Van Taupo tot Picton op FlipFlops - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Van Taupo tot Picton op FlipFlops - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Van Taupo tot Picton op FlipFlops

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

04 Februari 2007 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo allemaal,

Er is inmiddels sinds de laatste keer super veel gebeurd en gedaan. Allereerst wil ik even mijn familie condoleren met het overlijden van mijn tante Njooklin en iedereen sterkte wensen!

Verder wil ik bij deze zeggen dat ik vandaag toch echt verbrand ben en dat het weer nog steeds geweldig is.
Ook zal ik proberen een zo'n gestroomlijnd mogelijk verhaal neer te pennen! I'll try maar Everything is Possible (een van de motto's van de afgelopen week).

Ik zal beginnen met ons kampeeravontuur. We zijn van Rotorua met de bus naar Taupo vertrokken en zijn toen 30 minuten met onze backpacks naar Reidsfarm gelopen een gratis kampeerterrein in een prachtig mooie omgeving. De eerste test met backpack was doorstaan want we zijn heelhuids en in een goed tempo aangekomen. Ons tentje opgezet (helemaal de slappe lach gekregen omdat het echt een superklein tentje was (onze backpacks waren nog groter). Ons tentje stond vlak naast een rivier en we werden omgeven door bomen. Ook zaten we vlak bij een waterval de "Hukafalls" die we later nog bezocht hebben. Op Reidsfarm heb ik een van mijn angsten overwonnen, ik ben naar de wc gegaan op een POEPHOK! Het was echt niet amper meer dan een gat in de grond, nee je kon niet doorspoelen, en ik heb mijn handen gewassen in de rivier of met herome desinfect (lang leve!). Ook hebben we ons gedoucht in de rivier want er waren geen echte douches en 'echt geweldig stond ik daar shampoo in te smeren zwommen er ineens eenden naast me!
Die avond hebben we 2 zweede jongens ontmoet Kristoffer en Joakim (20jr) en hebben we spelletjes gedaan en rond een, door hun gemaakt, kampvuur gezeten. Ineens stonden de jongens in het donker op om te gaan vissen ofzo? Ineens gaat Chris het water in en komt terug met rivierkreeftjes.. Omdat het er niet zo veel waren besloten ze de kreeftjes terug te gooien ipv op te eten. Die avond kwam de eerste test : Zou onze tent waterdicht zijn... : Zou de reishoes waterafstotend zijn. Na een GEWELDIGE regenbui en een klein beetje natte slaapzak maar niet echt de ochtend erop de reishoes open geritst en wonderbaarlijk genoeg was mijn tas droog terwijl hij de hele nacht in de regen had gestaan (Bedankt julia echt geweldig!) De dag erna zijn wij naar de hukafalls gegaan en na een wandeling langs de rivier en langs een hot spa kwamen we uit bij Taupo Bungee waar Chris zou gaan bungeeen dus hebben we die even aangemoedigd.

Die avond weer een kampvuur gemaakt en spelletjes gedaan. Omdat we elkaar aardig genoeg vonden en het wel gezellig was en zij toevallig naar de waitomo caves gingen en wij dat eigenlijk niet konden omdat dat moeilijk was met de bus besloten we om met zijn viertjes met de auto naar het westen te gaan naar de waitomo caves. De benzine kosten gesplitst en in Waitomo aangekomen gingen we weer naar een free campsite. We kwamen aan op een plaats met toiletten en een soort barbeque plaats maar er stond een teken van verboden te kamperen (bedankt mevrouw van het informatie centrum voor de tip). Na het avond eten gingen we een bushwalk maken met zijn viertjes want je kon blijkbaar glowworms zien (in de waitomo caves) maar ook buiten in het bos. Met 2 kleine zaklampjes gingenw e op weg en zagen we inderdaad heel erg veel glowworms. Het lijken net sterren alleen dan op de muur in plaats van op het plafond. Ook hebben we grotten gezien in het donker en glowworms in de caves enzovoorts. Heel erg mooi en super spannend als je amper ziet waar je loopt. Een tweede motto wat steeds herhaald werd de afgelopen week en ook op deze wandeling van toepassing was "And the best thing is, It's for free"! Toen gingen we in het donker bij een klein stroompje zitten tegenover een soort rotswand met veel gloowworms en hebben we daar zitten kletsen en liedjes gezongen en geluisterd naar zweedse liedjes. Wat en sfeertje wat een sfeertje.
Nadat we terug kwamen bij de auto zijn we een 2e bushwalk gaan doen de andere kant op en een weiland ingelopen een berg op. Het was zoals eigenlijk altijd een heel heldere nacht en de sterrenhemel was prachtig (net glowworms) en ook de maan scheen vol op. Ik heb ja ja, 2 vallende sterren gezien en daarna zijn we eindelijk terug naar de auto gegaan want het was inmiddels 2 uur en we waren toch wel moe. Op reids farm hadden we 2 nachten in een tentje geslapen en de jongens in de auto en omdat we geen zin hadden om de tent op te zetten en dat ook verboden was besloten we met zn 4e in de auto te slapen de jongens op de voorstoelen en ja, kun je het je voorstellen, ro en ik samen op de achterbank. Natuurlijk lag het vreselijk en voelde je elke spier en botje maar omdat we zo moe waren toch wat uurtjes slaap mee gepikt en "it's for free".
De volgende dag zijn we de eerste bushwalk weer gaan doen om te kijken waar we eigenlijk allemaal gelopen hadden midden in de nacht. Heel handig had ik een rokje en slippers aan en de rest was ook op slippers maar avontuurlijk als we zijn gingen we de grotten onderzoeken. De jongens gingen een grot in mar konden eigenlijk niet echt ver komen want er was alleen water en ineens zag ik in een rotswand een gat en klom ik naar boven om te kijken wat er te zien was, ro volgde en daarna volgde de jongens.

Het was echt GEWELDIG stalagmieten, stalagtieten verschillende verdiepingen enzovoorts dus ging joakim de zaklamp halen en zijn we de grot ingelopen (op slippers). Het was soms wat glibberig en soms moest je wat klimmen of springen maar echt gaaf zo'n grot. En the best thing is, it's for free!! Ik zal zo snel mogelijk de foto's erop zetten zodat jullie kunnen meegenieten van onze cave explore actie.
Toen we aankwamen bij een verdiepingkje (we hebben er 4 gezien) waar we zouden moeten kruipen door de modder en niet zeker wisten waar het uit zou komen waren we slim genoeg om onze cave explore actie tot een einde te brengen en zijn we verder gelopen door het bos naar de plaats waar we gezongen hadden bij het stroompje. Daar aangekomen bleek dat het stroompje richting een cave ging (en vanuit verschillende viewingpoints kon je naar dat stroompje kijken) dus avontuurlijk als we waren gingen we op flipflops het stroompje in richting cave. Vanaf beneden waren de staalgmieten echt mooi (veel mooier dan vanaf boven vanaf een viewingpoint) en we liepen verder (klommen soms verder) en kwamen aan de andere kan van de cave uit in het bos op een soort lost world plekje. Heel groen, mooie begroeing een watervalletje rotsen om op te zitten noem het maar op. Daar even genoten van de omgeving en toen weer door de cave terug naar het wandelpad. Ineens zag ik iets voor mijn voeten wegschieten in het water HET WAS EEN RIVIERKREEFT IELK!!!! Nadat een van de jongens er eentje gevangen had heb ik weer een angst overwonnen door een rivierkreeftje vast te pakken (ik heb een foto als bewijs en ook die volgt later omdat ik hier niets kan uploaden). Toen we terug kwamen bij de auto hebben we nog liggen zonnen en eten en kaartspelletjes gedaan om in de avond terug te gaan naar onze zingspot met een fles champagne om weer glowworms/sterren te kijken en jaha weer gezongen!

De tongariro crossing. Nadat we met de auto vanuit waitomo naar het oosten (midden van eiland) naar National park gereden zijn een hostel geboekt hadden en gegeten hadden (ohja en weer eens gedoucht na 4 dagen zonder de douche met alleen een rivier) kon ik na 2 verrotte nachten in de auto in een bed slapen. Helaas omdat we de tongariro crossing gingen doen moest ik er om 6 uur alweer uit. Om 8 uur begonnen we aan de wandeling *nieuw zeelands mooiste dagwandeling volgens de lonely planet* en hij zou gemiddeld 7 uur duren. Het WAS een mooie wandeling. Eerst over vlak land met wat rosten en omgeven door bergen. Aan de rechterkant konden we Mt Ngauruhoe (mount doom voor de lord of the rings kennerts) zien erg indrukwekkend. En begrijpelijk dat ze hier stukken van de film opgenomen hebben, als ik terug kom ga ik de films zeker nog een keer kijken en roepen BEEN THERE DONE THAT (ook een van de nieuwe motto's van de afgelopen weken). Toen kwam er een klim naar 1660m naar de south crater wat pittig was. Boven aangekomen hadden we een recht stuk wat leek op een maanlandschap en daarna kwam de volgende klim naar de red crater 1900m. Wat een uitzichten, allerlei bergtoppen (mount doom) besneeuwde bergtoppen. Onbeschrijflijk de foto's komen binnenkort en het was ZO MOOI! Om op een van mijn oude motto's terug te vallen "Oh dit is ZO mooi!!". Daarna doorgelopen en langs de Emerald lakes gekomen HELDER blauwe meren midden in een rots/maan/ zanderig landschap.. de kleuren staken echt af tegen de omgeving. Waterfalls gezien en het was geweldig. We hebben er uiteindelijk 6,5 uur over gedaan maar dat kwam omdat we 3x gepauzeerd hadden en chris 2x zijn pet weg had laten blazen en er achteraan was gegaan (geklommen) waardoor we op hem moesten wachten. Dus eigenlijk waren we veeel sneller geweest. Een amerikaans stel zei ook tegen ons, So, You guys are Quick walkers omdat we ze steeds openieuw in haalde na een pauze.

Daarna zijn we doorgereden met de auto naar Peka Peka beach aan de westkust omdat de jongens de volgende dag de auto 's ochtends in Wellington moesten afleveren (om terug te gaan naar australie) en wij wilde vanuit wellington door naar picton het zuidereiland. We kwamen rond half 11 aan op het strand dus na nog even lekker op het strand gezeten te hebben gingen we weer eens met zijn viertjes in de auto slapen (na de tongariro crossing wat al erg goed was voor je spieren). Midden in de nacht werd ik wakker door een bloedneus wat erg handig is als je 2 mensen moet wakker maken voordat je de auto uit kan en wc papier hebt om je bloedneus te stoppen maar ach, heb je dat ook weer meegemaakt. Die ochtend zonder echte spierpijn wakker geworden OH WAT ZIJN WE GOED GETRAINDE WANDELAARS!!!!!! In wellington aangekomen bleek het 7's weekend te zijn een of ander rugbyweekend waarbij iedereen zich als een debiel verkleed en alle hostels volgeboekt zijn en het kei druk is en aangezien we 5 nachten kort of slecht geslapen hadden en geen kamer konden vinden onder de 65 euro per persoon hebben ro en ik diezelfde dag nog de ferry naar picton geboekt en zijn we naar het zuidereiland gegaan. Afscheid genomen van de jongens die richting australie gaan (en als er iemand zweeds kan, ik he een verhaaltje van chris in mijn dagboek in het zweeds en ik weet niet wat er staat!!!!) Joakim was zo aardig om in het engels te schrijven maar chris vertaald het pas in mei als ik voor die tijd nog geen zweden ontmoet heb.. Vandaag is de tweede dag nu op het zuidereiland en we maken nu de plannen voor de resterende 3 weken en 5 dagen op het zuidereiland. Ook hebben we vooral GOED geslapen in een bed en vandaag liggen zonnen (en nu is mijn kont verbrand hahhaa). We gaan de komende tijd nog wat hikings doen, misschien wales bekijken, morgen is ROMINA JARIG en gaan we een wijntour doen als het betaalbaar is (kunnen we toch lekker drinken en misschien dat ze dan toch een beetje een verjaardagsgevoel heeft!!!).

Dit was het weer... ik sluit af met wat toepasselijke motto's en ook sluit ik af met dat ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Hou me op de hoogte van jullie levens. Ook bedankt voor de mensen die mij gesmst of gebeld hebben, kei leuk!

* And the best thing is, it's for free
* Fear is temporary, regret is forever
* Everything is Possible
* HKPSB (afkorting die ik misschien ooit nog wel vertel hahah)
* Live life full out!

Dikke kus voor iedereen

  • 04 Februari 2007 - 11:31

    Karin:

    Hoi liefje bedankt voor je kaart zou zo vlieg willen zijn om af en toe met je mee te kunnen kijken, geniet maar lekker kus mij.

  • 04 Februari 2007 - 12:36

    Rent:

    hee lief neusje! bedankt weer voor het leuke mailtje, ik wil meer weten! hier is alles top! straks weer hockeyen! wat een leuke dingen heb je weer meegemaakt. succes met al het lopen!
    wil je romina van me felciteren morgen? kusje!

  • 04 Februari 2007 - 16:54

    Kien:

    Hoi hartstikke leuk om weer van je te horen. Mijn telefoonoplader is kapot, denk ik, dus ik kan geen SMS-jes meer sturen c.q. ontvangen tot ik terug ben in Tilburg. Veel plezier en feliciteer Romina maar voor me.
    Groeten en een dikke kus. Kien

  • 06 Februari 2007 - 09:37

    Ma Toos :

    jullie avonturen volgen is
    leuk geniet maar lekker wantdit is een avontuur van je leven
    lieve groeten en een dikke knuffel OMA======

  • 07 Februari 2007 - 18:26

    Gow:

    ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de afkorting.. :-)

  • 07 Februari 2007 - 21:06

    Anja:

    Hfdga


    Misschien leg ik jou deze ook nog wel eens uit.

  • 10 Februari 2007 - 17:47

    Dieke:

    Heey lieverd, jij hebt het écht goed! Ik wordt steeds jaloerserder!! Maar gelukkig kan ik hier genieten van de regen/sneeuw/kou :D haha Dikke kus Dieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 37350

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: