EEN MAAND ONDERWEG!!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu EEN MAAND ONDERWEG!!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

EEN MAAND ONDERWEG!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

27 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

En wat vliegt de tijd...

aan de andere kant...

Wat heb ik al SUPER VEEL GEZIEN EN GEDAAN...

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb en wat vliegt de tijd als je fun hebt. Ik heb het super naar mijn zin heb weer ontzettend veel leuke dingen meegemaakt en ik ga het zo op een zo geordend mogelijke manier met jullie delen.

Als eerste wil ik even wat decadente dingen neerpennen om te laten zien dat het leven van een backpacker soms erg zwaar is..
*Rose drinken in een prive spa in je hostel
(wat ik er niet bij wil zetten is dat de spa, wat dus recht uit de grond komt, zwavelig enzo, ook echt 40 graden was en het eeuwen duurde voordat ik er uberhaubt in kon gaan zitten)
*Biefstuk met aardappeltjes en salade eten
(en niet zomaar biefstuk, echt een dikke vette grote!!!)
*Slapen in een tweepersoonsbed in je eentje
(tsja we hadden een 3 persoons kamer gekregen)
*Op je slippers in een korte broek en hemdje rondlopen in de zon en 's avonds buiten zitten schrijven omdat het nog zulk lekker weer is

Dit was om even aan te geven dat het leven als backpacker echt moeilijk is en dat het echt zo anders is als in Nederland.. *kuch* Ook moet ik er bij zetten dat dit helaas niet elke dag is hahaha... vannacht heb ik bijvoorbeeld heel slecht geslapen omdat ik een doorzakmatras met veren had die in mijn rug staken enzo maar dat terzijde..

Vanuit auckland zijn we naar Coromandel town vertrokken omdat de omgeving van coromandel heel mooi was en dachten we, dan gaan we daar zitten want dat zal wel het centrum zijn waarvandaan je alles bekijkt... Verkeerd gedacht.. We hadden eigenlijk in Whitianga moeten zitten een stukje verderop maar het kwam toch nog goed. Coromandel town was een allerschattigst dorpje van ongeveer 1 lange straat waar je alles kon krijgen zoals lekker vers fruit en de zon scheen heerlijk en ro en ik liepen rond en we zuchtte tegelijkertijd zo'n gelukzaligende zucht van hmmm wat is het hier heerlijk. De sfeer was heel aangenaam, lekker rustig en hier kon je nou eens echt lekker ontspannen. Ons hostel was ook erg leuk, klein maar fijn!
We hebben met een super gammel treintje een tripje gemaakt dwars door regenwoud/bossen. Het treintje en de raisl was een initiatief van iemand (als hobby eigenlijk begonnen) en heeft na 27 jaar een hele track door het woud in elkaar gezet.
Verder hebben we nog een dagtrip gedaan richting whitianga en vanuit daar naar Hot water beach.. Super raar, bij laag tij kun je dan een gat graven en dan komt er werkelijk WARM water en soms echt HOT HOT HOT water omhoog.. Dus we hebben even lekker gebadderd midden op het strand met warm water. Ook zijn we naar shakespears cliff geweest waar we weer een mooi uitzicht hadden over allerlei strandjes en watertjes enzovoorts. Ook zijn we die dag naar 3 strandjes gegaan de ALLERPRACHTIGSTE strandjes ik ben de namen vergeten maar op het laatste strandje was cathedral's cove een grot in de vorm van een kerkje ofzo en helaas konden we maar kort op die strandjes vertoeven anders had ik me daar wel een aantal dagen in bikini kunnen vermaken.

Mijn motto " Oh dit is zo mooi" wordt ook hier in nieuw zeeland erg vaak gebruikt. Helaas begin ik te wennen aan al het moois en vallen sommige wandelingen me minder op omdat ik al vaker regenwoud en bomen en varens gezien heb (varens zijn veel mooier dan palmbonen is een statement).

ROTORUA ongeveer DE toeristen hotspot van nieuw zeeland waar we de afgelopen 3 dagen zijn geweest. Hier barst het namelijk vand e thermale activiteiten en vulkanen enzovoorts.
De eerste dag zijn we in de omgeving gaan wandelen, zagen we wat boilingmudools kokende modderpoeltjes en een warmwater meertje (zwavel) en een kleine geyser. Terwijl ik rond liep tussen die ontzettende stinklucht (hong kong was er bijna niets bij hahaha) van rotte eieren en zag hoe de zwavel en de hitte de omgeving aantastte kreeg ik echt een naar gevoel. Vooral toen ik bij het meer was (ik stond op de brug echt OP het meer) er was veel stoom van de hitte, het water was zwart grijs wit en geel en ook alle bomen waren afgestorven en zwart grijs wit en geel, picture this en een onwijze stinklucht en ik dacht echt "Zo ziet de hel eruit".
Daarna nog even langs een maori dorpje met kerkje gelopen en toen richting huis.

Dag twee zijn we naar Wai o Tapu gegaan en zagen we eerst een hele grote geyser de lady knox geyser. Die laten ze elke dag om 10.15 uitbarsten door een stukje zeep in het gat te gooien waardoor de waterstromen ondergronds elkaar raken en weet ik veel wat voor scheikunde en dan gaat die geyser ineens spuiten. Erg indrukwekkend maar wel een beetje nep als ze hem opwekken vond ik.
Toen naar het park waar we champagne pools zagen met super mooie kleurtjes, helder blauw en oranje. Het meertje was 64 meter diep ofzoiets en ook zoiets in de doorsnee (ik ben de exacte cijfers vergeten) en daar zit dan super warm water in. Ook weer allerlei geysers en mupools gezien. Het is raar om al die thermale activiteiten te zien. Raar dat de aardkorst zo dun is en dat je op een bron van allerlei hete scheiss staat. Heel indrukwekkend om al die dingen te zien die de natuur allemaal kan. Ook stond wai o tapu bekend om de kleuren die je zag. Al die mineralen enzovoorts zoals zwavel en nog een groot aantal scheikunde zorgen ervoor dat er verschillende kleuren te zien zijn. Hier zag je dus meer dan alleen wit geel grijs en zwart maar soms ook oranje of blauw ofzo. Ik hoop dat ik foto's kan uploaden want dit verhaal slaat eigenlijk nergens op want je moet het gewoon zien, uitleggen kan haast niet!

Daarna zijn we naar Te puia gegaan ook weer een park waar thermale activiteiten aanwezig waren maar dit park was ook bekend om zijn maori cultuur. het was voorheen het maori arts &crafts center ofzoiets. We zagen weer een meeting house en stukjes van een maori dorpje en we hebben een show gezien. Eerst gingen ze ons groeten met al de rituelen die daar bij horen, een stevige handdruk end an twee keer de neuzen tegen elkaar.. Daarna zongen en danste ze nog voor ons, voerde ze een haka op, zongen ze een allerliefst liefdesliedje en ze deden ook nog 2x een dans met het overgooien van stokken en met het rondzwaaien van slierten met een bal aan het uiteinde (kan ik wederom niet uitleggen had je echt moeten zien). Het is in ieder geval geweldig voor je oog hand coordinatie.
Verder hebben we daar Hangi gegeten een traditionele maaltijd van de maori. Een mandje met daarin mais, aardappelen, pompoen, banaan?, kip met botje en nog iets met kruiden. Wel erg lekker maar helaas niet meer op de traditionele wijze (onder de grond) klaargemaakt maar gewoon in een moderne keuken.

Vandaag zijn we naar burried village geweest een soort pompei volgens mij maar dan in het kleiner. Nou ja kleiner... We hebben restanten en de geschiedenis van 1 dorpje egzien waar 17 mensen zijn overleden en in de omgeving liggen nog 8 dorpjes met in totaal 140 lijken begraven onder 10 meter dikke laag modder en daar overheen intussen wouden, bomen, begroeiing. Heel indrukwekkend om van de gids (die ancestors had, haar overgootvader was stamhoofd van dat dorp) verhalen te horen over het men toen leefde en hoe men toen is overleden of weggevlucht. Er was weinig over van het dorpje omdat alles onder een 2 meter dikke modderlaag verdwenen is.
Verder hebben we nog even gewinkeld en op een marktje rondgelopen. Het is allemaal zo indrukwekkend en iedere dag ben ik 's avonds zo ontzettend moe van de indrukken en de informatie die ik allemaal weer meekrijg.
Maar het komt goed, ik denk aan mijn gezondheid en zal op tijd rust nemen haha..

Morgen gaan we naar taupo en als het weer mee zit, wat het tot nu toe op 1 ochtend na gedaan heeft, dan gaan we onze tent en matje uitproberen, ben benieuwd!

Ik hoop dat het bij jullie nu weer beter is na de storm en dat alles goed gaat met jullie..

Nog een keertje mijn mobiele nummer waar ik vanaf heden bereikbaar op ben (bedankt iedereen al voor de leuke smsjes!)

0064211554656

Dikke kus en liefs van Kristianne

  • 27 Januari 2007 - 07:43

    Gow:

    vroege vogel die ik ben.. nu even lezen :-)

  • 27 Januari 2007 - 08:38

    Marion:

    Je zwarte bikini staat je goed!
    Geniet maar lekker verder.Kus.

  • 27 Januari 2007 - 10:01

    Jonne:

    WAUW! echt leuk!
    KUS

  • 27 Januari 2007 - 10:16

    Ruudje:

    waaauuuww! super! :)

  • 27 Januari 2007 - 13:20

    Alexander:

    ziet er echt wel super kicken uit!!!! btw, heb weer internet!

    xxxjes

  • 27 Januari 2007 - 15:34

    Margit:

    Wow.. dolfijnen zijn echt mooi zo onder water. En de zon en de rust en het strandsurfen.. ik vind alles gaaf en ben echt heel jaloers! Love you.. genieten he!! xxx

  • 27 Januari 2007 - 16:49

    Stefan:

    Het ziet er echt allemaal super uit Kris :), als ik aan het lezen ben lijkt het af en toe net of ik erbij ben je verteld het echt leuk! Veel plezier nog kuss

  • 27 Januari 2007 - 16:49

    Stefan:

    Het ziet er echt allemaal super uit Kris :), als ik aan het lezen ben lijkt het af en toe net of ik erbij ben je verteld het echt leuk! Veel plezier nog kuss

  • 27 Januari 2007 - 18:37

    Yvonne:

    Al een maand weg en ik heb geloof ik nog niets laten horen.ik heb wel alles gelezen en gevolgd. je schrijft erg leuk.
    Ik heb op dit moment een heel aantal mensen van wie ik waarben jij nou's krijg en ben al blij als ik ze gelezen heb en de fotoos heb bekeken.
    Je hebt prachtige fotoos gemaakt en het geeft een heel goed beeld van jullie reis.
    Je kunt zien dat jullie heel erg genieten maar wat wil je op zulke mooie plaatsen!!
    Ik wens je nog een heel fijne reis en degroeten aan Romina.
    Dikke kus.
    yvonne

  • 29 Januari 2007 - 10:49

    Rent:

    lief neusje,
    wat een prachtige foto's en verhalen! ben echt zo jaloers! slapen in een tentje gaat helemaal goed komen. is net zowiets als slapen in een boot en dat ging jou ook altijd goed af!

    ga je nu mailen! kusje

  • 29 Januari 2007 - 18:52

    Bartje:

    Heej lieverd,

    Zo rustig als het hier in amsterdam is en hoe de tijd maar voorbijglijdt, zoveel indrukken krijg ik alleen al van het zien van de fotootjes! Echt fantastisch! Geniet ervan en doe geen dingen die ik ook niet zou doen:P!
    hoop veel mooie verhalen te horen maar zal bij jullie wel goed komen !
    groeten aan romina,
    dikke kus liefs bartje

  • 31 Januari 2007 - 18:02

    Annemieke:

    Ha meiden!!

    Jaja, jullie hebben het o-zo slecht!

    wat zijn we allemaal retejaloers hiero...bizar om te beseffen hoe het leven daar is, dat ben je echt niet gewend! merken jullie veel westerse invloeden? of valt dat wel mee?

    Ik heb btw nog goed nieuws: Ik ben ingeloot om volgend jaar in Auckland te gaan studeren!SUPERGAAF :D heb reisboekjes van Nieuw Zeeland ook al goed bekeken en daarom kwamen de door jullie bezochte plaatsjes ookal aardig bekend voor :D Ik kan niet wachten!!

    Hey meiden, geniet er nog maar heel heel h eel veel van!!!

    Take care,
    Annemieke


    PS:nieuwe leren etc. is hier in het geding...iedereen vind het maar niets en dus komt er parlementair onderzoek blablabla. benieuwd wat Erkens erover zegt, die is immers zo pro-constructivisme! ach, het zal jullie nu vast niet bezig houden:) Bye!

  • 01 Februari 2007 - 19:22

    Anja:

    Hoi hoi,
    O Kristianne, wat klinkt het allemaal goed. Geniet met een hoofdletter G.
    Liefs Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 37309

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: