Cheeky Byron turbo tour - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Cheeky Byron turbo tour - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Cheeky Byron turbo tour

Door: Kristianne

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

14 November 2011 | Australië, Hervey Bay

Op aanraden van iedereen die ooit naar Australië is geweest gingen we naar Byron Bay, onder andere om te gaan surfen... Het was er lekker weer, 29 graden, er hing een laid back sfeer en er liepen diverse rare hippiemensen rond... maar nergens in de hele omgeving was maar één fatsoenlijke golf te bekennen. We hebben ons dus maar vermaakt met een wandelingetje hier.. Grappig trouwens, lig je op t strand te relaxen gaat er ineens een man naast je op een didjeridoo (hoe schrijf je dat?!) spelen. En s ochtends toen we er lagen was e vlak naast ons een meditatiesessie op t strand aan de gang met van die enorme gongs. Niet iets wat je in Vlissingen zo snel tegenkomt, toch?
We sliepen voor t eerst in een backpackershostel en dat betekende: gratis avondeten als je een drankje naar keuze bestelde, hoe chill! De eerste avond een soort kip teriyaki gegeten en na het eten was er gezellig Trivia.
Iedereen die Mike een beetje kent weet natuurlijk meteen dat we dus NIET meegedaan hebben (hij houdt niet van spelletjes). We zijn buiten bier gaan drinken en werden vrienden met een Israëlisch stel. Hilarische miscommunicatie:
Hij: "how much do you pay in Holland for coke?"
Ik: "2 euro's"
Mike: "fifty euro's"
Uhm....?!?! Hij bedoelde dus cola.. We hebben een paar uur gepraat over Israël, Nederland, Voetbal (hij vroeg zich af waarom supporters bij Ajax Israëlische vlaggen in t publiek hebben), reizen, drugs en al dat soort standaard praat ;).

De tweede avond aten we gratis nacho's en werden we vrienden met een Zweeds stelletje. Het thema van de avond was KARAOKE! Ook dat hebben we uiteindelijk niet gedaan, maar we hadden een goede reden. Na ongeveer een half uur kwamen er een Duitser, Belg (haha dit lijkt net een begin van een slechte mop, is het niet hoor..) en twee Engelse meisjes bijzitten (allemaal roomies van elkaar) en voor ik t wist zat ik "with just us girls" te drinken op hun kamer. Ze haalde ons over om mee op stap te gaan naar de cheeky monkeys en het is er zoals het klinkt;). Voordat we vertrokken veranderde de meiden ineens in een soort schaars geklede hoe zeg ik dit netjes.... hoeren?! We werden opgehaald met een busje van de club en mochten langs de rij naar binnen.. was het idee.. Ware het niet dat iedereen z'n id moest laten zien. Mike zei nog: "seriously?" waarop de vriendelijke man met een fack you attitude zei: "no, i'm joking!" (sarcastisch). We stonden ff samen van ja, moeten we dan teruglopen toen de man naar ons toe kwam en zei, ik bel het busje wel dan kunnen jullie even snel op en neer. Nog geen minuut later zei hij, als iemand van jullie dan hier blijft dan rijd ik even snel op en neer, ik ben de eigenaar. Omdat ik m'n id gewoon had ging ik alvast naar m'n multiculti vrienden en Mike sloot vrij snel bij ons aan. De dansvloer was verhoogd (en meter tot anderhalve meter) en vrij ongelijk dus moest je opletten dat je niet kei hard op je bek ging. Ik was de enige met een lange broek en met een truitje dan meer bedekte dan mijn borsten..

De dag erna hebben we een enorme race gedaan: namelijk eerst langs de gold coast naar surfers paradise om 1,5u te surfen (check), toen naar Brisbane en daar een stadswandeling gemaakt (check) en na Brisbane doorgereden naar Noosa waar we 2 nachten op een camping hebben gestaan. De wandeling door Noosa national park had mooie uitzichten, prachtige baaien en nog steeds heerlijk weer, maar in dolphin point was geen dolfijn te bekennen en ondanks alle bordjes dat we langzaam moesten rijden voor kangaroos en koala's hebben we die tot op heden nog 0 kunnen ontdekken. We hebben al wel
Dolfijnen gespot toen we in Byron Bay naar een lighthouse liepen langs het meest oostelijke punt van ozzy. De koffie is hier trouwens echt overheeeeeerlijk! De sushi ook..:)!We hebben nog 0x zelf gekookt en inmiddels 1600km afgelegd. Vandaag hebben we gechilled op t strand van Hervey Bay en we krijgen zo een briefing. We gaan morgen namelijk een driedaagse tag along drive yourself 4x4 tour doen op fraser island. Over een paar dagen dus hopelijk stoere verhalen!!

Hopelijk gaat daar alles goed met iedereen! Hier is het dus heerlijk en samen is het ook gezellig :)!!

X See ya!

Ps we waren toen we de grens over ging naar queensland ineens ook een uur terug in de tijd gegaan wat zorgde voor nogal wat verwarring toen we het surfbord huurde en we naar mijn gevoel dus er bord ineens een uur vroeger in moesten leveren... We kwamen er gelukkig vrij snel achter!

PS2 hoe relaxt is het dat Mike al
4x de tent opgezet en afgebroken heeft :)!!! Je hebt werkpaarden... ;)

• 14 November 2011 - 08:28

Anja:

Ik begrijp wel waarom je dit liever doet dan werken......
    hier is inderdaad alles goed. Frisjes buiten en sinterklaas is aangekomen met de boot in Dordrecht. (het is maar dat je het weet)
    liefs Anja

• 14 November 2011 - 09:41

Margit:

Hey zusje en zwager, leuk verhaal weer! Fijn dat je eindelijk hebt kunnen surfen.. Ben je nu ook al diep donker bruin van kleur? Bijna alle super snel bruin olieen komen uit Byron Bay heb ik ontdekt de afgelopen jaren dus ik ben benieuwd ;).
    Met mij gaat het zijn gangetje, fysio, beetje werken en beetje rondhangen thuis.
    Ik ben bij dat jullie het leuk hebben samen! En goed bezig van Mike dat de tent steeds op zet en afbreekt. Veel plezier nog en hopelijk komen jullie de komende tour wel kangeroes en koalas tegen! Xxx

• 14 November 2011 - 14:11

Laura:

Hoi Kristianne,

Dat klinkt goed zeg, jaloers! Geniet er maar extra van, voor je het weet zit je weer op kantoor. ;)

Groetjes!

• 14 November 2011 - 16:16

Marion:

He schatjes, klinkt gezellig. Nu wel meer sfeer in t verhaal. Geniet lekker verder en graag weer een snel tot ziens. Oh en zon hebben we hier ook nog steeds al is de temperatuur een beetje anders dan bij jou. kusje.

• 14 November 2011 - 22:40

Sandra:

he kristianne en mike. Fijn te horen dat jullie het leuk hebben en dat de zon geweldig schijnt en dat het daar zo mooi is........Nou hier natuurlijk ook!!! Hier gaat alles naar wens, hard werken, veel klussen en weinig slapen....wat wil je nog meer! zorg maar voor veel foto's en mooie verhalen, misschien dat we zelf ook nog eens zo ver komen om Australië te vekennen! Heel veel plezier nog en geef Mike een dikke knuffel en jij natuurlijk ook. We missen jullie wel hoor. Liefs van ons