Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Marahau - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Marahau

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

12 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Marahau

Hallo familie, vrienden en fans!

Nog steeds ben ik pas vanaf 16 februari weer bereikbaar maar toch wil ik jullie even vermaken met een blog want dankzij, ik denk een spanjaard naast mij, zit ik nu illegaal gratis!! te internetten (press this and you can internet for free, but don't tell anyone, Okee I won't thank you! Dus bij deze heb ik dat niet aan jullie verteld).

Voor Valentijns telefoontjes en smsjes zullen jullie helaas tot de 16e moeten wachten en anders kun je jezelf vermaken door via de mail je liefdesverklaringen jegens mij eruit te gooien, altijd welkom! (zelfs berichtjes op deze site zijn welkom maar gelieve niet onder de naam Anoniem want die ken ik teveel dus dan is het verwarrend!)

Okee morgenochtend moet ik om 07.00 op omdat we de tent af moeten breken (ja we hebben dan 2 nachten in onze grote TENT geslapen om geld te besparen om andere leuke dingen te doen) en dan vertrekken we om 09.00 per water taxi naar Anchorage of Totaranui of weet ik veel welk punt om dan in 3 dagen (2 nachten) terug te lopen via de Abel Tasman Coastal Track. Ook leuk om te weten, we overnachten in hutjes die naar verhouding toch best duur zijn en die niets meer hebben dan een toilet, drinkwater en een matras. Dat wil zeggen dat we 2 dagen koude pasta salade gaan eten die we al gekookt hebben hier en verder niet kunnen douchen en moeten leven met kaarslicht. Ik moet dus van alles in mijn backpack meeslepen zoals een slaapzak, drinken en eten voor 3 dagen, bikini (want het is hier o zo lekker weer en we komen langs allerlei strandjes, nu hopen dat de zon schijnt!!) enzovoorts. Toch weer zwaarder dan ik dacht maar ik kan het heus wel, komt helemaal goed en ik spreek jullie over 3 dagen wel weer met de verhalen.

Wat heb ik in de tussentijd eigenlijk gedaan. Ik heb gekajakt in de marlborough sounds in de buurt van het plaatsje havelock (1 straat lang, dat durven ze hier serieus dorp te noemen, het is echt nog niet eens de helft van biezenmortel voor de kenners onder ons). Het was super mooi, omgeven door bergruggen, bomen, strandjes... Zeilboten (ik werd weer spontaan verliefd) en stekelroggen. Stekelroggen??? Ja, stekelroggen.. We zijn er vlak langs en overheen gekajakt en ik heb nog NOOIT zulke grote roggen gezien. Eentje was zelfs gewoon 1m2 en dan nog die staart er achteraan. Bezorgd vroeg ik of zo'n rog door de kajak heen kon steken maar onze gids stelde mij gerust dat dat niet het geval was en dat die dieren in principe ongevaarlijk waren (daarom was die gast van die krokodillen natuurlijk ook overleden?!?!?!).

Verder zijn we na Havelock doorgereisd naar Marahau waar we nu zitten en omdat we moeite hadden met fatsoenlijke informatie krijgen via de I site over hoe een hutje te boeken in de track zitten we nu 2 dagen te chillen

(zo noem ik het dan maar, ik kan het ook onze tijd te verdoen noemen maar dat doe ik niet..)

Ook leuk om te weten, toen ik hier aankwam (hier is het misschien nog wel kleiner dan Havelock) kreeg ik meteen de kriebels. Het IDEE dat ik HIER moet wonen is VERSCHRIKKELIJK!! Ik merk langzaamaan dat ik uiteindelijk niet zonder het kleine, drukke (voor niet hongkongse begrippen) maar o zo gezellige Nederland kan.. Het is hier geweldig mooi en zoveel ruimte en zoveel mooie natuur en stranden en zelfs al is het toeristisch dan is het nog rustig.. Maar je bent een stadsmeisje of je bent het niet en ik ben het wel. Ik heb af en toe gewoon een hele drukke grote stad nodig met veel mensen en een bruisend uitgaansleven. Ik heb me dan wel in de lekkere nieuw zeelandse wijntjes gestort maar er gaat niets boven een whisky of een biertje in een gezellige en drukke kroeg!!!

Ineens kwamen we er achter dat we na de wandeling nog maar precies 2 weken in Nieuw zeeland hebben en hebben we dus een spoedprogramma gemaakt met wat we nog willen doen. Helaas blijkt maar weer dat reizen duur is en kan ik niet gaan skydyven in queenstown omdat mijn begroting dat niet toelaat.. (net alsof jij dat durft Kris jaaaa jaaa..... Nou wie weet? Als ik het geld had???). Mochten mensen zoiets hebben van ik steun het fons "help kristianne de lucht in en weer uit" giro 8193375 haha knipoog..

Over een dag of 3 zit ik ook al over de helft van mijn totale wereldreis heen, wat gaat de tijd toch snel. Hou me op de hoogte hoe het allemaal gaat met jullie, ik vind het altijd leuk om mailtjes en berichtjes te lezen.
Ik hoop dat niemand ingesneeuwd is geweest, onvoorstelbaar, zit ik te kajakken in bikini zitten jullie sneeuwpoppen te bouwen!!!!

Fijne Carnaval, Fijne ski Reis, Fijne Zon reis en een dikke kus en veel liefs van OutbackKris

Gefeliciteerd voor de mensen die ergens tussen 27 december en 4 april jarig zijn (ik vergeet namelijk altijd welke dag en datum het is, dus bij deze)

xxx

  • 12 Februari 2007 - 07:05

    Ruudje:

    ooh alweer 1e reactie, wat ben ik toch weer snel :P ..of gewoon onredelijk vroeg wakker.
    Heeel veel plezier met je tocht morgen! Wordt super mooi lijkt me.. We mailen kusjess

  • 12 Februari 2007 - 08:03

    Margit:

    Lieverd, wat leuk om zo onverwacht toch iets van je te horen. Mijn kater is intussen weer vertrokken. hahaha wat had ik het zwaar gisteren!!! Wat leuk zeg dat kajakken. En dan dat skidiven.. Lijkt me super! Mijn bankrekening heeft al moeite met de carnaval die er aan komt, dus helaas kan ik mijn outbackzusje niet steunen. Hopelijk voor jou doet iemand anders dat wel. :P
    Ik ga zo weer naar school toe. Morgen ga ik John op schiphol ophalen, met de auto (jammer kan ik Jeffrey dus niet tegen komen in de trein ;))
    John is een week in Las Vegas geweest. En donderdag papa ophalen op schiphol. Geniet, geniet, geniet. Ik ben nog steeds jaloers op mijn stoere, vet coole zusje. Maar als ik aan het jagen ben komend weekend, weet ik dat jij op mij ook jaloers bent.. ;) xxxx

  • 12 Februari 2007 - 10:15

    Jettie:

    Heej meisiemeisie...

    Leuk leuk leuk al die verhalen, blijf een beetje in de herhaling vallen. Ik heb afgelopen zaterdag al carnaval gevierd...in werkhoven vieren ze het namelijk week eerder. Echt superfeestje gehad...het verdere carnaval laat ik aan brabant over...die kunnen dat vast beter dan ik.
    Heel fijne tijd nog en ik kijk alweer uit naar je volgende bericht!

    Veel liefs en een onderwijskundige zoen,
    Jettie

  • 12 Februari 2007 - 10:28

    Mara:

    Heeeeeel veeeeel plezieeer en ik mail je nog wel! ennnn IK ben bijna jarig (a) veel plezier daar waar het lekker weer is!
    KUS

  • 12 Februari 2007 - 12:26

    Renee:

    HAHA! jij mist tilburg, ik zie het wel! nou wacht maar tot je weer terug bent.. geniet van je tijd daar! en boeiend als het allemaal veel geld kost, dit maak je allemaal maar een keer mee gewoon even je bank bellen ;)
    xxxxxx

  • 14 Februari 2007 - 12:44

    Stefan:

    Fijne valentijn he kris ;) succes met de guys daar haha kuss

  • 21 Februari 2007 - 10:18

    Gow:

    Idd kris, gewoon even je bank bellen zoals Renée zegt ;-)

    En Tilburg mist jou vast ook wel ;-)

    en bedankt voor de verjaardagsfelicitatie!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 37400

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: