En we gaan nog niet naar huis... Nog lange niet... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis... Nog lange niet... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis... Nog lange niet...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

13 Januari 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Even een afscheidsberichtje vanuit Hong Kong. Over precies 24 uur zit ik in het vliegtuig richting het oh zo zonnige Nieuw Zeeland!! Ik heb er weer super veel zin in!! Ik heb het super naar mijn zin gehad in Hong Kong en het was een hele mooie, lelijke, leuke, drukke, rustige, stinkende, tegenstrijdige, vernieuwende en geweldige ervaring. Ik ben blij dat ik dit in mijn reisje gepland had, want zoiets moet je toch gezien hebben.

Ook heb ik totaal nog geen zin om naar huis te gaan want het weer hier is veel beter en in Nieuw Zeeland al helemaal en ik wil nog zoveel zien en doen en meemaken dus op naar het vliegtuig naar NZ!

Wat ik de afgelopen dagen nog gedaan heb:

Gewandeld op Hong Kong Island. Weer een soort Hiking van oorspronkelijk 4,5 km, jahaa ik zeg dus weer niet voor niets oorspronkelijk want nu hadden we niet eens de verkeerde weg, we begonnen al veeeel eerder te mutsen.
Eerst met de metro naar het plaatsje Shau Kei Wan om vanuit daar de bus te pakken om de Dragon's Back te wandelen, een bekende wandeling en zeer goed aangeschreven. Vanuit daar moesten we de bus pakken en bij Cape Collinson moesten we uitstappen en dat was na een wooded hillside (alle hillsides waren wooded) en je moest op stop drukken als je voorbji een tiny roundabout was (er WAS geen tiny roundabout) dus druk naar buiten kijkend wachten op een tiny roundabout uiteindelijk ergens op stop gedrukt en gevraagd aan de omstanders in de bus richting cape sollinson en door een oude britse man aangesproken dat we al lang voorbij waren dus dat we of in de bus moesten blijven zitten om de bus terug te pakken..
Maar hij zei: Willen jullie wandelen? Dan kunnen jullie de wandeling ook andersom doen, moet je er hier uit en dan vergroot je wel een beetje je wandeling maar dat kan natuurlijk ook. Dus uitgestapt en richting Big Wave Bay gelopen om daar aan te komen en te zien dat de wandeling dan met 50% verlengd zou worden. Stelletje MUTSEN die dan niet van te voren hulp vragen maar pas wanneer we achterdochtig beginnen te worden en inderdaad pas te laat er achter komen dat we inderdaad niet goed zitten.
Maar ach, vol goede moed begonnen aan de wandeling. Weer een mooie omgeving gezien en uiteindelijk op het beginpunt gekomen van onze oorspronkelijke wandeling. Het was 3 uur 's middags, plakken we er nog 2,5 uur achteraan of de bus naar huis, ach gewoon de wandeling doen. We hadden soms geweldig mooie vergezichten, maar het was mistig dus op de foto niet te vatten. Doordat je over heuvels/bergen liep heette de wandeling dragon's back omdat het het beeld schept van een rug van een draak. Omdat het lekker weer was liepen we lekker in een shirtje met korte mouwen. Er stonden wel overal bordjes met beware of dengue fever, maargoed we hadden in 2 weken nog 0 muggen gezien dus het zal het seizoen wel niet geweest zijn. Op de vorige wandelingen ging het ook gewoon goed in korte mouwen. Totdat ro een muggenbult in haar nek had. Ineens had ze er ook 2 op haar arm en ik ook 2 dus snel lange mouwen aangetrokken en vervolgens op het bordje gelezen dat je je goed in moest smeren met anti mug en lange mouwen enzovoorts... Wat een actie.. Heel blij dat we de wandeling ondanks onze jut en jul actie's toch gemaakt hebben. Weer soms stijle stukken maar daarmee train je de been en de bilspiertjes!! En helemaal geen spierpijn de dag erna!!!!!! (dus volgende keer een langere wandeling anders train je nog niets haha)

Voordat we gingen wandelen hebben jut en jul echt een geweldig avontuur meegemaakt. We hebben kennis gemaakt met de tweede kakkerlak. Ik deed de airco aan (voor het eerst sinds we er waren) en toen viel er iets uit op Ro's bed maar alle twee gekeken en niets gezien. Voordat we de deur uitliepen om te wandelen schud Ro haar slaapzak eventjes op en vliegt er echt door de lucht en MEGA KAKKERLAK AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH dus Ro schrikt, ik schrik en gooi mijn halve sinaasappel op de grond en meteen misselijk. Dus die kakkerlak sprint onder mijn bed. En verbluft en trillend blijven ro en ik achter midden in onze kamer..
Kris alias Jul: Ja ik kan vanavond niet slapen we slapen met het licht aan! Ik slaap bij jou in bed vanavond!
Ro alias Jut: Ik vind het ook kei eng maar het idee dat ik nog twee dagen slecht slaap voordat we het vliegtuig in stappen..
We besloten op kakkerlakjacht te gaan, heel mijn bed verbouwd en verschoven, zaklamp erbij, maar geen spoor van de kakkerlak. Gelukkig zou je denken?? Nou niet als ik in dat bed moet slapen en hij 's nachts stiekem in mijn bed kruipt ofzo!!

Vanochtend wakker geworden en toch een goede nacht gehad ondanks de kriebels voor het slapen gaan. En wat doet een kakkerlak nou eigenlijk, geen vlieg kwaad natuurlijk.. En we zullen nog veel meer beesten tegen komen op onze reis maargoed, HET IS GEWOON VIES GATSIE!!

Vandaag een rustdagje ingepland en uiteindelijk onze eigen buurt maar eens gaan verkennen. We wonen namelijk tussen de super dure winkels en we wonen in een gebied wat Fashion Walk heet. Als backpackers ga je zoiets natuurlijk uit de weg want eens een vrouw altijd een vrouw, winkels en bling bling enzovoorts is slecht voor je portemonnee en slecht voor het gewicht in je backpack. Vandaag toch maar eens de buurt verkend en de meest gave winkels EVER gezien! Super super super super veel KEI KEI KEI KEI leuke tassen gezien en veel waren ook nog eens TE GOEDKOOP maar ja jongens met trillende benen en bijna kwijlend heb ik mijn koopdrang kunnen weerstaan en geen tas gekocht. Ook geen kleding terwijl je hier echt ZULKE TE LEUKE WINKELS HEBT.. Het mooie van Hong kong is dat wat je in Nederland misschien 1 in een hele stad hebt heb je hier keer 100. Soms heb je 10 leuke tassen, hier 1000. In Tilburg heb je 3 sieraden winkeltjes en hier 300. Ga zo maar door. Uiteindelijk heb ik stiekem toch nog een ketting, oorbellen en slippers gekocht, maar aangezien wij zo goed binnen ons budget waren gebleven dat we 250 euro minder uitgegeven hadden dan onze begroting vond ik dat ik dit wel verdiend had!

Morgen om 12 uur het hostel uit en dan langzaam richting vliegveld want om 7 uur 'savonds voor jullie 12 uur 's middags vliegen we naar Auckland!!!!!

Zometeen nog even lekker eten en dan na waarschijnlijk een potje Yathzee slapen en maar hopen dat meneer kakkerlak blijft waar hij is!

Mijn volgende bericht is vanuit Nieuw Zeeland!

Kusjes van mij!!!

  • 13 Januari 2007 - 12:06

    Margit:

    Ik ga het nu weer lezen.. dit is te lang om zomaar tussendoor te doen en ik wil NU met je chatten.. ik hou van je. goede vlucht morgen. straks een reactie op de hele blog. xxx

  • 13 Januari 2007 - 12:17

    Ruud:

    Veeel plezier alvast in Nieuw Zeeland!! xxx

  • 13 Januari 2007 - 12:29

    Renéetje:

    hey maat! super veel plezier in nieuw zeeland, morgen ga ik alvast aan het eerste carnavalsfeestje in 013 beginnen, echt raar zonder jou!!! zal er eentje op je drinken hor, hihi..

    xxxxx

  • 13 Januari 2007 - 12:33

    Margit:

    Leer maar wennen aan de beestjes.. Die wandeltochten komt vast ook helemaal goed in New Zeeland. Dan kan je tenminste aan iedereen vragen waar iets is. En iedereen verstaat je en jij verstaat ook iedereen. Ik vind het echt mooie verhalen. Mijn zusje is een stoere vrouw dat ze de wereld verkent.. Maar nog steeds gewoon mijn kleine zusje als er een kakkerlak loopt of ze vlees moet eten dat ondefinieerbaar is.. laatste nacht daar.. geniet er nog maar van. dikke kus xxxx

  • 13 Januari 2007 - 15:26

    Rianne:

    Prachtige actie meiden, met die kakkerlak! En petje af Kris dat je niks gekocht hebt! Hele goede reis naar het prachtig New Zealand!!

  • 13 Januari 2007 - 16:49

    Gow:

    zo'n begroting is altijd leuk :-)

    *zit zich af te vragen of muggen er nu hetzelfde uitzien als hier, of vieziger of juist mooier zijn*


    ---correctie---

    muggen zijn sowieso niet mooi, dus mooier is onjuist in de situatie..

  • 13 Januari 2007 - 22:19

    Janita:

    Heel goede reis !!!!!!!!!!!!!!!
    xxx

  • 14 Januari 2007 - 06:39

    Ro Alias Jut:

    Hahaha we zitten nu ons te vervelen op het vliegveld en lees nu jouw blokkie van gister en zie ons weer voor me met die giga-kakkeroach IEUWWWW!!! Wat zijn we toch watjes...Op naar de Nieuw Zeelandse zandvlooien dan maar ;-) Krizzie het gaat echt top en heb zin in deel 2 van ons avontuur, op naar de surfdudes op onze hippe roze nieuwe flipflops :-) xx je travelchick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 37343

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: