WAUW DOLFIJNEN en nog meer moois - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu WAUW DOLFIJNEN en nog meer moois - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

WAUW DOLFIJNEN en nog meer moois

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

26 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Zoals altijd kan ik ook nu weer zeggen, wat heb ik de afgelopen dagen toch weer geweldig veel geweldigs meegemaakt.. Ro's droom (en stiekem een beetje de mijne) is uitgekomen maar daar vertel ik later over.

Eerst begin ik chronologisch met vertellen over de trip naar de milfordsounds. Dat zijn fjorden en geen sounds maar dat heeft weer een geweldige verklaring met hoe de bergen ontstaan zijn en bla bla.. Hoe dan ook we gingen met een bus genaamd de Newman Coachlines en helaas helaas was het een beetje een bus voor wat oude(re) mensen. Helaas kon ik mij niet geweldig goed met mijn medebusgenoten identificeren en volgens mij kon de buschauffeur zich met niemand goed identificeren want hij vertelde ZO ontzettend veel en ZO ontzettend veel nutteloze informatie (echt saai en moeilijk om de interessante informatie er uit te filteren dus) dat ik dacht, zelfs een heeeel oud iemand vind dit nog te langzaam gaan en teveel informatie zelfs al zou hij of zij maar de helft verstaan. Onderweg hebben we verschillende stops gemaakt om te kijken naar bergen (echt zo mooi, zie foto's) Sommige hadden ijs op de top en overal zag je stroompjes en watervallen. Van die HELE hoge en hele smalle watervallen zo bijzonder. Ook zijn we gestopt bij een mirorlake wat echt heel mooi spiegelde. Aangekomen bij de milfordsounds (een heel groot gebied aan de westkust) stond ons een boottour van 1 uur en 40 minuten te wachten. De boottocht begon mistig wat een beetje een spookachtig effect gaf en we zaten echt letterlijk midden in de wolken. Ook hier konden we weer genieten van mooie bergen en watervallen maar geef mij een boot en water en ik ben zo gelukkig als een weet ik veel wat. Het is voor de milford geel normaal dat het mistig is, regent, waait en koud is en omdat Ro en Kris er waren brak het open en verdween de mist, verdwenen de wolken en hadden we ineens stralend zonnig weer!!!
Nog wat zeehonden gezien en de grootste waterval van nieuw zeeland van 155meter hoog en toen gingen we via een buswalkje met gids weer richting de bus en richting queenstown om daarna een rampendagje mee te maken richting Balclutha.

Het begon er mee dat we weer eens vroeg op moesten staan (niet dat dat erg is want we staan gemiddeld om 7 uur 's ochtends op soms dus eerder en zelden later). Vervolgens moesten we 2,5 uur wachten in het saaiste en meest uitgestorven minidorp wat er in Nieuw zeeland bestaat.. Kwam de bus nog eens 1 uur later.. Liepen we met een te zware backpack en daypack en boodschappen over de brug, heuvel op naar een motel om vervolgens er achter te komen dat de lady van de i site ons naar de verkeerde gestuurd had moesten we heuvel af, over de brug helemaal de andere kant op. Meteen kregen we visioenen dat we misschien wel helemaal niet konden koken op de campsite zonder gastoestel en het was de hele dag al bewolkt! Nou dat zijn wij dus totaal niet gewend. En toen kwamen we bij de campsite aan klaarde alles op. De zon ging schijnen ze hadden een gewledige keuken en we hebben nog eens 2 nachtjes in ons tentje geslapen en het heeft niet geregend. De eerste nacht hebben we het wel wat koud gehad maar met een joggingbroek hemdje shirtje shirt met lange mouwen en fleecetrui was het wel te doen, bleek het net 1 graden te zijn dus ik vind ons stoer dat we het uit hebben gehouden in onze, niet voor dit soort weer, type slaapzak.

De dag erna hadden we een van de beste dagen van onze vakantie. We gingen een tour doen emt een klein busje door de Catlins. Dat is een gebied helemaal in het zuiden van het Zuidereiland. Het begon er al mee dat de HELE lucht OVERAL strak strak strak blauw was en de zon stralend scheen (natuurlijk overal waar wij tot nu toe geweest zijn op 1 ochtend regen en 1 baaldag wolken na is het weer SUPER).. De gids wist ook nog te vermelden quote:"Het is misschien moeilijk voor te stellen vandaag maar normaal waait het hier heel hard en is het best koud".. haha zeeeeer moeilijk voor te stellen in je korte broek met hemdje. De Catlins staan bekend om van alles en nog wat, natuur, water, waterdieren zoals pinguins, dolfijnen, zeeleeuwen, zeehonden, allerlei vogels. Nu is het zo dat je op een tour wel eens van die dieren kunt zien maar er zijn geen beloftes. We begonnen bij de zeeleeuwen op het strand. Check 4 gezien waaronder 1 mega grote. Je mag niet dichterbij dan 10 meter komen maar dat wilde ik ook niet want OW wat waren ze dichtbij en Waar is het hekje van de dierentuin of het glas?? Ohnee, wacht even, dit is gewoon de natuur...

Vervolgens gingen we naar een baai waar wel eens Hector dolfijnen te vinden zijn,.. Check gezien.. Ze waren heel dicht bij het strand en nadat ro en ik snel de lunch ophaalde rende we naar het strand.. Foto's, filmpjes en ik ging het water in.. Je kent dat wel, geen bikini bij (zoals bij franz josef) dus ging ik maar met kleren en al. Het was de bedoeling dat ik er tot mijn knieen in zou gaan om het idee te hebben dicht bij de dolfijnen te komen maar al snel was mijn broek nat en toen mijn shirtje en toen was ik maar kopje onder gegaan in de golven en gaan zwemmen (met zonnebril en al). Helemaal gehypnotiseerd zat ik naar die surfende dolfijnen te kijken. Dolfijnen vinden het blijkbaar leuk om in een golf mee te zwemmen en dan vlak voor dat de golf omslaat of dat ze op het strand crashen om te draaien en weg te zwemmen op zoek naar de volgende surfgolf. De dolfijnen waren ZO dichtbij echt binnen een paar meter,.. maar wacht.. dit is nog niet alles.. Ro kwam uiteindelijk ook gehypnotiseerd het water in een ineens kwam er een golf met 4 dolfijnen RECHT OP MIJ AF SURFEN en ik zag ineens 4 dolfijnen RECHT OP MIJ AF komen en ik dacht echt... slik, dit was het dan... Maar 10 centimeter voordat ze mij zouden verpletteren draaide ze zich om en crashte de golf over mij heen.. Het was GEWELDIG en ZO DICHTBIJ en ZO BIJZONDER en dus wel een beetje spannend.. We werden omgeven door dolfijnen die soms ineens vlak langs je zwommen soms moest ik ro er op attenderen dat ze bijna aangezwommen werd en andersom ook. Heel bijzonder was toen ro en ik ongeveer 4 meter uit elkaar stonden en de dolfijnen links van mij rechts van ro en tussen ons door zwommen. Mensen dit was een van de meest onwerkelijke en bijzondere ervaringen van mijn leven. We hebben trouwens ook nog gezwommen anders kun je natuurlijk niet zeggen dat je gezwommen hetb met dolfijnen als je alleen maar staat en loopt en springt en vol verbazing staat te genieten... Dus IK HEB GEZWOMMEN MET DOLFIJNEN!!!! Ohja doordat we aan het zwemmen waren hadden we een guided walk naar fosil forrest gemist maar onze lieve gids en buschauffeur wilde ons er wel heen rijden en heeft ons nog even uitgelegd wat het was. Miljoenen jaren geleden was er een vulkaan uitbarsting en de lava had bomen omgegooid maar neit verbrand en die zijn later versteend en die zag je liggen (leek net op gewoon hout alleen was het dan versteend heel apart).. Bedankt buschauffeur gids!

Alsof we nog niet genoeg meegemaakt hadden gingen we nog naar een plaatsje Nuggetpoint waar we weer (voor de 4e keer) zeehonden zagen en dit keer zag ik ze echt jagen in het water. Ook zagen we allerlei vogels en als klapper op de vuurpijl gingen we naar een spot waar het mogelijk was om yellow eyed pinguins (blijkbaar heel zeldzaam enzo) te zien maar wederom wilde de gids niets beloven want het kon ook zijn dat we niets zagen.. En ja hoor... ik zag iets zwarts in het water... toen op het strand en toen ineens ging het recht op staan met een wit buikje en waggelde het richting ons toe.. Een pinguin zien lopen is ZO GRAPPIG!! ik heb het gefilmd maar kan ik thuis pas laten zien. We zagen de pinguin het strand over lopen richting grind en richting een heuvel en het ging de heuvel op.. Omndat pinguins niet goed heuvel op kunnen lopen SPRINGEN ze met twee voeten tegelijk en het was gewoon te schattig en grappig om te zien (ja ook op filmpje). Moe en geweldig voldaan terug in de bus richting campsite. Wat een paradijs dag. EN geweldig weer wat niet zo heel gebruikelijk is EN ALLE dieren gezien hoeveel geluk kun je hebben????!!!!!???!?!?!

Nu ben ik in Dunedin en heb vandaag een stadswandeling gedaan en een brouwerij bezocht. De Speights brouwerij, nieuwzeelands bekendste bier, en we mochten ook 6 biertjes proeven. Ook weer bijzonder en ik ben zeker van plan om in Nederland een brouwerij te bezoeken want het is echt heel interessant om te zien allemaal (Renee ik wist er natuurlijk al veel van omdat wij zelf bier gebrouwen hebben dus ik heb aan je gedacht vandaag hihi!!)

Nu ga ik alle 700 foto's oploaden van ongeveer heel het zuidereiland met commentaar als het lukt zodat jullie nog een beetje weten wat wat is. KIJK EN GENIET..

Nog 5 dagen hier.. heel raar.. het voelt echt als een afscheid en ik kan me NIET voorstellen dat ik hier nooit meer terug zal komen want er is nog zoveel meer te zien en te doen en het is hier gewoon heel aangenaam en ik voel me hier echt op mijn gemak. (ik zou er alleen nooit kunnen wonen want er zijn hier veel te weinig mensen, veel te kleine stadjes en dorpjes en er is veelt e veel ruimte!!).

KUSJES!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Februari 2007 - 07:04

    Margit:

    Joepie!!!! Fotos, fotos, fotos.. wat leuk! Ik ga zo lezen en kijken..
    xxxx

  • 26 Februari 2007 - 07:50

    Gow:

    vette foto's kri!

    en het dolfijnenverhaal klinkt te stoer!

    (dat spiegelende meer is bijna eng om te zien..)

    kus

  • 26 Februari 2007 - 08:09

    Margit:

    Wow, die dolfijnen.. echt geweldig!! Ik vind jullie reis zo enorm leuk!! Ik ben nog steeds super trots en vind het echt geweldig wat jullie doen. Ik heb er geen andere woorden voor..
    xxx

  • 26 Februari 2007 - 08:19

    Kristianne Zelf:

    MENSEN geniet van de foto's... ik heb ze niet allemaal erop kunnen zetten, ga naar www.romini.waarbenjij.nu

    ik hoop dat jullie genieten (net als ik)

  • 26 Februari 2007 - 08:23

    Margit:

    De fotos zijn echt super, super, super!!! Je bent echt heel grappig met je korte rose broekje en je rose haarbandje en dan gewoon een t-shirtje aan en lopen door de sneeuw, tussen het ijs. Modepopje ;) maar wel een heel lief modepopje. Gezellig dat we weer konden chatten samen, was weer even geleden. Zusje ik hou van je..
    xxx

  • 26 Februari 2007 - 08:24

    Rent:

    WAUW!!! wat een prachtig verhaal en geweldige foto's! wat een bijzondere ervaring om met dolfijnen te zwemmen. de foto's zien er echt super uit! succes met 'afscheid' nemen. spreek je hopelijk heel snel weer!
    dikke kus neusje

  • 26 Februari 2007 - 10:45

    Juul:

    kri ik ben zo jalours!!!! kus!

  • 26 Februari 2007 - 12:30

    Reneetje:

    wow liefie!

    wat een verhaal weer, en ik benijd je echt! de foto's zijn top en kan me voorstellen dat je daar de tijd van je leven hebt! en wat leuk dat je nog even aan me dacht met het biertappen :) daar hebben wij idd verstand van! geniet van je laatste dagen daar en ik hoop spoedig bericht te krijgenv van samoa! groetjes aan RO, xxxxxxx

  • 26 Februari 2007 - 17:21

    Marion:

    Er zitten indrukwekkende foto"s bij! Geweldig wat een avonturen. En ja het is heel grappig om je zo damesachtig te zien, met grooooote schoenen, haarbandje, zonnebril en dan op de gletcher. Kei mooi allemaal en kei gaaf. (Kei Tilburgs hé?!)

  • 26 Februari 2007 - 20:02

    Janita:

    Sprakeloos van zoveel moois!!!!!!!!!!!!!!

  • 27 Februari 2007 - 11:18

    Anja:

    Wow wat een pracht allemaal
    Hoe kan het zo groeien. Goed dat je fotoos kunt maken. Hoe kun je anders al die schoonheid met andere delen. dank je wel
    Liefs Anja

  • 28 Februari 2007 - 16:16

    Dieke:

    WAUW :|

  • 05 Maart 2007 - 17:58

    YASMIN:

    whooooooooh!
    neña (schatje), wát een ongelofelijke foto´s & verhalen!!!

    ..........................
    ik wordt er gewoon stil van! ik denk dat iedereen wel kan zien hoe ongelofelijk veel jij het naar je zin hebt daar!
    ik geniet van je belevenissen!
    hoe is het trouwens met ´in ieder stadje, een ander schatje?´ haha?!

    BLIJF GENIETEN KRISJE!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    doos vol liefs, vanuit Santiago!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 37344

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: