Avonturen, toeval en geluk! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Avonturen, toeval en geluk! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Avonturen, toeval en geluk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

06 Januari 2007 | Hong Kong, Kowloon

Hallo lieve mensen,

Na 2 rustdagen te hebben gehad met een beetje rondhangen in de buurt af en toe wat internetten en noodles eten met een waterkoker uit ons eigen hostel (en water uit een fles want uit de kraan kan niet hier) waren we toe aan iets anders. Zodoende hebben we gisteren een tripje gemaakt en vandaag een prachtige wandeling gemaakt, verhalen komen zo.

Allereerst kreeg ik het verzoek om te vertellen hoe een gemiddelde dag er uit ziet.

Als we een rustdag hebben staan we rond 12 uur op en als we iets gaan ondernemen gaat de wekker om 9 uur. Opstaan om en om douchen (je moet een knopje aanzetten en dan komt er kokend water uit en het warme water is snel op). Dan ontbijten we meestal met 5 granenbrood (met pasta of jam) om voldoende vezels binnen te krijgen (zo gezond doe ik het thuis nog niet eens). Dan gaan we dus iets doen om 's middags weer brood te eten of bij de bakker iets te halen wat op brood lijkt. Weer iets ondernemen en dan 's avonds een eettentje zoeken. We hebben de afgelopen 2 dagen echt een super lekker eettentje gezien wat er goed uitziet en de prijs is hetzelfde als overal hier ongeveer. Zie foto. Ik eet dan altijd iets van kip of vis (ja IK EET VIS) met rijst en een groente wat een samenstelling lijkt tussen spinazie en andijvie). Dan lekker muziek luisteren in de kamer of internetten en dan slapen rond 12 uur en soms toch wel later.

Gisteren onze trip naar Tai Po en Fanling. Met de metro naar Fanling gegaan (ligt in new territories) We deden een herritage tour en zouden allerlei hotspots zien. Aangezien dit weer buiten het echte centrum van Hong Kong was, was het weer zoooo onduidelijk aangegeven en liepen we maar wat rond, dachten we dat het fout was, liepen we weer terug en weer anders en bleek dat we toch weer goed zaten. Daar zagen we een soort tempelachtig huis (ben de naam kwijt) waar ze bij elkaar komen en waar ze de voorouders eren en mensen die belangrijk waren voor hun clan (er waren 5 clans en dit was er eentje van) daarnaast zagen we nog een echte tempel en daarnaast zagen we een ommuurd dorpje echt super klein en wanneer men niet in een wolkenkrabber woont wonen ze of in nette huisjes of echte krotten (onvoorstelbaar).

Daarna doorgegaan naar Tai Po een ander dorpje, om daar weer een tempel te zien (wel een mooie, zie foto's) en een marktje. Dit was meer een markt met groente fruit en vis enzo. Ik vind al die gedroogde en niet gedroogde vlees en viswaren zomaar in de zon en buitenlucht uitgestald zo onhygiënisch en vaak stinkt het ook. Ook die normaalheden hebben we op de foto's proberen te vatten.

In de metro naar huis met de zon die buiten scheen en de omgeving van Hong Kong die echt prachtig kan zijn en een muziekje op mijn oren zei ik ineens tegen Ro, "Ik heb nu echt een 'Ik ben echt gelukkig'-gevoel waarop ze zei, "daar word ik gelukkig van", waardoor mijn geluksgevoel groter werd. Ken je dat? Zo'n gevoel?
Daarna thuis dus een lekker restaurantje gevonden.

Vandaag weer de wekker om 9 uur en op weg naar een ander deel van new territories, genaamd Pak tam Au om daar een wandeling te maken. Eerst weer de metro gepakt naar Diamond Hill een dorpje (openbaar vervoer is zo handig), zeker als je een octopuskaart hebt, dat is een soort chipkaart waar je een bedrag op zet en die scan je dan als je de metro of de bus ingaat en als je er weer uitgaat en dan hoef je dus geen kaartjes of iets te kopen. Vanuit Diamond Hill een bus gepakt naar Cheng teun nog iets en vanuit daar zouden we een bus pakken naar het beginpunt. Vol verbazing zaten we in de bus te genieten van de prachtige natuur (de afgelopen dagen heeft de zon volop geschenen ook al was het soms maar 18 graden) de bergen zijn prachtig de natuur is groen en zonder al die wolkenkrabbers komt er een prachtig eiland tevoorschijn! Ineens stopten we bij een geweldig mooi watertje vol zeilbootjes en vissersbootjes met vers gevangen viezige zeedieren enzovoorts. Geweldig zulke onverwachte ervaringen. Wat je allemaal mee kunt maken als je zomaar een wandeling gaat maken in een of ander onbekend dorpje buiten de grote stad.

Aangekomen op ons beginpunt vol goede moed begonnen aan een gemiddelde wandeling die in het begin best gemakkelijk zou zijn en later moeilijkere stukken zou hebben. Sommige stukken liepen we heel stijl naar beneden en sommige stukken weer heel stijl naar boven (toch altijd weer zwaarder dan je denkt). De wandeling zelf duurde 3 uur en was 6 km volgens het boekje. We kwamen langs prachtige vergezichten en de wandelpaden door stukjes bos enzovoorts waren echt mooi. Ik zei echt de hele wandeling lang " oh dit is zo mooi". En ook waren we verbaasd dat dit ook allemaal Hong Kong is. Hier hoor je nooit iemand over, maar het was zo'n mooie ervaring. Na 4 kilometer liepen we weer eens verkeerd omdat er weer een splitsing van verschillende weggetjes kwam en op de belangrijke punten zoiets gewoon niet aangegeven staat. Na een kilometer omgelopen te hebben weer terug op het goede pad kwamen we ineens bij een strandje. DIT WAS ECHT PARADISE.. De zon scheen super mooi, de wind waaide, de zee was blauw, er lagen rotsen en eilandjes, de wind waaide en ik dacht alleen maar "oh dit is zo mooi".. Op zo'n strand kan ik wel altijd blijven zitten!!!!! Toch maar weer doorgelopen en uiteindelijk na af en toe flinke stijgingen (morgen zeer zeker spierpijn) aangekomen bij het eindpunt Sai Wan, maar omdat we niet goed gekeken hadden waren we door het dorpje gelopen om vervolgens na een flinke stijging op een splitsing te komen waar onze route niet opstond.. In het boekje gekeken kwamen we er ineens achter dat onze route dus in Saiwan stopte en we weer een km verder waren. De omschrijving was bij Saiwan aangekomen go to the road... dus wij terug naar Saiwan en aan zo'n plaatselijk vrouwtje gevraagd wich way de snelste weg was.. 40 minuten in de richting waar we vandaan kwamen AARGHH weer die stijle weg op..

En ze zei ook dat de bus misschien al niet meer reed, hoezo het is pas 4 uur. In totaal 3 km omgelopen bovenaan bij de kruising weer iemand aangesproken en bleek dat we goed waren. Uiteindelijk kwamen we bij de road om er achter te komen dat de bus dus niet meer reed. De wandeling stopte in een dorpje na dus 6 km (met omloops 7 km) en om vervolgens naar de weg te moeten lopen waar de bus staat is ook 2,5 kilometer echt weer typisch Hongkongs.
Bij de weg stonden er taxi's omdat de bus dus niet meer reed, maar ik ken dat wel taxi's in Hongkong en dan toeristen, dan word je natuurlijk vet opgelicht... Gelukkig zagen we het stelletje waar we de weg aan hadden gevraagd op de kruising en die stelden voor om met zijn 4en een taxi te nemen, dat scheelt natuurlijk in geld. Ze waren super behulpzaam en ook nog eens Chinees (en die man kon engels) dus had ik het idee dat we niet opgelicht konden worden. Toen we op het eindpunt waren waar we een busje richting metro naar huis moesten pakken bleek de rit 2 euro per persoon ongeveer. Die mensen legde uit hoe we verder moesten rijden en toen gingen ze zelfs precies de goede bus zoeken en vroegen ze aan de mensen in de bus of ze ons wilde waarschuwen als we er uit moesten.

Echt super fijn dat er zulke mensen zijn, dat geeft je dan zo'n goed gevoel als je zo goed geholpen wordt.

Vandaag heb ik zo ontzettend veel mooie dingen gezien en terwijl ik rond liep dacht ik 3 dingen
1) " Oh dit is zo mooi"
2) Kon iedereen dit maar zien
3) Ik voel me zo gelukkig dat ik besloten heb om te gaan reizen en dat ik zulke dingen mee mag maken.

Ik besef nu echt wat een luxe het is dat ik dit kan meemaken! Ik hoop dat jullie met het kijken van de foto's mee kunnen genieten!

Ik zit nu in een internetcafe bij de haven van hongkong en morgen gaan we naar hong kong island (op het kaartje op de site zie je misschien waar het ligt).

Ro is tante geworden van een kei lief schatje genaamd mila (ik heb foto's gezien) echt leuk!

Dag lieverds,

Kusjes van een gelukkige Kristianne die strakjes heeeeeeeeeeeeel goed zal slapen en morgen heeeeeeeeeeel veel spierpijn zal hebben!

P.s. we hebben op een rustdag ook een maskertje op onze kop geplakt omdat dat echt typisch niet backpackers achtig is :P zie foto en schrik niet!

p.s.2 Op ro's site staat weer een uitgebreider verhaal met grappige stukken ertussen die we meegemaakt hebben..
romini.waarbenjij.nu

p.s.3 Die foto met die kinderen heeft uitleg nodig.. We liepen in dat vissersdorpje en toen rende er een groepje kinderen met 2 oudere vrouwen (leraressen) op ons af of we op de foto wilde dus ik zeg jawel als jullie ook met onze camera een foto maken.. En toen moesten ze daarna vragen aan ons stellen in het engels (was dus een opdracht voor engels voor school) kei leuk!!!! En eindelijk echt met chinezen op de foto ohja en ze doen alelmaal altijd zo met die handen op de foto alle jong en alle oud en alles wat er tussenin zit.. raar he?

  • 06 Januari 2007 - 13:34

    Margit:

    Liefje, ik kijk uit naar de foto's weer.. ik zie ze zo wel. Je verhaal is lang en ik ben nog niet halverwege maar misschien ben je al weg als ik het wel klaar heb en dan kan je het nu tenminste nog zien dat ik dus achter de pc zat te wachten op een reactie van jou ;)
    Dikke kus

  • 06 Januari 2007 - 13:34

    Rent:

    Hee lieve Kri,
    wat fijn dat je het zo goed hebt! Erg leuk dat je zelf al 'thuis' zegt, dat is echt mooi! Je verhalen klinken prachtig en maken me erg jaloers!!
    Dikke kus Rent

  • 06 Januari 2007 - 13:39

    Renéetje:

    jeeeeh, ik ben weer de eerste voor een reactie!

    stelletje blondines, altijd maar verkeerd lopen en ondertussen de plaatselijke bevolking de schuld geven jaja, zo kan ik het ook ;)

    nee, echt weer een mooi avontuur om te lezen, maar kris, gooi eens wat meer foto's op de site! zal je trouwens missen met carnaval dit jaar mops, maar eerst nog even skieën!

    kusje

  • 06 Januari 2007 - 13:40

    Oh..:

    zie nu dat margit en rent me voor zijn, grmbl

  • 06 Januari 2007 - 13:50

    Prinses:

    Heej liefie,

    Ik kijk nu naar buiten, naar de regen en naar het weer dat verre van mooi is, en realiseer me dat jij toch wel heeeeel erg boft! Maak er leuke dagen van hé, is echt leuk om je verhalen te lezen :)

    Liefs Jettie

  • 06 Januari 2007 - 13:52

    Margit:

    Kri je verhalen klinken geweldig.. Fijn dat je je gelukkig voelt. Ik ken het gevoel. Ik had zo'n gevoel gisteravond op de bank zoals ik je had gemaild.. Jij had het in het verre HK in een bus met een super uitzicht, de zon in je gezicht en dezelfde muziek als ik nu hoor in je oren. Ik zit namelijk in de Lanciersstraat te computeren en jouw muziek te luisteren. Dan heb ik het gevoel dat je een beetje bij me bent.
    Succes met je spierpijn morgen en ben maar lekker gelukkig! (K)dikke zoen

  • 06 Januari 2007 - 14:03

    Marg:

    WOW.... mooie fotos weer. Wat een tegenstellingen steeds. Drukte, te veel drukte, en nog meer drukte, hoge gebouwen, krotjes, natuur, stilte, rust, nog mooie omgevingen. Ik was ook verliefd op je strandje als je zo de fotos ziet... xxx

  • 06 Januari 2007 - 14:08

    Ruud:

    woow super mooie foto's! gek.. die krottenwijken, wolkenkrabbers en super mooie natuur allemaal door elkaar. Wat een toestand ;)
    Leuke verhalen weer! en niet blijven verdwalen he :D xx

  • 06 Januari 2007 - 14:29

    Gow:

    wow kri..

    tis echt ongelooflijk wat jullie daar hebben,.. alleen die verschillen al die wij op de foto's kunnen zien!

    ik krijg er helemaal kriebels van om ook zoiets te gaan doen joh..

    geniet!

    kus

  • 06 Januari 2007 - 15:55

    Niek:

    Haa kristianne!

    hadden we hier maar zulke mooie dingen! mijn vakantie zit er bijna op! jouwe niet. Nog veel plezier meid!

    kusjee

  • 06 Januari 2007 - 16:25

    Marion:

    Lieve Kris, ik heb geweldig genoten van jullie verhalen. Eindelijk vind je voldoende rust om je open te stellen voor al het moois en nieuws. Ik hoop dat je nog veel van die mooie dagen mag hebben. Leuk met al die foto's en zo. Kunnen we echt een beetje meeleven. Kus.

  • 06 Januari 2007 - 17:04

    Juul:

    Wat een mooie verhalen kri!! Ik ben zo jalours, dat is nog eens beter dan tentamens.

    Ga de volgende keer wel proberen om bij de eerste reacties te zitten :D.

    Heel veel plezier nog!!

    kus

  • 06 Januari 2007 - 21:10

    Fam.Tjin-Kam-Jet:

    Zo nicht,Geniet van je reis.Alles goeds voor het jaar 2007.Fam.Aruba

  • 07 Januari 2007 - 12:37

    Janita:

    Hoi Kristianne,

    Ik heb enorm genoten van je verhalen en je foto's!!

    Je klinkt héél gelukkig en lijkt ook erg te genieten en zo hoort het natuurlijk ook. Goed dat je beseft wat een luxe dit is. Maar daar heb je zelf ook voor gewerkt hé?Hel veel liefs!

  • 09 Januari 2007 - 09:41

    Sam:

    Ey Krissie ziet er echt super vet uit allemaal heel veel plezier nog en ik zie je wel als je terug bent.

  • 10 Januari 2007 - 20:33

    Ex-klasgenootjes:

    hai lieve Kris,

    we hebben vandaag een reunie, max, tim en rent. We hebben net heerlijk gegeten en zitten nu nog gezellig te kletsen. We hebben net al je foto's bekeken, erg mooi!

    Een hele dikke kus van Max, Tim en Rent en als je terug bent gaan we snel weer eens wat gezelligs doen met z'n allen!

    Kusje

  • 16 Maart 2015 - 13:28

    Jamilla:

    Beste kristianne,

    Voor een tv programma zou ik graag wat meer willen weten over je oplichtingsverhaal in Hong Kong.
    Ik zou graag met je in contact willen komen. Kun je mij wellicht een mail sturen met een e-mail en/of telefoonnummer zodat ik je kan bereiken?

    Met vriendelijke groet,

    Jamilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 37317

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: