EINDELIJK INTERNET!!!! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu EINDELIJK INTERNET!!!! - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

EINDELIJK INTERNET!!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

30 December 2006 | Hong Kong, Kowloon

Hallo lieve mensen,

Voor iedereen zal dit waarschijnlijk het eerste teken van leven zijn, en dat na inderdaad 3 dagen pas! Sorry mamma!! Mijn mobiel werkt hier niet (dus mensen smsen heeft geen zin). Ro's mobiel werkt pas sinds vannacht. Ze maakte me wakker en we hebben jou en Mannus gesmst mamma, ontvangen?!!!) Internet lag er uit vanwege een of andere tsunami in Taiwan, en ook de telefoonlijnen waren stuk. Sinds vandaag is er weer wat internetverkeer mogelijk en ik voel me opgelucht. Ik hoop dat niemand zich zorgen heeft gemaakt (mamma?!).

Wat hebben we tot nu toe gedaan. De vliegreis was zo voorbij vond ik: muziek geluisterd, film gekeken, gegeten en helaas helaas uitgeput dat ik was kon ik echt niet slapen door die droge lucht en rechte stoelen!

Vermoeid aangekomen in Hong Kong hebben we de bus gepakt naar ons Hostel in de DRUKSTE STRAAT DIE IK OOIT GEZIEN HEB, HALLO!!!! Overal echt overal zagen we chineesjes en mensen heel druk heen en weer lopen. Overal waren wolkenkrabbers, auto's noem het maar op. Wij zitten in chung king mansion en het gebouw heeft wel 30 verdiepingen en vreselijk veel blokken. Wij zitten in een gangetje en dat gangetje hoort bij het backpackers hostel. Er zitten ongeveer 20 hostels, op de begane grond 200 onbetrouwbare winkeltjes en Hong Kong stopt nooit!

De eerste dag kregen Ro en ik dan ook de cultuurshock van ons leven en hebben we een uur op onze kamer gezeten (8m2) zonder ramen en met een airco die geen verse lucht maar koude lucht aanvoert (en een afzuiging die naar knoflook stinkt af en toe haha). Daarna zijn we nog even naar buiten gegaan naar een parkje en rondgelopen, maar echt alles was teveel. Na een goede nacht (wel 3 keer wakker geworden) zag alles er stukken beter uit! Het is hier leuk, mooi, schoon, lelijk, het stinkt altijd wel ergens naar.. Maar nu zie ik ook echt de mooie dingen. Het is leuk dat het anders is. Het is leuk om allerlei nieuwe dingen te zien.

En jaha ik heb CHINEES GEGETEN!! Noodles een keertje met hele kippenbouten erin.. En rijst met een kipburger en groenten, maar die kipburger was niet te herkennen.

Het is echt teveel om op te noemen, we maken wel foto's maar deze masaalheid, chaos, drukte, grote gebouwen, de luxe en de krotheid wisselt elkaar af. Dit is niet te beschrijven en niet op een foto vast te leggen, dit moet je gewoon zien.

Ik ben blij dat ik iets kon laten horen voor jullie gemoedsrust. Morgen is het oud en nieuw (7 uur eerder dan bij jullie). Ik heb trouwens voor 2 euro een horloge gekocht en voor 7 euro een parelketting en armbandje, tsja... vrouwen blijven vrouwen en op ladies street was echt een INMENSE albert kuijp achtige markt met te leuke kraampjes waar je hebberig van wordt.

Dikke kus, ik denk (af en toe) aan jullie!!

xxxxxxx Kristianne (en Ro zit naast me, lees ook haar site)

We zitten trouwens op Nathan Road voor de google earders onder ons..

En op ro's site staat ook nog wat we allemaal gedaan hebben maar dan uitgebreider want ik ben lui en ga hyvesen en mijn mail lezen ZO TOF DAT DIT HET DOET.. want overal staat dat overseas internet het niet doet maar local en europe wel.. maar hotmail doet t.. KUS

  • 30 December 2006 - 08:05

    Fristi:

    ro's site is romini.waarbenjij.nu

  • 30 December 2006 - 08:18

    Marion:

    Hai zoeteke, Fijn om van je te horen. Ongerust was ik niet, maar wel verdrietig. Ik kan niet MSN en en dus reageer ik zo maar. Dikke knuf

  • 30 December 2006 - 09:15

    Mara:

    Wow kris! je bent er gewoon en je ziet allemaal gekke dingen en leuke dingen! Ooh echt gaaf :D veeeeeeel plezier meisje DikkeKus!

  • 30 December 2006 - 09:57

    Jettie:

    Heej liefie,
    Ik wilde je zo graag nog ff bellen voordat je ging vertrekken, maar ben het door alle drukte heen vergeten :(, wel supercool om te lezen hoe je verhalen zijn en ik kijk er naar uit om je begin april een dikke knuffel te geven. Heel fijn oud en nieuw gewenst iig :)

    Kusje SJottie ;)

  • 30 December 2006 - 10:30

    Juul:

    Hey lieverd, ik mis je nu al! En wat ben ik jaloers, ik zou daar ook wel willen zitten. Aan die vieze hostels wen je wel, geloof mij.

    Heel veel plezier, dikke kus

  • 30 December 2006 - 12:25

    Jan Bok:

    gelukkig; kijk uit, dat je geen neprolex heb gekocht hoor, want invoer van zulke horloges kunnen in de US tot problemen leiden; blijf ervan genieten !!
    xxx Jan

  • 30 December 2006 - 12:46

    YASMIN:

    lieverd!
    you've got MAIL!
    & verder klinkt dit suuuuuper! ik wacht met spanning & smacht af op je volgende wilde verhaal!
    GENIET ERVAN ZOVEEL ALS JE KAN! xxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 December 2006 - 12:48

    Rent:

    hee lief neusje,
    fijn dat je zo goed bent aangekomen. Raar he, al die veranderingen.. Ik ben weer in nederland en het was fantastisch. Ik stuur je straks of morgen een uitgebreide mail inclusief foto's.

    Dikke kus

  • 30 December 2006 - 13:03

    Edwin:

    Hee Krisje!
    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Echt super leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt!!! Ik blijf je volgen....

    xxx Ed

  • 30 December 2006 - 13:32

    Margit:

    Zusje ik hou van je!! Ik ga mama zo msn uitleggen zodat ze de volgende keer wel kan msnen.. xxxx

  • 30 December 2006 - 16:18

    Marlin:

    Kristianne!..
    we zullen ook af en toe aan jou denken haha
    heel veel plezier en vind het echt leuk om te lezen wat je allemaal doet!. 1
    Dikke kus!

  • 30 December 2006 - 16:29

    Ran:

    hai lieffie!!

    klinkt echt supergaaf als ik je verhaaltjezo eens lees! ik kijk uit naar je volgende berichten!

    xxxxx Renée

  • 30 December 2006 - 18:33

    A-Kiem, Aruba:

    Zo leuk om je ervaringen 'mee' te beleven. Ik vind het geweldig dapper van jullie om het zomaar te durven. Ik wacht op foto's. Wil graag zien hoe het is. Ik heb een voorstelling in gedachte, als het is zoals ik me voorstel dan kan het in het begin voor degenen die het niet gewend zijn best negatief over komen. Maar het heeft ook z'n charme. Schrijf vaak, ik lees graag je ervaringen. Doei, en blijf genieten.....

  • 31 December 2006 - 10:44

    Anja:

    Hoi lieverd(s)
    Fijn om even te horen dat het goed met jullie gaat.
    Alvast een heel gelukkig en gezond, verrassend 2007.
    Ik zie weer uit naar jullie volgende bericht. en GENIET!!!!!

  • 31 December 2006 - 12:50

    Rianne:

    Heej Kris (en Romina, waarvan ik het ietwat uitgebreidere verhaal heb gelezen..) Wat supertof wat ik hier allemaal hoor.. Wil ook op wereldreis! Geniet van jullie wereldtrip ik het komende jaar!!
    Dikke kus, Rianne

    PS: Zijn jullie al verdwaald geweest in Hongkong?

  • 31 December 2006 - 13:15

    Angelique:

    Nog leuk gekletst met je ouders? Waren ze een beetje wakker??
    Veel plezier daar met de kleine chineesjes
    Liefs Angelique

  • 31 December 2006 - 15:06

    Iet:

    Wanneer ben je op msn dan? vaste tijden of gewoon zomaar af en toe? :)
    Misje xxx

  • 31 December 2006 - 16:45

    Meike:

    Goed om te horen dat je er bent en hoe je het hebt.. met wel wat minpuntjes maar die moet je maar over het hoofd zien en genieten van je tijd daar! denk dat iedereen wel jaloers op je is.. ik iniedergeval zeker wel!! Ben benieuwd naar de volgende verhaal.. Liefs kusje Meike

  • 31 December 2006 - 17:18

    Len & Rich:

    Fijn te horen dat alles ok is. Geniet ervan en hou je haaks!

    Goed uiteunde en een heel goed 2007!

  • 31 December 2006 - 17:24

    Danielle:

    hee kris !

    super je veslagje! ik wacht op je volgende ! heel veel plezier nog !

    dikke kus!

  • 01 Januari 2007 - 13:58

    Jeannette:

    Hoi kristianne ik wil jou even een geweldig nieuwjaar wensen.Het is al erg interessant begonnen.liefs Jeannette en Tinie

  • 02 Januari 2007 - 16:05

    Tim:

    hey kris,
    fijn dat je goed bent aangekomen, veel plezier daar en geniet er flink van, en natuurlijk een gelukkig 2007 toegewenst!

    dikke kus, Tim

  • 02 Januari 2007 - 18:52

    Max:

    Hey kris,
    Leuk je berichtje! Fijn dat je goed bent aangekomen en dat het goed gaat. Ik zie je updates snel..Kus Max.

  • 03 Januari 2007 - 09:38

    Hetty:

    Hoi,
    Een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie allebei. Jouw indrukken van Hong Kong zijn hetzelfde als die van mij, inmiddels 19 jaar geleden! Enorm. Geniet ervan!

  • 03 Januari 2007 - 11:02

    Jonne:

    Heej Kris!
    Leuk om iets van je te horen. het lijkt me wel gek héé zoo daar in verweggiestan. maar het lijkt me ook wel heel stoer!
    Ik wens je/jullie nog heel veel plezier.
    KUSS en Knuffel
    Jonne

  • 03 Januari 2007 - 11:27

    Stefan:

    Heey Kris!
    Fijn om te horen dat alles goed met je gaat. Ik wens je veel plezier! En een gelukkig 2007 (K) spreek je nog groetjes Stefan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 37322

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: