Bumpy versus Bounty - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Bumpy versus Bounty - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Bumpy versus Bounty

Door: Kristianne

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

20 November 2011 | Australië, Airlie Beach

Fraser Island was 'catching' and Whitsundays was paradise

Dinsdagochtend vroeg om 6.45 stonden we bepakt en bezakt bij het verzamelpunt. We waren natuurlijk de eerste want de rest had al iets meer de no worries mentaliteit. Toen we eindelijk compleet waren kregen we een instructievideo over hoe je een 4x4 bestuurt in welke omstandigheden, over kamperen op Fraser Island en over Dingo's. Dit zijn een soort wilde honden/vossen die op dit eiland leven. Je mag ze niet voeren, eten moet steeds in de auto bewaard ofzo en mag niet in je tent en je mag nooit alleen lopen, al helemaal niet 's avonds! We reden richting Ferry waar we tijdens het wachten getrakteerd werden op een groep dolfijnen. Mike was main driver van onze auto (3 Ierse meisjes, een Duitse jongen en een Zweeds meisje+ wij) en uiteindelijk ook de enige driver die drie dagen, omdat de rest niet meer wilde of durfde.

We hebben ons drie dagen vermaakt met het bezoeken van parelwitte stranden met helderblauwe zoetwatermeren. Hobbelen, schudden, slippen en scheuren in onze 4x4 door de bossen en over het strand (75mile beach), zowel over het harde zand als door het mulle zachten. We hebben onderweg nog dingo's, turtles (een mega grote die helaas dood was), stekkelroggen en dolfijnen gezien. We sliepen 2 nachten met 6man in een tent en 's nachts moest Mike met me meelopen naar de wc om alle dingo's af te schrikken! Één meisje kwam midden in de nacht terug, moest nog steeds plassen, maar was alleen gegaan en op een groep van 4 dingo's gestuit die om haar heen gingen cirkelen, best eng dus!
Op de tweede dag had onze auto mega moeite met het mulle zand en steeg de temp van de moter mega snel, waardoor we steeds moesten stoppen en uiteindelijk hebben moeten kiezen voor de optie 'abandon ship'. We werden heen en weer getaxied tussen de auto en de volgende toffe spot. We moesten wachten op onze 'taxi' dus konden we gaan vissen. Ik had bij de tweede ingooi serieus beet!!! Een Dart (geen idee dus) en John (de man van de hengels) doopte me fishing queen en s avonds heb ik m'n krisdart gegeten. Mike had hem heerlijk gebakken op de bbq en zoiets geeft je dan echt zo'n "terug naar de natuur oergevoel"! John had trouwens echt net een minuut eerder tegen iemand van de groep gezegd dat je hier eigenlijk niks kon vangen maar dat hij ons hengels had gegeven om de tijd te doden. John wilde trouwens best met me vechten om Mike, maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat Mike mine is...

.... Wat toevallig de ozzy bijnaam is die Mike tijdens onze zeiltrip gekregen heeft. ' s Avonds tijdens het bierdrinkend onder de sterren op ons jacht van 23,5 meter kreeg iedereen een ozzybijnaam en ik werd Sweet en Mike werd Mine (van finding nemo.... Mine mine mine..).

De trip zelf was heeeeeerlijk! Zet mij op een boot en ik ben in mijn element! De wind door je haren, het deinzen van de boot, zon op je snoet etc:)! We hebben heerlijk kunnen zeilen langs prachtige eilanden, gesnorkeld tussen koraal, mooie stranden bezocht waaronder het beroemde whiteheaven (of haven ofzoiets) beach! Prachtig mooi wit super zacht zand en wederom zulke helderblauwe kleuren van het water! Ook tijdens deze trip weer dolfijnen, schildpadden en stingray's mogen zien. Mike had trowens nog gedoken tussen vissen die nog groter waren dan hij, had ik dus niet moeten zien, want dan had het water ineens 7 kleuren;)! We hebben echt nog niets gemerkt van het regenseizoen en zijn alletwee al flink bijgekleurd! De tweede week is inmiddels voorbij maar het was echt een SUPER week!

Inmiddels trouwens kangoeroes gezien.. Dat was ook nog een verhaal. We kwamen om 17u terug van Fraser, moesten de dag erna een briefing om 16u 900km verderop en het werd enorm afgeraden in het donkerte rijden. Snel dus 2u gereden, langs de weg gekampeerd (Mike zag een slang dus ik durfde niet meer naar de wc s nachts) en om 04.30 opgestaan om uiteindelijk om 15uur aan te komen op de plaats van bestemming. Elke keer als ik m'n ogen even dicht had zei Mike: "skippy" en steeds was ik te laat. Tot 3x toe. Toen hij vervolgens vroeg of ik al koala's gespot had en ik net geconcentreerd links de bomen aan het afspeuren was en hij vervolgens weer riep:"skippy rechts" en ik wéér te laat was, dacht ik eerst dat hij me in de maling nam en later werd ik serieus bijna pissig. Ik heb uiteindelijk 2 skippy's gezien, dood, maar t telt toch vind ik;)!

Ik stop nu met dit mega lange verhaal, we gaan avondeten scoren en uitrusten van onze mega toffe week! Hopelijk hebben jullie het ook goed, ik hoor de verhalen graag over een weekje als we alweer terug zijn.
'Time flies when you're having fun'

  • 20 November 2011 - 07:54

    Margit:

    Leuk verhaal weer! Hopelijk zie je in je laatste week nog een levende skippy... Enjoy en tot snel xxx

  • 20 November 2011 - 08:55

    Minke:

    Heerlijk om even weg te dromen bij jullie avonturen! Het klinkt echt als een super tijd die jullie daar aan het beleven zijn. Geniet van jullie laatste weekje!!

    Liefs, Minke

  • 20 November 2011 - 09:20

    Anja:

    Skippy, Nemo, heb je de reddertjes in kangoeroeland ook al gespot???

  • 20 November 2011 - 09:34

    Deb:

    Babe'je

    Wat een heerlijk verhaal weer ... Ik zie het allemaal voor me ...

    Geniet nog lekker van de laatste week!!

    Dikke kuss

  • 20 November 2011 - 10:03

    Marion:

    Fijn je verhaal te lezen. Ik ben zielig. Buikkrampen. Vandaag verjaardag van moeder. Gisteren van Juultje. Morgen weer gewoon werken. Je ziet± live goes on. kusjes.

  • 20 November 2011 - 11:07

    Sandra:

    he luitjes, denken jullie dat jullie nog wel kunnen wennen in dit saaie kouwe,mistig kikkerlandje? Heerlijk die verhalen, en dat heb je toch maar weer voorelkaar, Mike die met je mee gaat naar "de nachtelijke wc trip". Geniet nog met volle teug van de komende week want ook die is zo voorbij! Tot de 28ste kusjes

  • 20 November 2011 - 12:10

    Yasmin & Onur:

    Liefje, wat een héérlijk verhaal! En al die dieren, ahhhhh; die wil ik ook zien! En die zeiltocht; geweldig!!!! En dat kamperen; wat een bikkels zijn jullie! En jouw bijnaam; haha terwijl je bij de hockey altijd tegenovergestelde heette ;-) maar daar zal ik niet over gaan bitchen want je bent ook gewoon een sweety! En de foto's; die zullen wel prachtig zijn! En ik mis je! En een hele dikke kus!

  • 20 November 2011 - 16:16

    Kylie:

    Ahhh super fijn om te lezen!!!! Nog even genieten daaaaaar!!!:) Hele dikke kus... xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Lovely Ozzy

Recente Reisverslagen:

27 November 2011

We zijn er 'weg' van

20 November 2011

Bumpy versus Bounty

14 November 2011

Cheeky Byron turbo tour

10 November 2011

Driv'n downunder
Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 37370

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: