Van Superman tot superwoman - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Van Superman tot superwoman - Reisverslag uit Santa Elena, Costa Rica van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Van Superman tot superwoman

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

15 November 2010 | Costa Rica, Santa Elena

Hallo allemaal,

We zijn nog geen week weg maar we hebben zo ontzettend veel meegemaakt! Ongelooflijk! Voor ik losbarst over alle super gave en prachtige dinged even één puntje zijk: ik word GEK van de jeuk van de muggenbulten.. Ik smear me 24/7 lam aan deet 50% en toch komen al die beesten op MIJ af! Resultaat: miljoenen bulten en een aantal dikke rode plakaten op m'n lijf, aargh grr!!

Maar nu genoeg gezeurd: canopy = doodeng en fantastisch! Je krijgt een harnas aan met twee lijnen, eentje met een katrol en eentje met een veiligheidshaak. Die bevestigen ze beide aan een kabel en dan zoef je van de ene kant naar de andere kant.. Echt werkelijk waar ontzettend gaaf! Maar, na de 2e kabel zeiden ze enof praties (enough practice) nr 3 bleek een kabel van 520 meter over een dal heen... 7 kleuren if you know what I mean.. Hierna volgde nog een stuk of 8 van zulke, prachtige uitzichten maar ik werd er helemaal stil van! Ook deden we de tarzan.. Dat betekende dat we aan een touw werden vastgemaakt en dat je van een platform de diepte in moest springen, na een aantal meters vrije val zwierde je dan heen en weer.. Ik kon bijna niet meer op m'n trillende benen staan naderhand! Als klapper op de vuurpijl hadden we de Superman.. Je harnas werd omgedraaid en je lijnen werden op ie rug vastgemaakt.. Je lag dan op je buik, hangend onder aan de kabel, niets voor je als alleen afgrond, ravein, valei, hoe je het ook wil noemen. De kabel was meer dan een km lang en het was zo doodeng en zo tof tegelijk! Mocht dit verhaal onduidelijk zijn leg ik het graag uit in real life met de bijbehorende oehs en oehs en wauws en whaa's!!

Daarna doorreisdagje en stranddagje gehad tussen de locale op playa del Coco..

Gisteren naar rincon de la vieja:
2 wandelingen gemaakt. De eerste was ongeveer 3km en liep langs modderpoelen en hete natuurlijke bronnen.. Ook gelijk 3 apen gespot heel dichtbij!!! Verder ook nog heel bizar een mega grote bruin gele
Krab gespot midden op een bospadje..
De tweede tocht was 5km heen naar een waterval en 5km terug! Daar ook weer beesten gespot zoals een lichtblauwe grote soort leguaan en een horde "ietswatfamilieisvan" wasberen. De waterval was mooi en we hebben daar zo'n 1,5u gechilled. We hebben echt super geluk! Ondanks het regenseizoen hebben we alle dagen nog mooi weer gehad! En bijv toen we bij de waterval kwamen ging net iedereen weg, hadden went paradijsje voor onszelf en pas toen we weer weggingen kwamen er weer allerlei mensen! Je kunt wel zeggen dat we een goede timing hebben!

Vandaag zijn we aangekomen op samara een mooi strand! We hebben lekker in de zon gelegen, over het strand gewandeld, cocktails gedronken in een schommelstoel onder de palmbomen met Bob Marley op de achtergrond en we gaan morgen zelfs een dagje surfen, wauw!!

Zoals ze het hier overal zeggen: Costa Rica: la pura vida!!! Zeker waar al zeg ik t zelf en al weet ik nog niet exact wat t betekent.. T klinkt in ieder geval waar.. En nee die 4 lessen spaans hebben er nog niet voor gezorgd dat ik hier hele briljante conversaties met de locals kan voeren maar, ik red me wel!

Weetje1: blijkbaar is eej pssst schatje universeel.. Ook hier krijgen we regelmatig de nodige eej pssst chicas etc naar ons hoofd! Helaas voor hun zonder effect!

Weetje2: de bussen worden steeds crapyer en zouden in NL zeker afgekeurd worden en rijden zelfs complete routes met de deur open

Weetje3: er komen verkopers de bus in om vervolgens niets te verkopen en 100m later weer uit te stappen, hoe komen zij rond?

Weetje4: het is nu 22.15 en dat is een ultiem
Record in wakker blijven aangezien we elkedag zeker nog voor 21u lagen te slapen omdat we bekaf waren

Weetje5: Renée was haar oorbel verloren tijdens t zonnen en probeerde hem vervolgens in t gat te stoppen waar al een oorbel in zat

Weetje6: ik heb Renée keer op keer verslagen met yathzee en zelfs vandaag met poolen met 3-2 in de italian


Weetje7: ik heb vervolgens ingebroken op de wifi van de winebar... De eigenaar stelde zich voor als Cristiano... 3x raden wat z'n wachtwoord is

Weetje8: we wonen naast de winebar en ik sta nu op toilet in onze badkamer met m'n tel uit t raam om opbouw verbinding te krijgen en dit te uploaden en zoals jullie lezen is t gelukt! (superwoman)

Xjes

  • 16 November 2010 - 07:04

    Geauw:

    Ik zie regenwolkjes, das toch niet echt?
    Veel surfplezier! x

  • 16 November 2010 - 08:19

    Rent:

    Lieverds!
    Wat klinkt het overheerlijk daar! Ik ben zo jaloers!! Kri, Frouk en ik zaten in Nica ook onder de plakaten. Zo verschrikkelijk! Lekker blijven genieten jullie!
    Kus

  • 16 November 2010 - 08:27

    Jettie:

    Me = Heel jaloers :D...vandaag ben ik ook wakker geworden met een beetje zon, maar dat valt in het niets bij jouw heerlijke klimaat ;). Genietze meiden!!

  • 16 November 2010 - 14:31

    Ruudje:

    Hee meisjes!

    Super leuk en herkenbaar om te lezen! Die modderpoelentocht is inderdaad zo mooi.. En die wasbeerachtige beesten zijn neusbeertjes haha! Schattiiiggg! Echt leuk allemaal! Geniet ervan en tot snel als je weer terug bent xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 November 2010 - 17:15

    Marion:

    Kusjes terug van een genietende Marion

  • 19 November 2010 - 06:55

    Minke:

    Super! Wat een leuk verhaal. Zo te horen vermaken jullie je prima! Geniet ervan!! xxx Minke

  • 21 November 2010 - 11:52

    Karin:

    Wauw Krissie dat leest weer heerlijk kan de zon de muggebulten de psst schatje bijna voelen en horen.
    Kusje uit Oisterwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Santa Elena

Renée en Kristianne: Pura Vida

Recente Reisverslagen:

22 November 2010

Vervolg op beestenboel

22 November 2010

Beestenboel

15 November 2010

Van Superman tot superwoman

12 November 2010

Ter land, ter paard en in de lucht
Kristianne

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 37382

Voorgaande reizen:

21 Januari 2022 - 14 Februari 2022

Workation in Panama

05 November 2016 - 27 November 2016

Thailand november 2016

01 September 2016 - 14 September 2016

Chinatrip

05 November 2011 - 28 November 2011

Lovely Ozzy

10 November 2010 - 24 November 2010

Renée en Kristianne: Pura Vida

27 December 2006 - 04 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: