Northland Dolfins Fun Sun And Back - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Northland Dolfins Fun Sun And Back - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Northland Dolfins Fun Sun And Back

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

20 Januari 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hee allemaal,

Eindelijk even tijd om te vertellen wat ik allemaal gedaan heb sinds ik aangekomen ben in Nieuw Zeeland wat inmiddels al 6 dagen geleden is.

Maandag en dinsdags hebben we in Auckland rond gewandeld wat de grootste stad van Nieuw Zeeland is maar vergeleken met Hong Kong is het echt MINI!! Er zijn maar 2 grote supermarkten (die we vandaag pas gevonden hebben) en Auckland staat bekend om zijn aziaten dus dan ben je uit hong Kong weg zie je nog OVERAL chinese eettentjes (ook japanse) en elke kleine supermarkt of winkel word gerund door Chinezen en is volgestopt met onverklaarbare chinezen scheiss.. Auckland was mooi want het heeft een grote haven maar verder is het niets speciaals. Omdat we morgen de 21e in Auckland een Hockeywedstrijd Nieuw Zeeland Nederland gaan kijken wilde we wel in de buurt van Auckland blijven en zijn we dus WOE DO VRIJ ZAT naar het Noorden vertrokken.

Northland genaamd. We hebben met de MAGIC BUS een busorganisatie die verschillende routes en trips door het hele land maakt een trip geboekt naar Northland. Van Auckland via wat kleine korte stops naar Paihia en dan een dagtrip naar Cape Reinga en terug naar Paihia en nog een dagje op de boot kijken naar dolfijnen.

Dag 1: Na 3 nachten zonder slaap of met max 5 uur slaap opgestaan om 05.45 (eerlijkwaar!!) naar de busstop. De eerste stop richting Paihia was de Tane Mahuta de oudste kauri boom van nieuw zeeland namelijk 2000 jaar oud 53 meter hoog en 14 meter in omtrek! Hop of hop on en verder naar de volgende stop Opononi dat is een plaatsje aan het strand dat bekend is geworden omdat ergens rond 1960 er een dolfijn de baai inzwom later Opo genoemd die niet meer weg ging dus dat werd een touristen trekpleister. In het plaatsje hebben we een zwartwit film gekeken waar je Opo met de mensen en kinderen zag spelen. De 3e stop was de " treaty grounds" dat is een stuk grond waar de Maori een soort van opgelicht zijn door de Engelsen door een verdrag te ondertekenen waarmee zei dachten bescherming te krijgen en wel hun land te behouden maar waarmee Engeland de macht over hat land kreeg en het recht kreeg om de Maori te verdrijven. Je zag daar een oude gevechtskajak van weet ik hoeveel meter, het huis van James Busby een belangrijk figuur, het officiele ondertekende document en er was informatie over het hele gebeuren en een film. Tussendoor soms nog gestopt voor wat mooie uitzichtjes en om te plassen en te eten en toen kwamen we 's avonds aan in het plaatsje Paihia..

Dat plaatsje (waar ik echt van ben gaan houden) bestaat uit ongeveer 3 straten, een straat aan het strand waar alle georiganiseerde trips zijn, een straat met alleen maar hostels en barretjes en een winkelstraat. Wij zaten in een hostel genaamd The Mousetrap en het zag er super leuk uit, mooie tuin, leuke zithoekjes, balkon etc. Hier hebben we ook voor het eerst in een dorm geslapen wat eigenlijk niets bijzonders was. Je moet 's avonds en 's ochtends gewoon wat stiller zijn maar voor 4 euro minder per nacht is dit zeker de moeite waard. We gignen bbq-en aan de overkant bij de pipipatch en daar ontmoeten we 2 nederlandse jongens (breda) die al langer in Nieuw Zeeland waren en die tijdelijk in paihia werkte. Samen gegeten gekletst en 's avonds nog wat gedronken en ze hebben ons de 3 kroegen laten zien die er in paihia zijn. het was erg gezellig maar ons budget laat het helaas niet toe om echt vaker zulke acties te ondernemen. Paihia is denk ik klein salou.. het is er (lijkt wel) altijd mooi weer, heeeeel relaxte sfeer iedereen zegt "no wories" en je kunt er super veel doen moet boten en water en strand en dan wat kroegjes enzo. Heerlijk sfeertje.

Dag 2: Zijn we via een regenwoud met alelrlei Kauri Trees (heeeeeeele lange bomen) richting Cape Reinga gegaan. Rijdend en wandelend door het regenwoud leek alles nep. Je hebt super veel verschillende begroeing en bomen en kleuren en het is zo mooi en dichtbegroeid en groen dat het gewoon nep lijkt. Cape Reinga is ongeveer het meest Noordelijke puntje in heel Nieuw Zeeland en daar staat een lighthouse wat heilig is voor de Maori. Deze geloven dat je daar naar de hemel gaat. Wat ik zo bijzonder vond was het uitzicht over 2 zeeen of oceanen die op dit punt bij elkaar komen en die je letterlijk ziet botsen op elkaar.
Vervolgens reden we door een soort riviertje naar de sandhills. Hele hogen duinen waar we " SUPER KICKE" gingen SANDBOARDEN!!! Nou dit was echt geweldig. Je klom met een surfbordje de duinen op, ging op je buik, hoofd naar voren, armen om de punt, ellebogen binnen boord, benen plat met je tenen sturen en remmen zo HUPPAKKEEE naar beneden. Ro en ik konden het vrij goed en we zijn in totaal zelfs 4 x gegaan. De buschauffeur tevens gids zei dat we het goed deden en dat 4x heen enw eer goed was (de heuvel op in los zand is super zwaar) maar die KICK helaas ben je erg snel weer beneden. De laatste keer wilde we wedstrijdje doen maar de chauf telde te vroeg dus ro ging en ik sprong er bijna roekeloos achteraan maar natuurlijk ging alles goed met deze 2 sandboard natuurtalentjes.
Daarna zijn we met de bus over Nighnty mile beach gereden. Wat eigenlijk 64mile lang is maar echt gaaf om over het strand te rijden. Toen we even uit de bus op hetstrand stonden moest je met je topje van je voet in het zand wroeten en stuitte je op kokkels OVERAL.. Tot onze walging brak de chauf de schelp open en vrat hij de kokkel rauw op Jekkiebah! Daarna via een caf'etje langs de fish and chips terug naar Paihia. Vroeg gaan slapen want...

Dag 3: Swimming with the dolfins trip.
We waren nog geen 15 min op de boot of we zagen DOLFIJNEN!!!! Een groep van wel groter dan 10 dolfijnen, we zagen ze soms een beetje het water uit springen en ze kwamen echt tegen de boot aan, onder de boot door en ze zwommen met de boot mee.. Ik heb veel foto's en zelfs filmpjes gemaakt maar op de pc kun je niets uploaden dus daar zullen jullie helaas op moeten wachten. Ik heb zeker 30 min misschien wel 1 uur kunnenn genieten van dolfijnen op nog gen meter afstand. Zelfs toen we heel hard gingen met de boot zwommen 2 dolfijen nog met ons mee en ik heb ze echt goed kunnen zien, je hoorde ze zelfs tegen elkaar piepen! Omdat er een baby in de groep was mochten we helaas niet met ze zwemmen erg jammer (maar ik denk dat ik het toch eng gevonden had). Het was super lekker weer en ro en ik zijn zelfs een beetje verbrand (ja we hadden osn ingesmeerd en zelfs shirtjes aan in de middag enzo).

Na de dolfijnen gingen we naar Hole in the rock, ja inderdaad een gat in een rots kijken. En vanuit daar naar een onbewoond eiland genaamd Urupukapuka geweldige naam. We waren een heuvel opgeklommen en hadden vanuit daar een geweldig utizicht op allerlei eilandjes, stranden, heel mooi water, helderblauwe lucht, de oceaan, allerlei boten en super mooie zeilbootjes en gottegot wat is het leven toch mooi! Daarna kon je nog boomnetting doen (in een sorot visnet naast de boot hangen) maar ro en ik vonden het te koud en het was eigenlijk best saai..) Dus lekker genieten van het varen en de wind door je haren en terug naar huis.

Dag 4 zijn we nog even gaan shoppen (ik heb een bandana gekocht want ik merkte op de boot dat ik duizelig werd doordat mijn haar zo warm werd van de zon) en ro heeft nog wat broekjes gekocht. Toen weer naar auckland met de bus. Nu zitten we in parnell een buitenwijk van Auckland in een rustige straat (lijkt een beetje een kakbuurtje) en ik heb een simkaart gekocht!

Ik ben vanaf nu dus bereikbaar op het nummer:0064211554656 je kunt me altijd smsen en wie weet krijg je een smsje terug!!!

Morgen gaan we hopelijk de hockeymatch kijken nog even uitzoeken opf er een bus heen gaat en daarna gaan we door richting het midden en zuiden van noordereiland.

Ik heb het onwijs naar mijn zin en het enige wat ik denk is Shit het gaat allemaal veel te snel voorbij.. No offence voor de mensen thuis die ik lief vind en graag zie maar het is hier allemaal zo heerlijk en mooi en leuk en geweldig! Ik hou echt van reizen!!

Dikke kusjes van een al een stukje bruinere Kristianne

p.s. 0064211554656

  • 20 Januari 2007 - 10:11

    Ruudje:

    ok even lezen! :D jeej!

  • 20 Januari 2007 - 10:14

    Juul:

    was ik bijna de eerste

  • 20 Januari 2007 - 10:18

    Ruudje:

    woooww..:) dolfijnen!!!
    ik ben heel benieuwd naar de foto's, ik wacht af..
    Kusje!

  • 20 Januari 2007 - 13:02

    Kien:

    Je bent dus te bereiken via nummer: 0064211554656.
    Ik stuur nog wel een sms-je.
    Kien

  • 20 Januari 2007 - 16:25

    Gow:

    ik wil fotoooooootjes zien.. hopelijk kan je binnenkort uploaden..

    xxx

  • 20 Januari 2007 - 21:05

    Jettie:

    Ik ben echt vet jaloers!!

    Wil je gauw weer spreken om je verhalen te horen, klinkt echt té leuk.

  • 21 Januari 2007 - 12:46

    Rent:

    Geweldig!!! Ben blij dat je een nummer hebt nu, fijn communiceren!
    Dikke kus neusje

  • 25 Januari 2007 - 13:00

    Ma Toos :

    wat is hetleuk om jullie zo te volgen ik geniet met je meeliefs en dikke kus Oma

  • 26 Januari 2007 - 13:24

    Ilja:

    Hee!! ik heb alles een beetje gelezen enzo en het klinkt echt super!! leuk dat je zo´n mooie tijd hebt en geniet er van. Weetjij nog toevallig hoe de jongens uit Breda heten? want volgens mij ken ik ze Toevallig Niels en Menno? nou geniet ervan!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 37367

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: