Why do all good things come to an end..? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Why do all good things come to an end..? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Why do all good things come to an end..?

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

03 April 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal,

Dit is mijn allerlaatste blog vanuit het buitenland.. En met pijn in mijn hart en tranen in mijn ogen zit ik hier, okee grapje.. Serieus, ik vind het poepie jammer dat mijn trip afgelopen is maargoed life goes on en als je dingen afsluit maak je plaats voor nieuwe dingen, dus kom maar op!

Even nog vertellen hoe Alcatraz en mijn allerlaatste volle dag hier geweest is.

We gingen lopend 3 kwartier ofzo richting pier 33 waar onze boot naar alcatraz om 11 uur zou vertrekken. 12 minuten later kwamen we aan op het eiland, the rock, alcatraz!

(renskje ik heb aan je gedacht en aan onze leuke tijden in de alcatraz in sneek hihi!!)

Eerst een inleidend filmpje gezien toen even wat rondgewandeld en daarna met een audiotour (koptelefoon op je kop) een rondleiding gehad door de gevangenis. Door de audio tour kwam ik van alles te weten en werden heel veel dingen me duidelijk gemaakt, ik kon me zelfs bijna ni leven hoe het was. De cellen waren echt MINI en een beetje zoals in prison break voor de kenners onder ons. Ik kreeg een hele rondleiding door alle cellenblokken, isoleercel (waar ik even in het donker in heb gestaan om me te proberen in te leven) in de eetzaal, keuken, bibliotheek, recreation area en noem maar op. Heel indrukwekkend om te zien en horen hoe de celdeuren masaal open en dicht gaan en het was een hele belevenis om zo'n gevangenis van dichtbij te zien.

Maargoed, die nacht wilde ik niet gaan slapen want als ik wakker zou worden zou het de laatste dag zijn van mijn trip. Dan was het echt bijna over... Maargoed, toch maar gaan slapen (3 x wakker geworden om te plassen en daarna nog enkele half uren wakker gelegen omdat een kamergenoot verkouden was en roggelsnurkte (wat nog erger is dan snurken alleen want het klonk zo ontzettend vies).

Maargoed de laatste dag hebben we goed afgesloten door de overige 100 nog iets dollars uit te mogen geven tijdens shoppen. Nog 2 paar slippers gekocht (sorry ik kon de drang werkelijk niet weerstaan want die kleuren had ik toevallig gewoon nog niet en tsja, ik heb ze toch echt nodig enzo).. En een shirtje en een geurtje! En het mooie is, ik heb nu nog gewoon 35 dollar over en die ga ik helemaal spenderen aan ontzettend nutteloze dingen op het vliegveld! Ik had nooit verwacht dat ik zo ruim zou zitten in mijn geld aan het einde van mijn reis hahaha..

Verder hebben we de laatste avnod afgesloten met een goede californische wijn en een heerlijke pizza en wat goede gesprekken en veel lol. Gelukkig kon ik wel slapen maargoed helaas weer 3 keer plassen en ze was nog steeds verkouden en ik verwijs je door naar een stukje hierboven voor een gedetailleerder verhaal. Nu zit ik dus nog voor de laatste keer op internet in san francisco en over 20 minuten komt de shuttle die ons naar het vliegveld brengt. De weg daarnaartoe zal vol gedachtes zijn denk ik en misschien dat het dan echt tot me door dringt dat ik echt naar huis ga en dat ik niet weer door vlieg naar een volgende reisbestemming. Zo kan ik het natuurlijk ook bekijken maar wie weet krijg ik toch weer een THUIS gevoel als ik eenmaal echt in Amsterdam aan kom in Nederland ipv in san francisco.

Ik kijk er echt naar uit om iedereen weer te zien en ik kijk er naar uit om de foto's te gaan bekijken en de herinneringen op te halen en te delen met iedereen. Ik kijk er naar uit om te laten zien hoe goed ik wel niet geshopt heb en wat mijn vangsten geweest zijn. Ik heb het hier puur en alleen over kleding en slippers en sieraden want voor de mannen hoef je dus echt niet de wereld over. Wat een eye opener was dat om alleen maar lelijke mannen te ontmoeten op mijn reis wetend dat ik in geen verste verte hier de liefde van mijn leven ooit zou tegen kunnen komen. Dus zal ik hem toch echt in Nederland moeten spotten en anders blijf ik lekker voor eeuwig vrijgezel.

Mensen, Reizen is leuk, fijn, geweldig!
Ik heb echt de beste tijd van mijn leven gehad! Ik heb het overal super naar me zin gehad! Ik heb me nergens niet op mijn gemak of onveilig gevoeld. Na 3 maanden en 1 week hebben Ro en ik nog steeds geen ruzie gemaakt en we vinden elkaar zelfs nog steeds lief en gezellig (denk ik, ik in ieder geval wel). Ik zou alles eens goed willen afsluiten met alles op een rijtje zetten maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen dus ik sluit af met

All your worries, leave them somewhere else, Find a dream that you can follow,
Any moment, everything can change,
Feel the wind on your shoulder,
For a minute, all the world can wait,
Let go of yesterday,

Fly

  • 03 April 2007 - 17:50

    Margit:

    Schatje, morgen ben je er!!!!!! JOEHOE, joepiedepoepie!! Ik ben zoooo verschrikkelijk naar je fotos en je verhalen. En ik wil je gewoon even zien en knuffelen. Tot straks en goede reis
    (K)(K)(K)

  • 03 April 2007 - 18:59

    Yvonne:

    heel goede reis en tot ziens. heb genoten van al jullie verhalen
    Yvonne

  • 03 April 2007 - 19:09

    Maarten En Ann:

    Hele leuke samenvattingen. Dankje voor ons een beetje mee te laten dromen naar al die fijne bestemmingen. Welkom thuis

  • 03 April 2007 - 19:15

    Janita:

    Geweldig mooi!!!!!
    Ik krijg kippevel van je verhaal, je reis, je beleving!
    XXX Goede reis naar huis

  • 03 April 2007 - 19:58

    Anja:

    Welkom terug in deze wereld, waar zich weer nieuwe avonturen voor jou gaan ontvouwen. (soort van origami in Europa)
    Liefs Anja

  • 03 April 2007 - 20:18

    Marion:

    Als je thuis bent om je verhalen te vertellen kan ik niet zelf kiezen wanneer ik daar de tijd voor neem.....
    Ik zal je reisverhalen missen, maar jou lekker niet meer.

  • 04 April 2007 - 05:56

    Jeannette Tinie:

    Het was geweldig he?
    WELKOM THUIS van ons beidjes.

  • 04 April 2007 - 07:06

    Jan Bok:

    ben benieuwd of er nog schadeclaims op je reisverzekering komen :-); welkom thuis en see joe soen Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 37318

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: