We zijn er 'weg' van - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu We zijn er 'weg' van - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

We zijn er 'weg' van

Door: Kristianne

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

27 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Van elkaar uiteraard (zelfs na 3 weken samen op vakantie ;)..) en van de dingen die we gezien en gedaan hebben en.. Letterlijk, want we zijn zo'n 14uur geleden vertrokken.

Nog geen week geleden en het is al bijna niet meer terug te halen wat we gedaan en gezien hebben. We hebben onze reis afgerond met een eindstand van: 3.835 kilometer.

Na de zeiltrip van de Whitsunday Islands zijn we o.a. langs Magnetic Island gegaan, waar we dan toch echt en koala in het wild enorm chill in een boom zagen hangen. Super mega schattig!!!! Verder hebben we bij een mango winerie lekkere mangowijntjes geproefd. Een paar keer hebben we voor onszelf een koningsmaal bereid met garnalen in knoflook of een steak van 600gram enzovoorts, mmm! Ook zijn we afgeweken van onze route langs de Oostkust omhoog richting binnenland waar we een waterfall route hebben gereden en aan een meer hebben gekampeerd. We hebben zelfs vrij in het noorden Cape Tribulation bezocht waar tropical rainforest the beach meets.. Wel mooi, maar bijv niet te vergelijken met Costa Rica. We merken dat we alletwee al best wel verwend zijn met onze vakanties en reizen.

Uiteindelijk hebben we vrijwel de hele vakantie in de tent geslapen, de tent die Mike met pijn in zijn hart vanochtend heeft weggegooid omdat die van ellende praktisch uit elkaar viel (bij de laatste keer opzetten brak er bijvoorbeeld een tentstok af en werd de stok vakkundig met ducktape vastgezet).

Langs de weg hebben ze hier trouwens zeer bijzondere verkeersborden zoals:
- don't sleep and drive
- arive alive
- tired drivers die
- take a rest or RIP
- are we there yet?
- slow down stupid
- don't roll over in your sleep
- pull over mate, your eyes are shut
En mijn favoriet: "keep playing trivia, it may save your life"! (weten jullie nog dat mike 'dól' is op spelletjes en we de Trivia avond in het hostel vakkundig gemeden hebben;)?

Ze zijn hier in Ozzy niet echt gek op speeding... Een politie auto kwam ons tegemoet rijden (met blijkbaar een scanner oid) en meteen gingen de zwaailichten aan, maakte hij een handrembocht en mocht Mike aan de kant. 84km in een 70km zone... Resultaat: een boete van 200,- dollar (zeker 150,- euro).

De trip naar het aboriginal park was een zware tegenvaller. We kregen 2 video's te zien, een kleine didgeridoo voorstelling en een stukje dans. Opzich leuk maar totaal niet wat we er van verwacht hadden.
De laatste twee dagen waren dan weer boven verwachting! Met de boot naar het outer reef en een smeuïg detail is dat ongeveer 70% moest overgeven vanwege zeeziekte (Mike en ik alletwee gelukkig niet). We hebben op 3 plekken gesnorkeld, of ja, ik dan, Mike heeft 2x gedoken. Het koraal was mooi en de vissen werkelijkwaar prachtig. In alle kleuren en diverse vormen en maten, zo gaaf! Ik heb zelfs gezwommen naast een schildpad en boven stekelroggen en een haai! Ik had er nog nooit een in het echt gezien. Grappig was dat we op deze boottrip een stelletje tegenkwamen die ook bij ons op de boot zaten op de whitsundaytrip. We hebben dus gezellig gekletst en de laatste avond samen wijntjes gedronken op de camping. Mooi verhaal: Zij was gebeten door een bloedzuiger en ze hadden gehoord dat je er zout op moest doen, hij rende naar hun camper en terug en strooide vervolgens haar hiel onder met.... peper... Hilarisch! (of niet en dan is dit zo'n 'je had er bij moeten zijn'-moment)
Van het raften van gisteren geniet ik nu nog. Ik heb echt overal spierpijn maar het was zooooo gaaaaaaf!!!
We deden een tocht van 14km van niveau vier en onze tocht was de wildste en had als naam Extreme rafting! We zijn meerdere malen (al dan niet opzettelijk) omgeslagen, hebben gezwommen onder watervallen, zijn van rotsen van 4meter hoog afgesprongen en hebben op sommige momenten de armen uit ons lijf gepeddeld! Het was super spannend, heel leuk en een geweldige afsluiting van een heeeeerlijke vakantie! Ik zal nu stoppen met dit mega lange verhaal, tja dat krijg je er van als je een vlucht en reis van totaal 29uur hebt en 4u op hong kong airport moet overbruggen. Voor wie interesse heeft, je bent altijd welkom voor nog meer verhalen en foto's! Tot snel:)!

Xx

• 27 November 2011 - 15:45

Margit:

Hey zusje,
    Wat leuk om te merken dat jullie het samen zo fijn gehad hebben. En wat heb je weer ongelooflijk leuke dingen gedaan! Ik wens je nog een prettige laatste vlucht toe en ik zie je vlug voor meer verhalen en je fotos...
    Xxx

• 27 November 2011 - 16:20

Mara:

Wat een heerlijk verhaal weer! Ben blij dat jullie weer bijna terug zijn. Heb gedroomd dat ik een weekend op bezoek kwam ik australië, maar dat zal niet meer lukken ;) TOT snel! Xxx

• 27 November 2011 - 18:01

Marion:

Graag. Ik zal er voorlopig nog geen genoeg van krijgen.
    kusjes