verhalen erg gaan missen! Als iemand hier zag dat er weer wat nieuws van jou was, kreeg ik al snel de laptop zodat ik je belevenissen weer kon lezen.
    Ik vind het bewonderenswaardig hoe je deze reis beleeft hebt, genoten hebt, gedeeld hebt en ook nog aan iedereen thuis hebt gedacht! (Ik had me ook voor kunnen stellen dat je te druk met reizen en met alles om je heen geweest was!) Maar nee hoor, ze is net thuis en zit 's avonds nog even al haar fans te bedanken!
    Geweldig!
    Heel veel XXX
    Janita

  • 05 April 2007 - 19:40

    Marion:

    Hee mijn lieve schatje. T was heerlijk om even te kunnen "plakken".
    Hoe gaan we t doen om elkaar de ruimte te geven en toch lekker close te blijven? Het leven van alle dag kan ook en uitdaging zijn!
    Dikke kussen en een virtuele knuffel.

  • 05 April 2007 - 19:48

    Roos:

    ha kiwitje!
    Ik heb echt genoten van je verhalen. je kan super leuk vertellen. wie weet zie ik je binnenkort in de stad! nu moet je weer aan het dagelijkse leventje in nederland beginnen te wennen. succes ermee! Tot snel! XXX

  • 06 April 2007 - 10:05

    J(a)ap:

    Ha Kris!

    Goed om te lezen dat je weer veilig op Nederlandse bodem bent!

    Betekent dus gewoon dat je de juiste bus hebt genomen naar het vliegveld (of zijn jullie gaan lopen?), op tijd op 't vliegveld was en ook nog in het juiste vliegtuig bent gestapt! You did it!!!

    Succes met weer in je ritme komen, zowel qua tijd, omgeving en levensstijl!

    Utrecht is mooi in de buurt om ff een keer een reünie te houden, en met de intercity zijn we dan ook zo in Amsterdam!!!

    Tot gauw spreeks (izze goed Niederlandszj?), mijn 06-nummer staat op Hyves-profiel!

  • 06 April 2007 - 18:31

    Jeanne Umans:

    geweldig, wat een mooie afsluiting, en je ziet nog jaloersmakend bruin,
    tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 37367

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: