San francisco schoonheid en Goldengate drama - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu San francisco schoonheid en Goldengate drama - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

San francisco schoonheid en Goldengate drama

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

26 Maart 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo lieve schatjes,

WARNING WARNING WARNING, DOOR EEN DISFUNCITE VAN RO'S CAMERA EN DE COMPUTER VERBINDING HELAAS MAAR EEN ZEEEEEEEER BEPERKT NIEUW FOTO AANBOD, alle fale en strand en bikini en kokosnootfoto's ontbreken sowieso!!!! probeer toch te genieten


Weer een berichtje van mij en dit maal vanuit San francisco en je raad nooit wat de naam is van het hostel waar ik nu zit. Ik dacht namelijk als ik weer richting huis ga na zo'n lange tijd weggeweest te zijn moet je zo'n grote stap niet meteen maken maar eerst even wennen aan het idee. Zodoende boekte we dus een bedje in een dormroom in het hostel genaamd Amsterdam. Zo klinkt het toch al een beetje Nederlands=thuis. Eigenlijk was de keuze daar helemaal niet op gebasseerd en was het gewoon zo: dit was het goedkoopste hostel in een goede buurt, maar het bovenstaande verhaal klinkt natuurlijk leuker. Nu denk je misschien, is het dan allemaal Nederlands in dat hostel? "Nee, de staf is amerikaans en ook ongeveer alle mensen die hier rondlopen zijn alles behalve Nederlands". Natuurlijk hebben we wel weer twee Nederlanders ontmoet (die het dan nodig vinden om om half 8 's ochtends als iedereen nog ligt te slapen naar elkaar te roepen vanuit de kamer naar de badkamer "IK BEN MIJN OORBELLEN KWIJT, JA DIE MOOIE UIT MEXICO".. AARGH ergernis!! Dat ze gewoon hun Nederlandse waffel houden als anderen liggen te slapen!! (En nee, wij waren het niet want ik heb oorbellen uit Samoa die ik niet kwijt ben!)

Wat hebben we tot nu toe al in San francisco gedaan? We hebben te voet grote stukken van de stad bekeken. Toch weer apart om de reacties te zien die je oproept bij mensen als je vraagt of je ergens naar toe kunt LOPEN. "Ja, dat is heel moeilijk, het is heel ver, je kunt beter de bus pakken bla bla bla". Maargoed, voet bij stuk gehouden en zo ver was het uiteindelijk allemaal heus niet, van 5 tot 10 tot 15 kilometer zijn wij nog niet ziek geworden deze reis. San francisco is echt zo ontzettend miljoen keer veel mooier dan Los Angeles. Waarom ik dat vind? San francisco heeft OVERAL wel mooie gebouwen en huizen staan. Niet alle gebouwen zijn mooi maar in iedere straat staan wel mooie huizen. Veel is in de Victoriaanse stijl en blijkbaar hou ik daar wel van want veel van die huizen zou ik zo naar Nederland willen transporteren om lekker in te gaan wonen. Wat deze stad ook zo mooi maakt is dat alles zo schoon is en goed bijgehouden word. Alle huizen staan mooi in de verf en je ziet bijna geen vervallen of lelijke of afgebladderde scheiss. Verder is deze hele stad op heuvels gebouwd en dat is ook een leuk gezicht (behalve als je met 3 boodschappentassen per arm en 6 liter water heuvel op naar je hostel moet lopen, been there, thone that!)
Ik vind het echt leuk om gewoon al rond te lopen in deze stad en de gebouwen te bekijken want elk gebouw is weer op zijn eigen manier mooi!

Verder zijn we vandaag naar het golden gate park gelopen, ook weer met scheve ogen aangekeken maar deze afstand was gewoon goed te doen zonder bus. Onderweg weer mijn ogen uitgekeken natuurlijk maar dat terzijde. We kwamen bij een buurt aan Haight Ashbury wat hier de hippiebuurt genoemd word en waar mensen joints op straat roken enzovoorts, volgens de informatie die we kregen van een hostelmedewerker. De hele buurt had wel een bepaalde hippiesfeer met hippie winkels maar de mensen die er rondliepen waren in mijn ogen eerder junks dan hippies. Het goldengate park was echt een mega groot park waar allerlei sportfaciliteiten waren en waar sportclubs aan het trainen waren (honkbal, voetbal, volleybal, tennis). Verder zag ik een groepje met elkaar muziek maken en ook hier zag ik weer veel zwervers en junkies maar waarschijnlijk moet ik ze hippies noemen. Toen gingen we op zoek naar de bus richting golden gate bridge en blijkbaar hebben we alles wat we sinds hong kong geleerd hebben weer afgeleerd want kaartlezen ging ineens niet meer zo goed (wat bleek, de kaart was in dat stukje waar wij liepen niet op schaal getekend en niet alle straten stonden er op, nee geen smoesjes) en toen we eindelijk de bushalte gevonden hadden had ik helemaal verkeerd om beredeneerd (tsja vrouwen????) zodat we juist de tegenovergestelde richting op reden in plaats van richting golden gate bridge (oepsie). Omdat we moe waren dachten we misschien kunnen we wel in de bus blijven zitten en een rondje rijden maar uiteindelijk toch maar besloten uit te stappen en naar de overkant van de straat te lopen, te wachten op de bus, om de goede kant op te gaan. Toen we weer op de plaats waren waar we de eerste keer ingestapt waren was er inmiddels 50 minuten verstreken (time flies when your having.. uhm... fun??). Intussen was het dus toch al wat later en Ro en ik zijn nog steeds een stel batterijen, eten is opladen en na 3 uur zijn we helemaal leeg en hebben we voedsel nodig om weer te functioneren. Dus goed chagerijnig toch nog richting golden gate bridge gegaan met de goede bus en geprobeerd positief te blijven wat ons nog aardig lukte. Je word tijdens het reizen wel flexibeler en soepeler en leert wel om gaan met dingen die je niet in de hand hebt en die niet altijd lopen zoals jij wil dat ze lopen. Toen we daar aankwamen kreeg ik echt een lachstuip van irritatie en echt zo'n aaargh "heb ik dat?" moment. Wat was er dan zo lachwekkend?? Je raad het nooit: De brug was NIET te zien omdat er zo'n ontzettend dichte mist was dat we niet eens een stukje boog konden zien. We hebben het begin van de brug kunnen zien maar voordat de kabels omhoog lopen was de mist al zo dik dat we alleen maar een witte massa zagen. En bedankt!

Toen we weer de verkeerde bus gepakt hadden zijn we maar uitgestapt en terug naar huis gelopen. Gelukkig zagen we het nog enigzins positief in want bewegen is gezond en goed voor het verwijderen van overbodige kilo's. Net een lekker soeppie met salade gegeten en nu weer helemaal de oude alleen dan minder bruin en koud ook al draag ik een dikke fleecetrui en een shirt met lange mouwen (ik krijg spontaan een winterdepressie van deze temperatuur die niet boven de 17 graden wil komen en de zon die weg blijft en de miezer die komt). Ik weet dat ik niet mag klagen, maar ik DOE HET LEKKER WEL WANT DAT VOELT SOMS ZO ONGENEGEEERD GOED als je even lekker kunt zeuren.

Morgen gaan we een stadswandeling doen langs allerlei belangrijke gebouwen en even langs chinatown (waar we al een stukje van hadden gezien, het is net mini hong kong alleen dan minder vies, massaal, hoog en chaotisch).

Verder staat op de planning, overmorgen met de bus naar yosemite nationalpark om daar wat wandelingen te maken en een paar nachtjes te blijven. Dan terug naar san francisco en een dag naar ALCATRAZ, daar kijk ik echt naar uit! Jullie zullen het vast wel kennen, de beroemde gevangenis die in veel films voor komt. Wij hadden eerst gehoord dat je die maaaaaaaanden vantevoren moest boeken maar lang leve het laagseizoen want nu konden we het ook een paar dagen vantevoren boeken wat we dus ook gedaan hebben. De laatste dag staat op de planning, shoppen met al het geld wat over is en aangezien ik een klein ietsje boven mijn budget zit en dus moet besparen zal het weinig winkelen worden, maar ik houd hoop! Leuke dingen in het vooruitzicht dus en ik ga de laatste 9 dagen ook echt nog genieten hier.

Wel ben ik toch al een beetje aan het denken over het naar huis gaan. Eerst had ik er totaal geen zin in (no offence) maar reizen is gewoon zo leuk en in principe zorgeloos enzovoorts. Als ik naar huis ga begint het echte leven weer... moet ik een baantje zoeken (mocht je iets horen over een leuk baantje, laat het mij dan weten), moet ik gaan studeren en beginnen alle "Moet" dingen weer en tsja zo'n vrij en zorgeloos leven was toch wel lekker. Nu ik eenmaal weet dat ik echt naar huis ga zie ik ook wel steeds meer positieve dingen in. Ik zie iedereen weer, kan lekker bijpraten met iedereen en alle verhalen horen. Ik kan weer eens goed gaan stappen. Ik zie weer eens KNAPPE mensen (hoop ik) (het gras is in dit geval o zo echt NIET groener aan de overkant= hong kong, nieuw zeeland, samoa en amerika en alle toeristen die daar gezien zijn daarbij gerekend), ik ga weer studeren, ik ga in september op mijzelf wonen (hoop ik) (mocht je iets horen over een leuke kamer, laat het mij dan weten). En had ik laatst nog zin in fish n chips in een snack moment en vandaag had ik voor het eerst weer zin in frietjes met NEDERLANDSE MAYONAISE ipv die eeuwige ketchup hier. En boven alles heb ik echt weer zin en kijk ik echt uit naar een lekker groot glas koude rose fruitige FRISTI!!!!!!!!!!

Ook kijk ik natuurlijk heel erg uit naar al die dikke knuffels van iedereen, jammie!

tot 4 april of later,

kusjes en liefs

  • 26 Maart 2007 - 04:11

    Ro:

    Kris als we nou snel zo naar onze kamer gaan zijn die schijtwijven misschien klaar met optutten en opgerot richting de kroeg en dan kunnen we een beetje slaap in gaan halen goed computernerd?? (of moet ik dit censureren voor je oma ;-)) Ik ben MOE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik zou zeggen op onze laatste anderhalve week en dat we maar veel mogen besparen zodat we als een dolle kunnen gaan sjoppen in dit Walhalla der Sjopwalhalla's ;-)
    (ik heb nu al heimwee naar onze reis, laten we nog maar even een dikke week genieten hier reismaatje van me!!!!)
    Liefs kuzzies

  • 26 Maart 2007 - 06:17

    Jettie:

    Ik ga alle baantjes en potentiele 'kamers' voor je in de gaten houden :)
    Genietze...als jullie terug zijn dan trakteer ik op Fristi ;)!

    Kuskus

  • 26 Maart 2007 - 09:32

    Ruudje:

    jaahoee nog 1 weekje! :D:P
    have fun in the usa!!
    xxxx

  • 26 Maart 2007 - 09:58

    Rent:

    Lief neusje,

    dat je je zo kunt ergeren aan dat Nederlandse.. dat wordt afkicken hier! Als je thuis bent drinken we snel een fristi hier op het terras, want het zonnetje is er ook hier weer!!
    Denk als je naar Alcatrax gaat, ook maar aan het mooie plaatsje Sneek en de disco daar! Mooie dingen beleefd in die Alcatraz!! Verder nog maar neit te veel denken aan die je MOET doen als je thuis bent. Is nog best ver weg!! Zie je over een week!

    Dikke kus, neusje

  • 26 Maart 2007 - 10:11

    Margit:

    Jammer zeg van de brug.. Ik was zo nieuwsgierig naar het Full-House moment.. Niet nadenken over alle dingen die je straks allemaal moet gaan regelen.. geniet van het moment. Eet een biefstuk van een kilo en drink veel halve liters met cola/sprite weet ik veel, je bent nu in Amerika.
    En als je thuiskomt staat er fristi, een frietje met remia frietsaus, een borrel goeie whiskey en een kusje van je vader, moeder en zus op je te wachten!
    xxxx

  • 26 Maart 2007 - 11:04

    Mara:

    Oeh, nog Heeeeeel Veeeeeel plezier de laatste dagen genieten nog daar! en tot snel weer. dan gaan we een keertje uit (A) (en leuke jongens zoeken!)
    Dikkekus

  • 26 Maart 2007 - 11:19

    Reneetje:

    jaaaa bijna thuis!

    en de terrassen zijn weer open, dus dat worden mooie dagen, want dan MOET je met mij gaan zuipen!
    maar dat is natuurlijk een leuke verplichting ;)

    xxxx Ran

  • 26 Maart 2007 - 13:42

    Jan Bok:

    goh wat gaat de tijd hard; even alles eruit halen wat er (nog) in zit en niet teveel denken aan wat hier moet gaan gebeuren; zal alleszins meevallen den ik; nog heel veul plezier !!!

    liefs,
    Jan

  • 26 Maart 2007 - 16:38

    Marion:

    Hai scheetje,
    Je kaart is eerder!!!
    Kusjes en dank voor je verhaal.

  • 27 Maart 2007 - 20:50

    Anja:

    Hoi hoi,
    Gelukkig dat je ook weer lekker naar huis wil straks. en geloof maar dat er hier een paar voor je alvast in knuffelhouding staan
    Liefs Anja

  • 29 Maart 2007 - 19:19

    Juul:

    Hey kri, je bent alweer bijna thuis!! Kan me precies voorstellen dat je je aan dat nederlandse kunt irriteren.

    Mooie fotos zitten erbij. Nog niet te veel denken aan alle dingen die je moet, lekker genieten van de laatste week.

    Dikke kus JUUL

  • 30 Maart 2007 - 13:05

    J(a)ap:

    Hey Jul!

    Die Amerikanen snappen natuurlijk niet dat het voor Jut en jou veel sneller is om te lopen dan steeds weer de verkeerde bus te nemen, haha :-D!

    In jullie geval geldt: "Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een minder doel."

    Ben wel teleurgesteld over de ontbrekende (bikini)foto's, hoop dat ze niet voorgoed verloren zijn gegaan (hehe, eigenlijk ook een beetje eigenbelang).

    Tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 37347

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: