Baibai Beijing en bedankt! <3 - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu Baibai Beijing en bedankt! <3 - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Kristianne Lie Kwie - WaarBenJij.nu

Baibai Beijing en bedankt! <3

Blijf op de hoogte en volg Kristianne

15 September 2016 | Nederland, Tilburg

We zijn inmiddels alweer terug van onze (fantastische) reis en we hebben het echt zo leuk en goed gehad! Elke dag was zo divers en leuk en we werden keer op keer wel ergens positief door verrast! Dieke was echt een super reismaatje: we zaten op 1 lijn in van alles, we hebben gelachen tot ik tranen in mijn ogen kreeg en mooie avonturen beleefd! Super gaaf!!

Onze laatste dag in Chengdu ging om 5u de wekker, omdat we een hele strakke planning hadden vanwege een avondvlucht en een wandeling van 4u die 2u met de trein van ons vandaan was. We gingen naar Qishenshan (een heilige berg) voor een wandeling in de bergen, langs diverse monasteries, rivieren, een meer en bovenop de berg een pagoda. We waren benieuwd of we weer in Disney-nature-wonderland terecht zouden komen, maar doordat we zo ontzettend vroeg waren en bij aankomst het park precies open ging waren we de meute voor. Een werkelijk prachtige hike door een bos/jungle en langs prachtige rotswanden, kwamen we na 2 uur aan bovenop de berg. Onderweg naar beneden werd het drukker, mede doordat er ook een cablecar tot bijna boven ging. Het laatste stukje kon je je door 2 mannen met een soort van brancard de stijle trappen omhoog of omlaag laten dragen (bizar!). Toen was het tijd voor de bus, metro en het vliegtuig!

Na een korte vlucht kwamen we midden in de nacht aan in Beijing en super goed voorbereid hadden we een airport hotel geboekt, het adres in het Chinees opgeslagen en een kaart waar de route opstond. We lieten dit zien aan de taxi-chauffeur en die vertrok. Na een paar minuten begon hij ineens moeilijk te doen, stopte hij de auto en begon heel boos Chinees te praten, waarop ik mijn schouders ophaalde (want ik spreek nog geen vloeiend Chinees) nogmaals het adres liet zien en de kaart. Hij bleef maar Chinees praten en ik bleef hem niet verstaan, waarop hij nog bozer werd. Op een bepaald moment was ik zijn boze gedoe helemaal zat! Je moet je ook bedenken dat ik al 21u wakker was en geen trek meer had in dat boze geschreeuw waar ik niks van snapte.. Ik keek hem boos aan en zei met een luide stem: "IK KAN OOK BOOS DOEN HOOR!"

Kort daarna dacht ik ons hotel te zien en stapten we uit. In het hotel aangekomen bleken er 2 hotels in die straat met dezelfde naam en werden we door de shuttle van het hotel naar ons hotel gebracht. Die nacht hebben we heerlijk geslapen én uitgeslapen in een rustige 2 persoons kamer. Helemaal opgeladen zijn we met de metro richting ons hostel in Beijing gegaan voor de laatste 2 nachten in een 4 persoons kamer. We zitten in een andere wijk van Beijing dan aan het begin van onze trip en zijn een wandeling gaan maken door de hutons. Dit zijn een soort ommuurde woonwijkjes waar de locals wonen. Gek om te zien dat sommige straten in de huton juist super toeristisch waren. Nadat we wat dwaalde door de steegjes liepen we onszelf een beetje vast in het labyrint van alle huisjes en straatjes. Elke keer kwamen we weer uit in iemands tuin of binnenplaats en al zoekende werden we aangesproken door een meisje dat ons uitnodigde op hun binnenplaats waar ze met zijn vijven aan het eten waren. 1 ging naar binnen om op te zoeken en uit te schrijven waar we heen moesten en het meisje probeerde wat Engels met ons te praten. De moeder/oma vond het helemaal fantastisch om dit westerse bezoek met de grote ogen te ontvangen en wilde graag met ons op de foto. We kregen Chinese dadels voorgeschoteld en ze vroegen zelfs of we mee wilden eten. Omdat we hadden afgesproken met een bekende van Dieke (Pablo, de vader van een vriend van haar) om te gaan eten moesten we het helaas afslaan. Na een tijdje gekletst te hebben kregen we van het meisje de route en om ons op weg te helpen liep ze de eerste 6 straten met ons mee. We werden er helemaal warm van, super lief!!

Met Pablo zijn we in een groot Chinees restaurant heel lekker gaan eten en toen we naar buiten liepen zagen we 2 mannen een compleet laveloze Chinees (hij was knock out van de drank denken wij) naar buiten dragen. We hebben de super leuke dag afgesloten met wat gin tonics in een heel gezellig buurtje met allerlei barretjes en na een korte nacht hebben we de trein gepakt die ons na 2,5u naar het strand moest brengen shanhaiguan heet de plaats. Deze dag bracht niet helemaal wat we ervan gedacht hadden (in bikini op t strand was te koud) en het was zowaar een beetje een saaiig plaatsje, maar we hebben uiteindelijk het einde of het begin (net hoe je het bekijkt) van de Chinese muur gezien die de zee in ging (er was niks authentieke meer aan, want alles was gerestaureerd of opnieuw opgebouwd een jaar of 20 geleden ofzo). We werden er baldadig van en dat leverde (vinden wij) een leuke vlog op over de locatie!

De laatste dag hebben we het summer palace bezocht en daar een boottochtje gemaakt. Als je de highlights van Beijing wilt bezoeken en je moet kiezen, dan zou ik als eerste naar het summer palace gaan en de rest eventueel laten voor wat t is!! 'S middags zijn we naar 798 art district gegaan (Strijp s van Beijing) om daar sfeer te proeven, kunst en winkeltjes te bekijken en fabriekshallen in te lopen met galeries. Een bijzonder afsluiting van een super gave, fijne en veelzijdige reis.

Ik vind het heel leuk om te zien hoe open Dieke is en dan zegt ze: "Vind je het goed als ik vraag of die of die bij ons wil komen zitten voor een drankje/hapje?". En dan heb je zonder dwang of druk ineens een gezellige avond!

Dieke was echt een super fijn en leuk en gezellig reismaatje! Ik kijk echt met super veel plezier terug op alles wat we gedaan, gezien en meegemaakt hebben! De tijd is omgevlogen, maar het was geweldig!

Dieke, China: "xièxie"! Bedankt en baibai!!