Hiking in yosemite national park! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Hiking in yosemite national park! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Hiking in yosemite national park!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

31 Maart 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo schatjes en fans!

Ik ben weer terug in Amsterdam (hostel in San Francisco, de naam blijft leuk!!)

De afgelopen 4 dagen heb ik alsvolgt doorgebracht..

Busreis naar Merced (een of ander klein rotdorp) om daar 4 uur lang met ro kaartspelletjes te doen en te yathzeeen en ik moet echt wel een geweldig liefdesleven hebben (ik vraag me af hoe ik daar aan kom...) vergeleken met Ro want ik verloor echt alles, aargh! Daarna kwam de shuttlebus die ons naar yosemite bug hostel bracht en daar aangekomen leek het net een summercamp locatie als in de films. Je kent dat wel al die kleine (lelijke) huisjes waarin dan verschillende groepen zitten. We zaten in een 6 bedded female dorm en de eerste nacht was de verwarming kapot en laat het nou toch net die dag gesneeuwd hebben en het 's nachts gaan vriezen.. Dat hadden wij niet meer verwacht. We waren wel lichtelijk voorbereid door onze kamergenoten in het Amsterdam hostel maar als je leest dat Yosemite een MILDE lente heeft dan verwacht je niet dat je je kont er af vriest 's nachts in een huisje. Zelfs na een joggingbroek, hemdje, shirtje, (nieuwe grijze) capuchon trui, lakenzak, slaapzak, laken en deken had ik het nog NET niet warm genoeg. De dag daarna geklaagd en gelukkig werd 's avonds laat toen we voor de tweede keer?!?! geklaagd hadden de verwarming dan toch gemaakt en hebben we heeeerlijk geslapen.

Dag twee namen we de bus naar yosemite valley wat je een klein beetje kunt beschouwen als het centrum van het national park en na een bezoekje aan het visitors centrum besloten we die dag een korte wandeling van een uurtje of 4 te maken naar de Vernall falls en vanuit daar kon je ook nog de nevada falls zien. Wat bleek, we liepen over de Sierra Nevada, wist ik veel dat dat hier lag.. weer iets geleerd. De weg naar de waterval toe was indrukwekkend omdat we hoe hoger we kwamen hoe meer we tussen de sneeuw terecht kwamen. Het was een super mooi gezicht om al die besneeuwde bomen te zien en over de sneeuw en ijzige stukken schuin omhoog was soms wel eng. Boven aangekomen gingen we lunchen bij een stukje waterval waar het water over rotsen liep en het leek net een familieglijbaan alleen dan net ietsje wilder.. Ik noem het bij deze een wild-water-familie-glijbaan.. Gelukkig had ik mijn bikini niet bij en het was ook nog eens verboden om er in te springen, lopen, glijden maar ik kreeg wel even de kriebels toen ik die mega glijbaan zag! Daarna de weg naar beneden, die inderdaad toch echt sneller ging als naar boven maar helemaal op de schuine besneeuwde en beijsde stukken. Ik koos voor de optie schuifelen en rennen en hopelijk op tijd afremmen in de bocht.. En ro koos voor de optie, schuifelen, lachen, door je benen zakken en op je kont gaan zitten en naar beneden schuifelen op je billen. Daarna koos ik bijna voor de optie in je broek plassen van het lachen maar gelukkig hield ik het droog (ik heb wel een foto gna gna)! Verder heb ik stiekem nog 2 minuten staan kijken naar mensen die na ons over zo'n glad stuk moesten en toen ik zo hard moest lachen bij het zien van een stuntelige glij actie van een wat oudere man ben ik toch maar doorgelopen. Het was wel een beetje lullig natuurlijk dat ik die man echt mega hard uit stond te lachen. het beste vermaak blijft toch wel leedvermaak!

Dag 3 hebben we nog een hiking gemaakt naar de yosemite upper falls (eerst naar de lower, toen langs de middel en daarna dus de upper) en dit is de 5 na hoogste waterval van de wereld. De weg naar boven duurde 2,5 uur en ging als volgt. Eerst liepen we een recht stuk helemaal uit de richting om daarna stijl omhoog te kronkelen. Mijn hartslag schoot gelijk omhoog en mijn bovenbenen, kuiten en spieren moetsen veel werken. Af en toe even stilstaan om te genieten van het geweldige uitzicht (en je spieren even uit laten rusten) en dan weer verder omhoog in de volle zon a la 19 graden (hoezo sneeuw, het was ineens super warm). Bijzonder vond ik dat ik steeds maar omhoog liep en ergens rechts van mij die waterval zag en me in geen verste verte voor kon stellen dat ik ooit op de top van die waterval zou eindigen maargoed gewoon doorlopen. Deel 3 van de wandeling was weer een rechter stuk, dit keer wel richting waterval, maar het liep ook weer een stukje naar beneden.. Huh, hoezo lopen we nu naar beneden als we 800 meter omhoog moeten naar die waterval!!! Vervolgens kwam deel 4 en misschien wel het zwaarste stuk. Weer een stijle kronkelige weg naar boven. Tijdens het stijgen leek die waterval nog steeds niet echt dichterbij te komen maar ineens had ik het door, we liepen een beetje langs de zij en de achterkant om zo toch op de top te eindigen. De uitzichten onderweg en boven waren adem benedend mooi. Je kon uitkijken over de hele valley en je zag allerlei bergen, bomen, stukjes bebost en stukjes kaal, besneeuwde toppen en vooral hele stijle wanden. We liepen vaak echt langs hele stijle rotswanden die hoog en dreigend boven ons uit torenden of dreigend recht naar beneden liepen. Uiteindelijk na 2,5 uur kwamen we dus boven aan en hebben we daar 3 kwartier in de zon gelegen en geluncht, al hadden we door de inspanning totaal geen honger en toen begonnen we weer aan de tocht omlaag. Omhoog is toch fijner dan omlaag (misschien niet voor je spieren maar wel voor het uitglij gevoel. Over de stijle aarde ging gewoon goed maar over gladde schuine stenen is het toch wat eng vind ik. Zoals je merkt heb ik het gehaald en gelukkig had ik tijdens deze tocht geen schuifel ren moment want wie weet waar ik dan geeindigd was, waarschijnlijk 800 meter lager. Deze terugweg ging ook weer sneller namelijk deze duurde maar 2 uur maar helaas, zul je altijd zien, ging ro net de laatste 10 minuten door haar enkel en ze heeft er nu nog een beetje last van, beterschap! (ik hoop dat het op tijd over is voor de hockey want die meid heeft echt zo'n hockeykriebels dat ze mij er bijna mee aansteekt!!!)
Ik was erg trots op ons na deze hike en helemaal toen ik las dat deze hike omschreven werd in het boekje als zeer moeilijk en dat de tijdsindicatie 6 tot 8 uur was en wij er maar 4,5 uur over gedaan hadden WAUW!!!!!!!!!!!!!!!! Ook kon ik mij toen ik beneden stond weer bijna neit voorstellen dat ik daadwerkelijk helemaal boven op de top gestaan had aan de rand van de 800 meter hoge afgrond.

Vandaag, dag 4 zijn we weer met de shuttle naar merced gegaan om dit maal 3 uur te wachten en daarna de greyhound bus te pakken naar San Francisco. Met onze backpacks op (de helft hadden we wel in het amsterdam hostel achtergelaten dus super zwaar was hij niet) gingen we opzoek naar een Mac Donalds omdat we zin hadden ni een goedkope side salad en wonder boven wonder NERGENS GEVONDEN, zelfs niet in het shoppinghart van san francisco. In hong kong zie je er elke 4 meter wel een en dan zit je in san francisco notabene AMERIKA en dan kun je geen mac donalds vinden. Dus zodoende kwamen we bij Jack in the box (je moet toch alles een keer geprobeerd hebben) en hebben we ons daar maar vergrepen aan een salade die dus wel duurder was grrr...

Morgen gaan we poging 2 doen om de golden gate bridge wel te zien (zie foto vorige bericht).
Overmorgen gaan we naar Alcatraz en de laatste dag gaan we de winkels van san francisco eens van buiten en van binnen goed bekijken!!!

Tot over 5 dagen allemaal!

Dikke kus en liefs en knuffels!! xxxxxxxxxxxxx

  • 31 Maart 2007 - 07:33

    Marion:

    Wederom hartelijk dank voor je fijne verhaal om zo te kunnen meegenieten. Kusje.

  • 31 Maart 2007 - 09:11

    Alexander:

    zal blij zijn als je er weer bent! pleziert nog de laatste daagjes

  • 31 Maart 2007 - 11:57

    Margit:

    Heey schatje, leuk man al je wandelavonturen. Ik ben nog steeds jaloers op je vakantieverhalen. Ik wil dat ook!! Heel veel plezier nog de laatste dagen en tot snel.
    xxxx

  • 31 Maart 2007 - 14:12

    Rent:

    lief neusje,

    dat klinkt als een mooie, spannende en leuke tocht! lijkt me fantastisch!!! hoe is het met je bruin tint? geniet van je aller laatste dagen en dnek aan me bij alcatraz!!

    dikke kus neusje

  • 31 Maart 2007 - 15:59

    Renée:

    bijna thuis!!

    ik ben erbij woensdag als je in tilburg terug bent!

    xxxxxx

  • 31 Maart 2007 - 16:01

    Juul:

    Hey kri, ik kijk er naar uit om je weer te zien. Bovendien ben ik volgende week in tilburg!!

    Geniet van de laatste dagen en niet denken aan de terug reis. KUS

  • 31 Maart 2007 - 17:47

    Louki Brantjes:

    waaaaauuuuuuhw goed daar zeg!!!
    Groetn en goede terugkeer

  • 01 April 2007 - 17:12

    Anja:

    He kristianne,
    Wat naar voor je dat dit schitterende avontuur ongeveer voorbij is.
    Je bent hier natuurlijk van harte welkom, maar ik zal je aanstekelijke verhalen wel een beetje missen.
    Tot gauw
    Liefs Anja

  • 02 April 2007 - 10:43

    Dieke:

    Super koel al die verhalen vanjou! :D Je bent echt GOED bezig!! K heb ook wel erg veel zin om je weer te zien!
    Kus Dieke

  • 03 April 2007 - 13:30

    Rent:

    goede reis!!! morgen rond deze tijd ben je heerlijk lekker thuis met allemaal mensen om je heen die van je houden en waravan jij houdt! ben voorzichtig!
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 37336

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: