Beestenboel - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Beestenboel - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Beestenboel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

22 November 2010 | Costa Rica, San José

Hallo :)!

Bijna een week verder en zo'n 40 activiteiten verder! Allereerst was het surfen FANTASTISCH!! Het strand en de golven waren voor ons beginners i-de-aal!!!! Renée kon na de tweede golf al staan en ik ben dieper de zee in gegaan en heb meer groene golven gepakt! We hebben zo fanatiek gesurfd dat we 's middags blaren op onze handen hadden en schaafplekken op onze knieën, bovenbenen en ellebogen (we hadden geen wetsuits aan). Samara had zo'n heerlijke, relaxte, zonnige, laidback sfeer! Qua toeristen was het ook mega rustig, we konden er lekker eten, de zon scheen vollebak, kortom: heeeerlijk!

Die nacht om 04.30 de bus gepakt naar San José en de bedoeling was de bus naar corcovado in t zuiden te pakken (zouden we om 20u aankomen) maar toen we om 09.30 in san José aankwamen (ze hebben hier ontelbaar veel busstations, busstops en verschilldende buscompanies dat t heeeeel verwarrend is) werden we een uur lang van t kastje naar de muur gestuurd om er achter te komen dat de bus van 12u helemaal niet rijdt (hij was om 08u al vertrokken). Wat wel lief was was dat het opaatje in samara (vaak wonen hier gewoon de complete families bij of naast het hostel/hotel) een wekkertje in onze deuropening op 04u had gezet dus toen we de deur opende stond er een miniwekkertje op de grond :)!

We besloten om naar Manuel antonio te gaan, in alle gidsen wordt het omschreven als een van de mooiste plekken en een must see... Het was er inderdaad mooi maar wij waren tot die tijd al zo verwend dat we het een beetje tegen vonden vallen. Het was er ook heel toeristisch. Het vrouwtje van het hotel benadrukte ook heel erg dat je je tas goed in de gaten moest houden en dat we 's avonds niet meer over straat moesten lopen.. Die avond zijn we ergens gaan eten (heeeeerlijk malse tonijn!!!!) en t was happy hour wat inhield dat je 2 dezelfde drankjes voor de prijs van 1 kreeg. Wij bestelde een pina colada (de cocktails zijn hier heel lekker en niet eens duur!) en binnen 5 minuten stonden er weer 2 voor onze neus dus wij dachten, huh? Hebben we t verkeerd begrepen? Toen hoorde we:"from the gentlemen over there". Toen we ons omdraaide zagen we 2 mannen van rond de 50... Ik riep van een afstandje tnx en gelijk dachten we, wat moeten die vieze ouwe mannen van ons? Zouden dat twee mannen zijn die hier voor t sekstourisme komen? Wij aten en dronken en negeerden rustig verder toen Renée iets op dacht te vangen in de trant van "if we drink, they drink" en nog steeds bezig aan ons eerste drankje stond daar nr 3! We hebben t barpersoneel duidelijk gemaakt "no more, Thank you". En natuurlijk vroegen ze of we er bij kwamen zitten en gaven wij als antwoord dat we hier wel goed zaten. Toen van een afstandje een beetje heen en weer gepraat en bleken t 2 Canadezen te zijn die hier met hun familie van 17man en hun vrouwen en kinderen waren en die gewoon gezellig wilde kletsen en verder niets van ons wilde. Ze vertelde leuke verhalen over Manuel antonio en over hun kindjes die krabben gevangen hadden enz enz en kort daarna gingen ze weg en waren wij blij dat t op deze manier was verlopen. Ohms voor ze weggingen zeiden ze wel nog dat we mooier waren dan Penelope Cruz en Charlize Theron :)!
De dag erop zijn we t national park in gegaan dat ten eerste al om 13u sloot omdat ze de trails gingen repareren en onderweg naar t park kregen we nog een enorm boze tico gids over ons heen omdat we gewoon zelf wilde wandelen en hem niet als gids wilde! Eenmaal in t park was het wel heel erg mooi, t liep ook langs twee prachtige stranden en we hebben weer veel beesten gezien, vogels, apen, wasbeertjes en zelf een luiaard hoog in de boom. De apen en wasberen hebben we van dichtbij mogen bewonderen. Met die laatste had ik zelf een akkefietje toen ik relaxt in m'n bikini op een boomstronk zat met mijn tas naast me en insmeerspul in m'n linkerhand en t flesje in de rechter... Ineens komen er 2 grote wasberen allemaal aan m'n tas, ze probeerde hem open te maken en zelfs mee te nemen. Aangezien alletwee m'n handen uitgeschakeld waren en Renée net in de zee lag te zwemmen probeerde ik ze met ksssshjt kssshjt en geschreeuw weg te krijgen maar ook mijn fysieke aanwezigheid en t feit dat ik ze bijna schopte (ik schopte in hun richting maar wilde ze niet aanraken bang dat ze zouden bijten) had geen effect. Gelukkig schoten er snel twee mannen te hulp die ze met stokken wegjoegen. Ook zagen we regelmatig apen een poging doen dingen van mensen te stelen en zagen we even later een aapje uit een zakje chips eten in de boom... Ohja en als we het toch over akkefietjes met beesten hebben is Renée in monteverde (2e dag) aangevallen door een kolibrie die een paar keer tegen haar aan en om haar heen vloog alsof het een mug was hahaha!

'S middags nog geprobeerd naar corcovado te gaan maar dat zou extreem duur zijn geweest dus de bus naar san José gepakt! Daar hebben geslapen in een 12 bedded dorm en drankjes gedaan in de bar onderin en dit verhaal wordt later hervat want we gaan nu ontbijten en naar een vulkaan, het is de laatste dag alweer.... Dus... To be continued

• 22 November 2010 - 15:54

Anja:

Wat een heerlijke verslagen.
    Ik zit met een meelevende, vette glimlach op mijn gezicht deze onwijs, gave verhalen te lezen....
    Ik heb wat gemist geloof ik, toen ik nog in Biezenmortel woonde.
    Dit soort ideen zijn niet eens in me op gekomen. Gelukkig voor jullie bij jullie wel.
    Liefs Anja

• 22 November 2010 - 15:55

Rent:

nice!! leuke beestjes allemaal! helaas voor jullie moetne jullie alweer bijna naar huis.. geniet nog maar even goed de laatse dagen!
    kus

• 22 November 2010 - 16:54

Ann:

genieten!!!!!
    groetjes ann

• 22 November 2010 - 17:06

Marion:

Blij met deze update van jullie hoop ik dat je nog geniet van je laatste dag.
    Graag tot woensdag. kus.

• 22 November 2010 - 20:17

Margit:

Kri, fantastisch weer! Bedankt voor je heerlijke verhalen en tot snel weer. Xxx