Driv'n downunder - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Driv'n downunder - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Driv'n downunder

Door: Kristianne

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

10 November 2011 | Australië, Byron Bay

1190km verder.. Waar zitten we? Waar zijn we geweest?

De 24u durende vlucht van NL via Hong Kong naar Sydney viel me reuze mee. Ik heb wat spelletjes gedaan, 12 afleveringen van Friends gekeken en zelfs zo'n 4,5u slaap meegepikt. Aangekomen in Sydney hebben we onze mooie witte Hyundai nogwat opgehaald. Na inspectie hebben we op ongeveer elk paneel een kruisje laten zetten voor schade (kleine krasjes en steenslag) maar daarmee hebben we onszelf dus ook alvast ingedekt. Mike reed en ik moest navigeren. We reden in één keer goed, yes! Foutloos weliswaar, maar met aanwijzigingen als: "Zometeen komen we bij een groot kruispunt en dan moet je naar links en niet die, niet daarna, maar dán rechts." Mike zei dat dit waarschijnlijk nog wel issues zal gaan opleveren deze reis hehe.. Ik heb zo'n 4 dagen last gehad van een jetlag dat ik rond 3 uur en 5.30 wakker werd en klaarwakker was.
De eerste dag zijn we naar Bondi beach gegaan, waar we al om 9u waren aangezien ik dus zo vroeg wakker aas steeds. We fikte echt kei hard weg op t strand dus na een uurtje of wat hielden we het voor gezien. Na een smsje en een belletje hebben we even een drankje gedaan met Anouk, mijn teamie die al 8 weken in Ozzy is. Daarna zijn we even een stuk langs het strand en over wat rotsen gaan wandelen met z'n drietjes en hebben we Anouk aan t eind van de middag gedag gezegd en zijn we Sydney van ontdekken. Australië is echt héél erg duur. Alle prijzen in de supermarkten zijn echt 3 tot 4x zo hoor en van Euroshopper hebben ze nog nooit gehoord! Wat dan wel weer goedkoop is in verhouding (en wat we dus ook gegeten hebben de eerste avond) is.... SUSHI jummie!!!!!
De dag erna hebben we alle highlights van Sydney tevoet afgevinkt: opera house, botanic gardens, harbour bridge (we zijn naar de overkant gelopen en dat is serieus een takke-eind en omdat we dachten dat er geen Ferry meer ging zijn we vervolgens teruggelopen om halverwege de brug te zien dat er een Ferry aanlegde op de verlaten!?! Steiger waar we een half uur eerder stonden), darling harbour en het centrum met de winkelstraten en central business district. We hadden het vrij snel gezien dus besloten we om die middag al naar de blue mountains te rijden. Helaas kregen we onze geboekte overnachting niet terug maar dat maakte uiteindelijk niet uit want we hebben gratis gekampeerd. Na 4x van mt Victoria naar blackheat te hebben gereden en terug, op zoek naar de free campsite, zij we illegaal bij een picknick spot gaan kamperen. Die plek was een paar kilometer van de highway af richting Victoria falls boven op een Cliff met prachtig uitzicht over de blue mountains. Ik vond t natuurlijk vet spannend en helemaal toen ik om 4u snachts ging plassen in t donker... Die ochtend hebben we ontbeten bij 'onze viewingspot' en hebben we een pittige wandeling gemaakt naar de victoria falls en terug. Daarna nog even een stuk gereden om de three sisters te fotograferen (eerlijk gezegd was er weinig boeiende aan maar je kunt t maar op de foto hebben ;)). Vanuit de blue mountains zijn we onderweg naar byron bay (waar we net zitten) gestopt voor een overnachting in port mcquarie. Het is steeds heerlijk weer maar we hebben dus echt al heel veel gereden. Je doet hier in ozzy 1/3e langer over je reis ivm de wegen en de snelheid en de ontelbare roadworks! Ohja we hebben ook een politiecontrole meegemaakt.. Gday mate, whereyugointo? Have ya bin drinkn? Had any drugs in the past 24hours? Whereyafrom? Ah, havebin smokn some marihuana? Canya count till foif? Allroit, see ya mate! Have a nice trip!
Zo maar eens socializen, drinken en party-en. We zitten nu voor t eerst in een echt backpackers hostel ipv een lodge of tent! Ik zeg dus doei.. Of zoals ze hier zeggen: "See ya"

• 10 November 2011 - 07:28

Margit:

Super leuk weer om je verhaal te lezen. Het klinkt goed allemaal. Jammer dat het daar zo duur is in de supermarkt maar ja je reis was gratis en je kunt niet alles hebben he :). Ik ben nu al benieuwd naar je fotos als je terug komt.
    Jullie hebben overigens al veel gedaan daar. Leuk! Heeeeel veel plezier nog xxxx

• 10 November 2011 - 07:43

Anja:

heerlijk om weer te lezen!!
    ik ben stink jaloers op jullie en op het heerlijke weer daar,(ook al is het hier helemaal niet slecht)
    veel plezier samen.....

• 10 November 2011 - 08:07

Renée:

Mooi verhaal, nu al! waar blijven de foto's?! xxxx

• 10 November 2011 - 09:02

Ruudje:

Leuk om te lezen!! Veel plezier en geniet vooral! Kusjes xx

• 10 November 2011 - 09:18

Mara:

Haha wat een leuk verhaal!
    Jullie hebben al flink wat gezien ook volgens mij! Maar, je wil natuurlijk zo veel mogelijk zien in 3 weken.
    Super gaaf, geniet ervan.
    xxx

• 10 November 2011 - 09:31

Linde:

Super leuk verhaal Kris! Ik zou ook echt bang zijn om om 4 uur 's nachts in the middle of nowhere te plassen haha! Heel veel plezier nog! Kus

• 10 November 2011 - 15:38

Yasmin:

liefje, yesss een verhaal! die ik nu mooi vanuit de huiskamer / slaapkamer / keuken kan lezen want ik heb internet thuis! kei leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben!!!! zeker goeie en lekker ondernemend; ik hou er van! blijf genieten met z'n tweetjes maar dat komt, zo te lezen, helemaal goed!!!!!! dikke kussen!

• 10 November 2011 - 16:13

Yazz:

Hee liefie. Super leuk verhaal! Ik verheug me op je volgende ervaringen... Heel veel plezier! xxx

• 11 November 2011 - 08:45

Karin:

Klinkt weer heerlijk allemaal, geniet ervan! kusjes

• 12 November 2011 - 15:13

Frans:

School is toch goed geweest. Mike kan tellen tot vijf. Goed gedaan jongen. Geniet van de vakantie...........