Kaikoura city of whales - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Kaikoura city of whales - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Kaikoura city of whales

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

07 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Hallo familie, vrienden en fans!

Allereerst, Pappa van harte gefeliciteerd met je 53e verjaardag!

Ten tweede wil ik nog even vermelden dat bij het vorige bericht het volgende nog toegevoegd had moeten worden..
"Daar liepen Jut&Jul op flipflops van wellington naar de ferry wat dus Langer dan een UUR was!!!!"

Ten 3e, ik heb 2 dagen geleden ook een bericht gepost waarvan geen mailtje is rondgegaan....

In drie dagen alweer veel te veel meegemaakt, ga naar www.romini.waarbenjij.nu voor een interessant en leuk verhaal want ik ben te lui om een gedetailleerd verhaal te schrijven, ik ga het vertellen met foto's.

Bedankt Margot van Trier voor het upgraden van mijn fotoruimte, ik vind het een super lief kadootje!!!! Hulde!


Wat ik allemaal gezien en gedaan heb:

5 februari de dag dat ro 24 jaar oud werd zijn we een wijntour gaan doen in Blenheim waar ongeveer alle goede wijnen van nieuw zeeland vandaan komen. Het leuke was dat we bij het hostel in 1 minuut contact gelegd hadden met 2 kiwi's (Nieuw Zeelandse) jongens Kyle en Nick die toevallig ook op de fiets (met helm, die verplicht is en o zo lelijk) een wijntrip gingen doen dus besloten we samen te gaan. Een mooie bijkomstigheid was dat Kyle erg veel verstand had van wijnen dus dat was zeer aangenaam omdat ik nou meer van wijn weet dan dat het lekker is. Ik weet zelfs het verschil tussen Pinot gris, Pinot Rose Chardonney, Sauvignot Blanc en ga zo maar door. We zijn naar 6 wijneries gegaan a la gemiddeld 5 proeverijen per wijnerie en tsja, zo werden we gratis dronken want het was allemaal veel te lekker om uit te spugen of weg te gooien. Om nuchter te worden zijn we ergens gaan lunchen, heerlijke kazen en tapa's en tapenade's en echt de lekkerste lunch die ik ooit gegeten heb. 'S avonds hebben we nog een swiss chocolade roll gegeten om ro's verjaardag nogmaals te vieren en heeft Kyle nog 2 lekkere wijnen met ons gedeeld. Al met al een zeeer geslaagde verjaardag dus.

6 februari konden we gratis met kyle en nick meerijden naar kaikoura omdat zij daar langs kwamen op hun weg naar christchurch. Het mooie van Locals is is dat ze de ins en outs weten van hun land en zo wisten ze ons ook te vertellen en te laten zien dat er gewoon langs de weg naar kaikoura seals/ zeehonden woonden. Heel leuk, de auto werd gestopt, de camera gepakt en zo stonden we langs de weg ineens naar een groep van 50 luie zeehonden te kijken die lagen te zonnen en te kreunen op de rotsen. Zo lui als ze waren zo snel waren ze in het water. Wonderbaarlijk om ineens een zeehond door het water te zien racen nadat hij zichzelf net log het water in wist te sjokken.
Daarna aangekomen in kaikoura in een hostel wat zo goed als grenst aan de zee om daar lekker relaxt een boekje te lezen in de zon en bruin te worden (wat al aardig is gelukt al zeg ik het zelf).

7 februari, vandaag dus, zijn we gaan whale watchen. Op een bootje zijn we de zee opgetoerd om vervolgens op het dek te gaan staan wachten met 30 man, camera's in de aanslag en maar wachten tot die whale (eens in de 40 tot 60 minuten) boven komt drijven. Na maximaal 10 min te kijken naar een ademende rug krijg je dan een 5 seconds of fame moment waarbij de walvis boven water komt met zijn rug en vervolgens zijn staart om vervolgens weer een uur beneden te blijven. Ohja misschien een leuk weetje de walvissoort die wij bekeken hebben heet Sperm Whale (eerlijk waar) omdat hij een of andere olieachtige substantie in zijn voorhoofd heeft 1,2 ton ofzoiets waarvan men vroeger dacht dat het sperma was (HALLO HOEVEEL TON?????) maar later kwamen ze er achter dat de vrouwtjes dezelfde substantie hadden en als je even logisch nadenkt... In het voorhoofd van een mannetje.... uhm... logische plaats zeg maar...

Ik zal meteen de foto's erop zetten vanaf Taupo dus dat is van ongeveer 2 weken. Geniet!!!!!

Dikke kus en hou me op de hoogte van het leven daar door berichtjes op deze site, mailtjes of een smsje naar het nummer 0064211554656

Dikke kus Kristianne alias de al bijna neger

  • 07 Februari 2007 - 08:48

    Jettie:

    Sprak je net al ff...maar foto's zien er super uit!!

    Die mannen moeten je maar ff goed aftersunnen...:P...gezien je verbrande rug :)

    Kusje

  • 07 Februari 2007 - 09:18

    Ruudje:

    oeh sexy ;) very nice..
    ziet er allemaalsuper mooi uit!
    ik ga je zo even terug mailen kuss

  • 07 Februari 2007 - 10:31

    Renee:

    kris, ik ben zo jaloers, ik wil dat ook allemaal meemaken haha!

    de skivakantie was ook leuk dus ik heb iig een negerinnen hoofd, maar jij hebt heel je lichaam bruin dus jij wint :)

    xxxx Renee

  • 07 Februari 2007 - 10:34

    Renee:

    en die kerels op de foto's doen mij overigens echt denken aan outback jack haha
    xxxx

  • 07 Februari 2007 - 10:46

    Rent:

    haha, emerald lakes... Maar, die foto's geven wel een prachtig idee van hoe het daar nou is! Jullie ontmoeten daar wel steeds gezellige mensen! Mooi! Bruinze lekker bij daar! Over 2 maanden moet het er allemaal nog opzitten he!
    Dikke kus en neusje uit het besneeuwde Nederland

  • 07 Februari 2007 - 10:50

    Jan Bok:

    Hi Krisje,
    Geweldig steeds je avonturen; begin er zelf ook steeds meer zin in te krijgen, al is het voorlopig nog geen 19 april.
    Blijf ervan genieten; het is zo voorbij.
    Liefs
    Jan

  • 07 Februari 2007 - 12:21

    Niek:

    ik wil dat ook allemaal doen!

    en mooie foto's baas!

    en steeds super goede verhalen!

    kusje niek

  • 07 Februari 2007 - 18:31

    Gow:

    wow.. khad vanmorgen je page opengedaan en helemaal vergeten te lezen..

    foto's zijn tof (geen spijt dus van mijn goede daad)

    ennnn.. met aftersun moet je juist uitkijken, dat spul moet je helemaal afspoelen voor je weer opnieuw de zon ingaat.. als je geen kans hebt om tussendoor te douchen, en je hebt de luxe van de smeerstuff, kun je beter ook savonds met zonnebrandcreme in smeren ..

    kus, have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 37350

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: