Blik op oneindig... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Blik op oneindig... - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Blik op oneindig...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

25 April 2007 | Nederland, Tilburg

Inmiddels 3 weken terug van mijn wereldreis kan ik terugblikken naar een geweldig mooie tijd in mijn leven. Zoals iedereen vantevoren had gezegd: Dit is een ervaring die je je leven lang mee zult nemen.. En zo is het, dit neemt niemand mij meer af!

Vantevoren was ik zenuwachtig en misschien zelfs bang omdat ik nog nooit langer dan 2 weken weggeweest was. Ik was bang dat ik homesick zou zijn, heimwee... Ik was bang dat ik het reizen zelf niet leuk zou vinden.. Ik was bang dat ik mijn reismaatje niet leuk zou vinden of dat we een mega ruzie zouden krijgen die de vriendschap en het reizen zou verpesten.. Ik was bang dat mij iets zou overkomen op reis wat mijn plezier zou verzieken of dat er iets thuis zou gebeuren waardoor ik geen plezier meer had in het reizen.. Dit alles is niet gebeurd.. Op een enkele vervelende ervaring na dan. Mijn beste vriendje en vriendinnetje gingen uit elkaar na een lange tijd en ik was er niet om mijn beste vriendje op te vangen.. Mijn tante overleed en mijn vader ging naar Aruba en ik kon niemand steunen... Verder heb ik inderdaad wel eens aan thuis gedacht maar nooit met het idee dat ik verlangde thuis te zijn..

Mijn reis was geweldig!! Mijn reismaatje was geweldig!! Het weer was geweldig!! De landen waren prachtig!! Ik heb meer gezien, gedaan en meegemaakt dan ik ooit had kunnen bedenken en alles was positief en beter, mooier of leuker dan ik verwacht had. Er is ons niets vervelends overkomen en we hadden zelfs vaak geluk met allerlei kleine dingen zoals het altijd mooie weer (3 maanden lang). Ook hebben mijn reismaatje en ik, later omgedoopt tot Jut&Jul 0 x ruzie gemaakt en het klikte super goed op reis.

Ik ben dus geen moment homesick geweest en heb me altijd lekker gevoeld. Het reisvirus heeft me te pakken gekregen denk ik.. Het reisvirus is een virus waarvan je pas merkt dat je hem te pakken hebt als het al te laat is. Ik ben nu 3 weken thuis en ongeveer het enige waar ik aan kan denken is aan hoe leuk ik het gehad heb, wat ik allemaal nog mee wil maken en wanneer ik dat mee wil maken. Als ik het geld had zou ik vannacht nog op het vliegtuig willen stappen. Ook al ben ik weer terug in Nederland en is er hier veel om voor te blijven het enige waar ik aan kan denken is, wanneer kan ik weer weg? Ik ben homesick nu... Na 3,5 maanden weggeweest te zijn heb ik NU ineens heimwee...

Is dit moeilijk voor te stellen???? Zal het ooit wennen???? Hopelijk is het echt maar een virus en gaat het over een tijdje weer voorbij... In de tussentijd blijf ik dromen over wat geweest is en wat nog komen gaat...

Ik zal mijn werk en studie weer op gaan pakken en ik zal ook zeker mijn best doen om te genieten van mijn "echte leven"... Maar mocht je me een keertje tegenkomen met mijn blik op oneindig... Neem het me niet kwalijk dat ik je niet opmerk... Ik zit dan namelijk met mijn gedachtes mijlen ver...

Maar nog even één laatste vraag:

"How do you keep your feet on the ground when you are meant to fly???"

  • 25 April 2007 - 08:47

    Judith:

    (K)

  • 25 April 2007 - 09:46

    Margit:

    Liefje, ik heb vanacht over Samoa gedroomd. Ik droomde dat ik wakker werd in zo'n fale. Ik lag daar heerlijk in het zonnetje op het strand. Met allemaal vers eten om me heen. Ik wilde me omdraaien en omdraaien en omdraaien en daar niet weg gaan met mijn dromen. Kun je na gaan hoe graag je weer wilt reizen als je dit niet droomt, maar echt meegemaakt hebt. Ik neem het je niet kwalijk dat je mijlenver bent met je gedachtes af en toe...
    Probeer alleen ook te genieten van de dingen die hier om je heen zijn. Anders mis je veel moois.
    Dikke kus.. en ik ben toch nog steeds blij dat je thuis bent

  • 25 April 2007 - 10:03

    Mara:

    Kristianne is lief!

  • 25 April 2007 - 10:12

    Dieke:

    Heel mooi stukje lieve kristianne! Ik ga je zeker na doen, dus als je dan zin hebt om mee te gaan...? ;)
    Heeel veel liefs Dieke

  • 25 April 2007 - 12:08

    Anja:

    Je kunt het beste vliegen als je met beide benen op de grond staat.
    Wees realistisch en maak contact met wat er nu is. Wat er was is al voorbij, wat nog komt, moet nog komen. Probeer in het nu te zijn en tel je zegeningen. Het zou jammer zijn als al deze dagen ineens voorbij zijn en dat je ze niet werkelijk hebt geleefd. Dat kan namelijk ook hier in ons eigen kikkerlandje.
    Voeten aan de grond en maak contact met je vleugels en wacht rustig af, waar ze jou naar toe zullen brengen.
    Liefs En een dikke kus Anja

  • 27 April 2007 - 22:50

    Mpke:

    mooi :)
    niets meer..
    en zeker niets minder..

    :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 37327

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: