LA --> Lelijk v.s Mooi - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu LA --> Lelijk v.s Mooi - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

LA --> Lelijk v.s Mooi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

23 Maart 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve schatjes,

Even een kort berichtje vanuit Los Angeles, Venice Beach waar ik de afgelopen 5 dagen ben geweest. De afgelopen dagen heb ik even wat gas terug genomen al zeg ik het zelf omdat ik een beetje ziekjes werd (ro trouwens precies hetzelfde) en als ik dan op moet schrijven wat ik stiekem toch nog allemaal gedaan heb word ik spontaan verkouden (gas terug nemen, ja ja).

Hollywood: we hebben wat gewinkeld (voor zover dat kon met een mall) en over hollywood boulevard gelopen waar ook de walk of fame te zien was. Nou, ik kan je vertellen dat dit rond uit tegenviel. Op de televisie is het vele malen mooier en winkelen kun je er eigenlijk niet behalve als je van die goedkope lelijke shirts wil van "I went to LA and all i bought was this lousy t-shirt" en meer van dat soort scheiss. Ook was het een beetje te vergelijken met red light district omdat er wat sexueelgetinte winkels waren en ik vond het eigenlijk maar een achterbuurtje. Later lazen we in een lonely planet dat dit stuk ook inderdaad niet meer was wat het geweest is. Toevallig op de dag dat wij er waren was er een grote protestactie aan de gang tegen bush en tegen de irak oorlog wat dus wel interessant was om te zien. Overal politie en overal mensen met borden met anti oorlog teksten. Gelukkig (vond ik) was de protestactie op zijn einde toen wij aankwamen en waren er (volgens mij) geen rare dingen gebeurd zoals pro oorlog v.s anti oorlog rellen.

De dag daarna zijn de Deense jongens waar wij dus in Samoa en een weekje in Amerika mee gereisd hebben terug naar huis gegaan en zijn wij vanuit Downtown LA naar Venice Beach verhuisd naar Venice Beach Hostel (originele naam, vind je niet?)
Even over de boulevard en langs het hele brede strand gelopen en toen eindelijk na een week weer gezond pasta gekookt met veel groentes.

Verder hebben we een rustdag gehad waarop ik alleen geinternet heb, een boek uitgelezen heb, geslapen heb en gezond pasta met veel groente gekookt heb.

Ook een dagje Santa Monica gedaan. Santa Monica is ook een plaatsje (naast venice beach) wat aan zee ligt en daar hadden ze eindelijk eens een keer echt fatsoenlijk winkels. In Downtown La in Venice en in Hollywood hadden we nog niet echt DE WINKELSTRATEN gevonden en jahaa in Santa Monica eindelijk wel. Okee, aangezien ons budget lekker shoppen niet toe laat hebben we vooral genoten van alle leuke winkels (die ze zo naar nederland moeten overplaatsen want de kleren zijn ZOOOO LEUK AAARGH!!!) en heb ik dus besloten dat ik probeer te besparen zodat ik in San francisco (de laatste dag ofzo) nog even wat kleding of slippers (haha) kan in slaan. Ro en ik hebben een aantal fetishismes opgelopen of gestimuleerd deze vakantie zoals een slipperfettish. Vandaar dat ik moet lachen bij het idee dat ik nog meer slippers kan kopen want ik heb al 6 paar gekocht, maar nu moet je niet denken " tss, vrouwen".. want deze slippers had ik natuurlijk allemaal nodig, die koop ik heus niet alleen omdat ik ze gewoon mooi vind en me niet kan beheersen.. Ro sluit zich hier volledig bij aan en is nog op zoek naar haar slipperpaar nummero 14??

Ook heb ik TWEE keer hardgelopen over het strand van Venice beach met blote voeten in de branding..(even het beeld romantischer schetsen dan het was want eigenlijk was het gewoon hijgen, zweten en afzien...) Helaas merkte ik dat ik totaal geen conditie meer over heb en dat ik geen 12 dagen lang onbeperkt lekkere dingen op Samoa en 7 dagen alng hamburgers en ander soort fastfood kan eten in Amerika zonder mijn rolletjes, benen, buik, billen een "energieboost" te geven vandaar dat ik dus begon met hardlopen en pasta eten met veeel groentes voor de vitamines en de vezels.

Vandaag heb ik LA afgesloten met het fotograferen van het hollywood sign (van veraf want je kunt er alleen komen met een auto of een tour want hiken is gevaarlijk want er zijn poema's en slangen en je meot goed voorbereid zijn want het is 8 kilometer berg op bla bla bla... omdat het al half 4 was hebben we helaas onze zin niet doorgedreven en hebben we genoegen genomen met een afstands shot, anders hadden we die mevrouw van het informatiecentrum wel eens even laten zien wat hiken is... Dit is niets vergeleken met onze tongariro crossing of onze 3 daagse backpacktour door de abel tasman costal track... puh!

Ook hebben we Beverly Hills nog een bezoekje gebracht en dat was echt een hele mooie goed verzorgde buurt met geweldig mooie gebouwen en helaas inderdaad overal POEPDURE winkels en POEPDURE restaurants en POEPDURE hotels. Geen wonder dat het allemaal zo mooi onderhouden is.. Voor de kenners van namen... hier was o.a Rodeo Drive. Ook hier weer geen famous person gezien of gewoon niet herkend zonder make up.
Onze avond afgesloten met een heerlijke pasta met erg veel groente (voor de 5e avond op rij hahaha, maar de pasta was gratis in dit hostel dus hoefde we alleen nog de groente en de pastasaus te kopen)

Morgen gaan we met een shuttle naar San Francisco... oh, ik bedenk me dat ik nog bloemen moet plukken... want.....
"If you're going to San francisco... Be sure to put some flowers in your hair..." Kennen jullie hem????

Ik sluit hier mee af...

San francisco:"Where the gates of golden, waits with charms unfoldin"...

  • 23 Maart 2007 - 05:58

    Jettie:

    Leuk verhaal weer!! Genieten he meiden!!

    Kuskus

  • 23 Maart 2007 - 08:33

    Marion:

    Hai schatje(s) Op naar s.f. en de laatste etappe van je wereldreis.
    Maar, waar blijven al die foto's die je ons beloofd had?
    Geniet van de laatste etappe!!!
    kus

  • 23 Maart 2007 - 09:07

    Yvonne:

    Wat een globetrotters!!!
    Leuk om jullie te volgen. Komen er nog nieuwe fotoos???
    Hoewel het er natuurlijk al heel veel zijn!
    Heel verstandig al die verse groente!!!
    Heb je al flowers in your hair?
    Nog veel plezier!

    Kus

  • 23 Maart 2007 - 10:02

    Anja:

    Hoi hoi,
    Sommige mensen komen niet verder dan hun oprit en jullie......

    Dat die walk of fame niet zo veel was, had ik al eerder vernomen. Gek he dat de televisie ons zo kan neppen.
    En wij trappen er nog in ook helaas...

    Have fun in SF
    En die bloemen ... dat zijn jullie zelf al.
    Liefs Anja

  • 23 Maart 2007 - 10:05

    Renée:

    van pasta kom je ook aan!! haha, maar verder weer een leuk verhaal

    xxx renée

  • 23 Maart 2007 - 11:22

    Rent:

    schattie, lief neusje, wat een vrouwendingen.. haha. let goed op jezelf daar en geniet van je laatste stukje reis! en ik sluit me volledig bij iedereen aan: foto's?!?!?!?! nog iets minder dan 2 weken (is echt heel weinig) en dan zien we elkaar weer!

    dikke kus en neusje voor mijn lieve neusje!

  • 23 Maart 2007 - 12:52

    Margit:

    Nog maar 12 dagen lalalalala.
    Ik hoop dat je geniet van San Francisco en dat je geld overhoud om nog leuke dingen te kopen. Ben benieuwd wanneer de kaartjes komen hoor.
    Nog maar 12 dagen lalalalala.
    Ik wil ook foto's zien maar dat komt wel zodra je het kan..
    White flowers waren het toch??

    Dikke kus.. xxxx

  • 23 Maart 2007 - 15:00

    Janita:

    Dat slipperverhaal!!!!! Geweldig!
    Foto maken van de flowers van S.F. hé? Niet vergeten
    xxx Janita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 37325

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: